Follow Me @Charmedka

09.04.21

Colleen Hoover - Nelituju ničeho | RC review

Spisovatel: Colleen Hoover
Originální název: Reggreting You
Počet stran: 392
Rok vydání: 2020
Vydání originálu: 2019
Nakladatelství: Ikar
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Morgan je odhodlána zabránit své šestnáctileté dceři Claře v tom, aby dělala stejné chyby jako ona. Když Morgan jako příliš mladá otěhotněla a vdala se, musela se vzdát svých vlastních snů. Clara nechce jít ve stopách své matky, považuje ji za předvídatelnou bez špetky spontánnosti.

Kvůli soupeřícím povahám a protichůdným p
lánům je pro Morgan a Claru stále obtížnější spolu vyjít. Jediný, kdo může přinést mír do domácnosti, je Chris - Morganin manžel, Clařin otec a rodinná kotva. Ale mír se naruší, když je Chris zapojen do tragické a pochybné nehody. Srdcervoucí a dlouhodobé následky se však nedotknou pouze Morgan a Clary.

Zatímco se Morgan snaží vzkřísit všechno, co se kolem nich zhroutilo, najde Morgan útěchu u posledního člověka, u kterého by to očekávala, a Clara se upne k chlapci, se kterým má zakázáno se stýkat. Nová tajemství, rozhořčení a nedorozumění s každým dalším dnem způsobují, že se matka a dcera stále více a více vzdalují. Dokáží k sobě někdy najít cestu zpět?



Na úvod musím přiznat a souhlasit s tím, že jsem velká ostuda, protože ač je Colleen jedna z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších současných autorek, nic jsem od ní nečetla. Nelituju ničeho je tedy její první kniha, po které jsem sáhla.

Není to tím, že by mě jako autorka nelákala, naopak, kor když všude čtu nadšené recenze a jásání, kdykoliv má vyjít něco nového. Jen zkrátka mi někdy trvá, než se k určitým knihám dostanu. Moc knih, málo času, známe to všichni.

Nelituju ničeho vypráví rodinný příběh, svým způsobem drama. Kniha je plná rodinných a milostných vztahů, lásky, ale i lží a tajemství.

Hlavní hrdinkou knihy je Morgan, mladá žena, která ve svých sedmnácti letech otěhotněla a nyní vychovává dceru Claru se svým manželem Chrisem. Vztah jim vydržel od školních let, to se nedá říct o její sestře Jenny a Jonahovi, který se kdysi sebral a na pěkných pár let zmizel. Objevil se až nedávno, avšak někdy je těžké začít tam, kde se kdysi skončilo...

Clara je šestnáctiletá teenagerka, hodně jiná, než její matka. Samo o sobě je tohle období náročné a poté, co dojde k tragédii, vztah mezi matkou a dcerou je ještě více narušen. Každá se s žalem a zradou srovnává po svém.

Po celou dobu knihy jsem byla hodně rozpolcená. Clara mi občas svým chováním lezla na nervy, chápu, že je teenager, na druhou stranu téměř v sedmnácti letech není malé dítě, které by se nemělo umět chovat a za mě byla na facku.

Morgan mi svým způsobem také sem tam vadila, teda ne vyloženě vadila, ale nesouhlasila jsem s ní. Těžko ale říct, jak by se člověk sám zachoval v takové situaci. Chránit někoho před bolestivými informacemi za cenu lhání a toho, že druhá osoba nenávidí Vás a vznikají zbytečné rozbroje, tohle úplně neuznávám.

Kapitoly jsou psány jak z pohledu Morgan, tak i z pohledu Clary. Díky Claře je půlka knihy spíše young adult a celkově si myslím, že ani mladší čtenáři nebudou mít s knížkou problém.

Kniha je poměrně předvídatelná a vlastně se dá celkem snadno odhadnout, kam co bude směřovat. Navíc autorka čtenáře nijak nenapíná a hned na začátku tajemství vypluje napovrch.

Avšak musím uznat, že Colleen píše skvěle a příběh mě hodně zasáhl. Téma ztráty někoho blízkého je silné samo o sobě a i když kniha není nijak napínavá či tajemná, tak jsem se ani chvilku nenudila. Mě tahle rodinná drama baví.


Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.  
Knihu si můžete zakoupit zde.

4 komentáře:

  1. Tuhle zatím koupenou nemám, ale mám ji na seznamu. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  2. Já od autorky četla zatím jednu knihu a byla jsem z ní nadšená. Určitě mám v plánu další její knihy. ;)

    OdpovědětVymazat