Follow Me @Charmedka

08.02.22

Fredrik Backman - Babička pozdravuje a omlouvá se

Spisovatelka: Fredrik Backman
Originální název:
Min mormor hälsar och säger förlåt
Počet stran:
419
Rok vydání:
2015
Vydání originálu:
2013
Nakladatelství:
Host
Vazba knihy:
Brožovaná

Zábavný a napínavý příběh plný nečekaných setkání, nepravděpodobných přátelství a obrovské síly pohádek a fantazie. Else je sedm, vlastně skoro osm. Její babičce je sedmdesát sedm, vlastně skoro sedmdesát osm. O Else dospělí říkají, že je na svůj věk vyzrálá, ale ve skutečnosti jim připadá otravná. O babičce tvrdí, že je ohromně čilá, i když tím myslí, že jim přijde bláznivá. Elsa je jiná než ostatní. Kromě babičky nemá žádné další kamarády, ale to jí nevadí. Babička jí totiž vypráví úžasné příběhy o kouzelné říši, kde není normální nikdo a nic a být jiný je tam největší výhodou. Jenže i v nejkrásnějších pohádkách se občas objeví zlý drak a do boje proti nepříteli se Elsa musí vydat úplně sama. Má doručit tajemný dopis a adresátovi vyřídit, že babička pozdravuje a omlouvá se. Netuší, že přitom drží v rukou klíč k největšímu a nejdůležitějšímu dobrodružství, které se kdy v babiččině pohádkové říši odehrálo. Román Babička pozdravuje a omlouvá se je psaný se stejnou lehkostí jako Backmanův Muž jménem Ove, dokáže čtenáře vtáhnout do děje a zároveň ho pobavit i dojmout.



Švédský autor Fredrik Backman je jeden z nejoblíbenějších autorů současnosti. Všude na něj čtu pochvalné recenze, obrovské těšení na každou jeho novou knihu a když se mi konečně do rukou dostala jeho kniha, měla jsem obrovskou radost a strašně se těšila.

Do knihy jsem šla s vážněm velkým očekáváním, vůbec mě nenapadlo, že by se mi vlastně kniha nemusela líbit. A ejhle, hned po prvních stránkách se dostavila ne zrovna malá rozpačitost a mně začalo být jasné, že to nebylo takové, jak jsem si myslela.

Elsa je téměř osmiletá holčička s obrovskou fantazií a vyspělejším pohledem na svět. Pro mnoho dospělých je přechytralá a její babička zas bláznivá. Umí ale vyprávět ty nejhezčí a nejkouzelnější příběhy. O magické říši, kde se ale objevil zlý drak a Elsa musí od babičky doručit dopis a vyřídit, že se omlouvá.

Ráda bych napsala, jak je kniha miloučká a pohled dítěte dodává knize kouzlo a citlivost...

Elsa je sympatická dětská hrdinka, miluje Marvel a Harryho Pottera, zajímá se o knihy a velkým plusem jsou i vedlejší postavy, sousedé babičky, kteří ač jsou vedlejší, tak každý z nich má dokonale propracovaný charakter a svoje místo v příběhu.

Bohužel ale musím říct, že jsem vůbec nebyla schopná se začíst a ani po přečtení se to ve mně hrozně pere, protože mě to vlastně vůbec nechytlo a dočítala jsem s hodně velkým sebezapřením.

Uznávám, asi jsem tu knihu vůbec nepochopila. Jako jo, bylo to milé, ale vlastně vůbec nevím, o co šlo. Za mě bohužel ne a velmi doufám, že mě ostatní knihy chytnou více.

Žádné komentáře:

Okomentovat