Follow Me @Charmedka

31.10.14

Alexandra Ivy - Za hranicí temnoty

Spisovatel: Alexandra Ivy
Originální název: Beyond the Darkness
Série: Strážci věčnosti
Díl: 6.
Počet stran: 376
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Levné knihy
Vazba knihy: Brožovaná
Salvátor Guiliani, mocný král vlkodlaků, čelí hrozbě zániku svého rodu. Již několik staletí se nenarodil žádný čistokrevný vlkodlak a těch, kteří vzniknou proměnou z lidí, je také stále méně. Už třicet let upíná své naděje k nalezení čtyř ztracených sester, posledních vlkodlačic, jimž koluje v žilách čistá krev. Až dosud byl vždy zklamán. Jedna sestra byla neplodná, druhá se zaslíbila vládci upírů, třetí jakoby zmizela z povrchu zemského... O to více radosti mu přináší setkání s Harley, poslední ze čtveřice. Ve chvíli, kdy zavětří její vůni, divoká touha po ní vymaže všechny jeho ostatní instinkty. Avšak když ji osvobodí ze zajetí nečistých vlakodlaků, musí se vypořádat se zjištěním, že nádherná, nezávislá Harley vzdorně odmítá stát se jeho vyvolenou...

Harley se naučila nedůvěřovat všem vlkodlakům, jejich arogantního krále nevyjímaje. Nechce přivést na svět mláďata proti své vůli, a to ani s mužem, ze kterého se jí chvěje každičký nerv v těle. Salvátor je přesto klíčem k budoucnosti - pokud podlehne jeho temné, dravé touze a společně se postaví ďábelskému nepříteli, mají naději..

Něco ke knize
V předchozím díle se král vlkodlaků Salvátor snažil odhalit plány psa Caina. Caine ale všechny přechytračil a Salvátor spolu s Levetem skončil zasypán někde v jeskyni. Oba se nakonec vyhrabou a Salvatora přitahuje vůně, která ho nutí jít za ní. Dostanou se až do Cainova doupěte a světe div se, najdou tu třetí vlkodlačí sestru, Harley.

Harley žije s Cainem, který jí udržuje v představě, že Salvátor je ten, kdo stojí o její smrt a jíž má na svědomí její sestry. Harley není vězeň, ale zároveň nemá dovoleno se někde pohybovat sama a není hloupá, aby Caina věřila. Salvátor ale skončí v kleci a Harley má nařízeno se k němu nepřibližovat. Salvátor ale již stačil zasít semínko pochybností a Harley má zkrátka svojí hlavu.

I když Harley Salvatorovi nevěří, Cainovo už vůbec, zvláště poté, co se je oba pokusí zabít. Oba skončí na útěku spolu s vzájemnou přitažlivostí a tvrdohlavostí Harley. Ta odmítá stát se strojem na vlkodlačata a Salvatorovou královnou.


Moje hodnocení a dojmy
Tenhle díl je první, kde hlavní postavou není upír, ale vlkodlak. Bohužel mi Salvátor nebyl sympatický ani v předešlých dílech a kniha, kde je hlavní postavou mě zkrátka nebavila. Pro někoho určitě příjemná změna, kde si odpočinete od upírů, ale vlkodlačí král mě nechytl.


Naopak Harley je sympatická, i když odmítá stát se Salvatorovou královnou, sama musí uznat, že to mezi nimi jiskří a Salvátor by se klidně plazil po kolenou, jen aby jí dostal. Poté, co se začal Harley pořádně dvořit a vyznávat jí lásku, moje averze vůči němu trochu klesla. Přestal být tak arogantní a zahleděný do sebe a pro Harley by udělal cokoliv.

Jak předchozí díl byl skromný na erotické scény, zde si jich čtenář užije požehnaně a to pěkně podrobně. Pokud jsem u pátého dílu psala, že je občas matoucí a já se ztrácím, zde jsem byla úplně mimo. Nevím, zda to bylo tím, že mě tenhle díl moc nebavil, ale téměř po celou dobu knihy jsem nevěděla, o čem čtu a kdo je kdo. Nějak mi úplně unikla pointa.

Myslím, že jsem ještě neřekla nic k obálkám, ale teď už se vyjádřím. Obálky na mě působí lacině, moc se mi nelíbí, ale teprve tohle je katastrofa. Ostatní jsou alespoň, dá se říct jednobarevné. Tahle je oproti nim dost barevná a nelíbí se mi. Každá nová kapitola navíc začíná obrázkem netopýra, to bych úplně vynechala.
Navíc i v téhle knize se objevuje spousta překlepů, dokonce chybí i slova a dokončené věty.

Přemýšlela jsem, kolik hvězdiček vlastně dám. Nakonec jsem dala tři, stejně jako ostatním dílům, ale to jen proto, že Harley se mi líbila a chování Salvatora vůči ní bylo milé.

Žádné komentáře:

Okomentovat