Follow Me @Charmedka

08.11.23

Matthew Perry - Přátelé, lásky a ten ohromný průšvih | RC review

Spisovatel:
Matthew Perry
Originální název: Friends, Lovers and the Big Terrible Thing
Počet stran: 333
Rok vydání: 2022
Vydání originálu: 2022
Nakladatelství: Bourdon
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Hvězda oblíbeného seriálu Přátelé nás ve svém otevřeném, vtipném a nesmlouvavě upřímném životopise zavede nejen do zákulisí natáčení legendárního sitcomu, ale i vlastního boje se závislostí. Matthew Perry nechává ve svém výjimečném životním příběhu čtenáře nahlédnout do nahrávacího studia nejúspěšnějšího komediálního seriálu všech dob a zároveň se otevřeně svěřuje se svým bojem se závislostí. Jedinečným stylem, s bezmeznou upřímností a svým typickým humorem barvitě líčí podrobnosti z celoživotního zápasu se zdravotními problémy a odhaluje, co k nim přivedlo člověka, kterému alespoň na první pohled nemůže v životě nic chybět.

Přátelé, lásky a ten ohromný průšvih je nezapomenutelný osobní příběh, ve kterém autor sdílí nejintimnější podrobnosti o ztracené lásce, o nejtemnějších hodinách svého života a o těch nejlepších přátelích.

Neotřesitelně upřímná, dojemná a zároveň vtipná – autobiografie, na kterou nejen fanoušci seriálu Přátelé netrpělivě čekali.



Do této recenze se mi vůbec nechtělo, nejraději bych ji nevynechala. A není to samotnou knihou, na tu jsem se naopak hodně těšila. Začala jsem ji ovšem číst den před onou událostí. Den před tím, než internet zahltily zprávy, že Matthew Perry zemřel...

Že to bude drsné čtení mi bylo jasné a číst ji ještě takhle, zasáhlo mě to o to více. Miluji Přátelé, viděla jsem je nespočetkrát a stále jsou mým nejoblíbenějším seriálem. Říkáte si, že přece Vás nemůže zasáhnout smrt někoho, koho neznáte, ale přiznávám, že tady jsem uronila slzu, dyť je to Chandler...

Kniha je vlastně taková zpověď a otevřené povídání o Matthewově životě, který byl plný prášků. S alkoholem začal koketovat už někdy ve třinácti letech a vlastně celý život bojoval se závislostmi, alkohol, cigarety a hlavně, léky. Představte si všechny možné opiáty a prášky proti bolesti, bral vše a ne v malých dávkách.

Někomu by mohlo vadit, že kniha nemá žádnou časovou osu, Matthew skáče z přítomnosti do minulosti, zase opačně a i témata mění bez ladu skladu, ale mě to vlastně nevadilo. Kniha je tím pádem více autentická, svá a vůbec se nebojí mluvit otevřeně o všech, doslova, s*ačkách, které ho trápily.

Chtěl být slavný a bohatý, ale hodně rychle mu došlo, že ani popularita mu štěstí nepřinese. On si uvědomoval, že má problém, že v sobě nosí démony, kteří bohužel hodně často vyhrávají i přes jeho boj.

Jeho vyprávění je hodně syrové, smutné, ale rozhodně jsem nazačala na Matthewa pohlížet jinak, i když ho všichni vnímáme jako vtipného Chandlera, v mých očích se pohled na něj nezměnil, ne rozhodně k horšímu. On se nelituje, nedělá ze sebe oběť.

Celý život toužil po jediném, po lásce a dětech. A nakonec zemřel sám.

Úplně mě mrazí z věty: ,, Já nechci umřít. Já se umřít bojím."

Konec jedné éry.
Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

3 komentáře:

  1. Říkala jsem si, jestlis po knize sáhla kvůli této události... a jestliže to byla náhoda, o to trpčejší to muselo být. Životopisy nikdy nečtu, vždycky je to drsné, protože život je drsný, a zvlášť když do toho přimícháš drogy. Nějak mi stačí prodírat se vlastními sračkami, míchat do toho cizí už je hodně nad level mé příčetnosti. :D Perryho je mi ovšem líto. A ty věty o strachu ze smrti zasáhnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ji chtěla přečíst už od vydání, konečně se k ní dostala a fakt začala číst den před, šílený 😔

      A je to hodně drsné, vlastně si i říkám, že je zvláštní možná, že přežil tak dlouho, zemřít nechtěl no...

      Vymazat
  2. Viděla jsem dokument a byl taky opravdový, nic nezastíral. Knihu jsem nečetla, ale tedy z těch vět o smrti fakt mrazí.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat