Follow Me @Charmedka

23.07.22

Sarah J. Maas - Dvůr stříbrných plamenů | RC review

Spisovatel:
Sarah J. Maas
Originální název: A Court of Silver Flames
Série: Dvůr trnů a růží
Díl: 4.
Počet stran: 728
Rok vydání: 2022
Vydání originálu: 2021
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Brožovaná
Čtvrtý díl bestsellerové série Dvůr trnů a růží
Nesta Archeron se marně snaží zapomenout na hrůzy války a vydobýt si své místo mezi vznešenými vílami. Na Nočním dvoře navíc stále potkává Cassiana, který ji přivádí k zuřivosti… a zároveň ji nebezpečně přitahuje. Mezitím zrádné lidské královny ohrožují křehký mír a
jejich plány zhatí možná jen to, že se Nesta s Cassianem postaví své temné minulosti. Oba se budou muset utkat s démony všeho druhu, aby našli přijetí – a uzdravení – v náruči toho druhého.


Jedna z velmi očekávaných knih letošního roku, tahle série se činí obrovské oblibě a věřím, že fanoušci se nemohli dočkat. Upřímně, já mám, nebo jsem měla, se sérií komlikovanější vztah. To velké nadšení jako u ostatních se u mě bohužel nekonalo. U každého nového dílu jsem byla zmatená, nepamatovala si děj a příběh zas tolik neprožívala, i když jsem musela uznat, že postavy jsou skvěle vykreslené a na sérii velkým plusem.

Zaujala mě až novela, která se odehrává mezi třetím a čtvrtím dílem a která oproti klasickým dílům zas tak dobře hodnocení nebyla, já z ní byla ovšem nadšená a možná i díky ní jsem se docela těšila, až otevřu stránky nově vydaného čtvrtého dílu.

No, z hlavy se mi vykouřily naprosto všechny události, takže jak jinak, opět jsem byla totálně zmatená a ztracená v ději, dokonce i v postavách. Kniha je ale pořádná bichlička, takže na sedmi set stránkách je možnost se chytit.

Pomalu vše nabíhalo, nebo minimálně jsem se začetla i díky neustálým popisům, co všechno se vlastně stalo. Nebylo to vůbec na škodu, naopak, tady jsem opravdu uvítala, že se události z minuých dílů v knize zmiňují.

Tentokrát se kniha nezaměřuje na Feyre, ale na její sestru Nestu, která byla proti své vůli vhozena do Kotlíku a stala se tak vznešenou vílou, navíc s obrovskou mocí, kterou Kotlíku během své přeměny sebrala. Na hrůzy války se snaží zapomenout s litry alkoholu a cizími muži. To se Feyre přestane líbit a než se Nesta stačí úplně zničit, nechá ji přestěhovat do Domu větrů, kde bude pomáhat v knihovně kněžkám a za pomoci illyrijského bojovníka Cassiana se musí podrobit vojenskému výcviku.

Nesta působí velmi bezcitně, chladně a ač se s Cassianem od první chvíle přitahují, dává mu jasně najevo, že vycvik a vše kolem neabsolvuje dobrovolně, Cassiana jen uráží a kope kolem sebe. Vlastně Nesta je naprosto nesnesitelná a povahově hrozná postava, ale já si ji svým způsobem oblíbila, dokonce hodně oblíbila a bavilo mě sledovat, jak se vyvíjí a docela jsem ji i chápala. Byla raněná nejen fyzicky, ale i psychicky a zkrátka se s tím vyrovnávala po svém. Přesto ji nelze upřít statečnost, bojovnost a cílevědomost.

Skvělé byly i další postavy v podobě Gwyn, která pracuje v knihovně a má své vnitřní démony z minulosti, to samé Illyrijka Emerie s potrhanými křídly. Postavy jsou v knize opět na jedničku, každá má svoji osobnost, dobře propracovanou a žádná Vám nebude jedno.

Díky hate/love vztahu mezi Nestou a Cassinem nechybí romantická linka, romantická určitě, ale zároveň se autorka nebála knihu pořádně okořenit, takže o erotické scény tu není vůbec nouze. Je jich spousta, ale vůbec mě nerušily v příběhu, byly super popsané, to erotické napětí dodalo knize ještě větší šmrnc.

Já jsem naprosto nadšená, bavily mě postavy, i to, kam se příběh ubírá a vysvětlení Nestiny moci, velká hitparáda. V knize je všechno, napětí, romantika, akční a krvavější scény, ale i dojemné momenty plné bolesti.


Moc děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete zakoupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat