Follow Me @Charmedka

27.10.21

Jojo Moyes - Krasojezdkyně

Spisovatel:
Jojo Moyes
Originální název: The Horse Dancer
Počet stran: 448
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2009
Nakladatelství: Ikar
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
V zapadlém koutě Londýna učí bývalý špičkový drezúrní jezdec svou vnučku Sarah tak, jak to sám kdysi dělal v elitní jezdecké škole ve Francii. Když však do jejich života zasáhne katastrofa, čtrnáctileté Sarah nezbyde nic jiného, než aby se životem protloukala sama…






Čtrnáctiletá Sarah žije se svým dědečkem Papym, který kdysi byl členem elitní jezdecké školy Le Cadre Noir ve Francii, kvůli lásce Francii ale opustil a odstěhoval se do Anglie. Lásku ke koním je ale věčná a tu naučil i Sarah, která vlastní nádherného hřebce Booa.

Jenže jednoho dne postihne dědečka zdravotní komplikace a Sarah se začne její život hroutit. Současně sledujeme právničku Natashu, jejíž manželství s Macem spěje ke konci a právě v této době ji osud svede dohromady s mladou Sarah.

Koně jsem vždy milovala, když jsem byla malá, jakmile byli někde koně, byla jsem tam také, bohužel čas se nikdy pořádně nenašel, natož teď v dospělosti, takže zůstalo spíše jen u platonické lásky a sem tam nějakého toho projetí se třeba na dovče, pokud byla možnost.

Tahle knížka je úplně jiná, než co jsem doposud od Jojo Moyes četla. Pokud čekáte zamilovaný román, tak budete zklamané, zamilovaný je, ale láska tu je jiná, ke zvířeti a samozřejmě ta nejčistší láska, zvířete k člověku.

Příběh je nádherný, ale zároveň mi přišel dojemný a chvílemi i bolavý. Sarah je chytrá, zodpovedná mladá dívka, houževnatá, která ví, co chce a jde si za svými sny. Ovšem nedá se ji kolikrát ale upřít její věk, vzdorovitá puberta se nezapře.

Strašně se mi líbilo celé to prostředí stájí, jezdecké školy, ale věřím, že pokud ke koním vztah nemáte, tak spousta odborných pasáží Vás bude nudit. Též se ne každému musí líbit sem tam nějaké to francouzské spojení a slovíčko, ve většině případů nepřeložené, ale francoužštinu jsem se na škole učila a je to za mě krásný jazyk, takže tahle atmosféra na mě úplně dýchala.

Kniha nebude svým příběhem asi pro každého, na druhou stranu věřím, že svoji něžností a láskou si získá nejednoho čtenáře.

Žádné komentáře:

Okomentovat