Follow Me @Charmedka

24.08.20

Kasie West - Kluk odvedle | RC review

Spisovatel: Kasie West
Originální název: On The Fence
Počet stran: 254
Rok vydání: 2020
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
Šestnáctiletá Charlotte Charlie Reynoldsová si vždycky myslela, že jí skutečnost, že ji vychovával jen táta a tři starší bratři, přináší samé výhody. Dovede totiž předběhnout, porazit a přechytračit každého kluka, kterého zná - včetně svého čtvrtého bratra, souseda Bradena. Ale jak přijde na ,,holčičí chování", Charlie vůbec neví, co si počít. Když začne pracovat v módním butiku, aby si vydělala na splacení pokuty za rychlost, ocitne se v neprobádaném světě make-upu, krajkových sukní a blýskávých flitrů. A je to o to divnější, že tráví čas ve společnostu kluka, který ji nikdy neviděl nakopávat zadky při sportu.
Aby se vyrovnala se stresem, který ji způsobuje nutnost předstírat, že se v téhle nové džungli vyzná, utíká na zadní dvorek. Pozdě v noci si o svých problémech povídá s Bradenem přes plot, který je odděluje. Ale jejich noční rozhovory nemohou vyřešit Charliin největší problém: začíná se do Bradena zakoukávat. A to jakože dost. Ví, jak si jít pro vítězství, ale pokud ho kvůli tomuhle tajemství ztratí úplně, sázky jsou najednou příliš vysoké.
 


Od Kasie West jsem ještě nic nečetla, i když u nás vyšlo poměrně dost knížek. Znám je pouze od vidění, obálky mi jsou známé, ale přiznávám, že mě vlastně ani nikdy tyhle knihy nelákaly.

Kluk odvedle u nás vyšel nově a párkrát jsem knihu zahlédla na instagramu a překvapilo mě, že má fakt super hodnocení a musím říct, že tentokrát se mi hodně líbí i obálka, která mě dokázala nalákat.

Trošku jsem váhala, zda už přece jen nejsem na tuhle knihu stará a to i přesto, že ve svých téměř třiceti letech mám stále young adult hodně ráda a podobné oddechovky vyhledávám hojně.

Charlotte je šestnáctiletá slečna, která vyrůstá pouze s otcem a třemi bratry, tedy čtyřmi, pokud počítáme souseda Bradena, který je u nich odmala jako doma. Právě chlapská výchova má za následek to, že Charlotte dělá hromadu klučičích sportů, dokáže se ubránit a v holčičích záležitostech plave.

Když ji přijde několikátá pokuta za rychlost, musí si na ni sama vydělat a najde brigádu v jednom modním obchůdku, který vede velmi alternativní žena. Charlie je zcela mimo svět, ale díky tomu se seznámí s pár dalšími holkami ve svém věku, přivydělá si i jako modelka během líčení, začne randit a možná si i uvědomovat, že Braden není pro ni jen jako bratr.

Podle mě je anotace knihy maličko zavádějící a čtenář bude čekat něco trošku jiného. Charlie samozřejmě vede rozhovory přes plot s Bradenem a díky plotu se oba lépe otevřou a svěří se, ale přišlo mi, že tohle je spíše taková vedlejší linka a není ji věnováno tolik prostoru, kolik by se z anotace mohlo zdát.

Pořád se ale v knize něco děje, krom brigády, nočních rozhovorů a otravných bratrů, trápí Charlie téměř každou noc noční můry, stále dokola o tom samém a je naprosto jasné, že jimi netrpí jen tak.

Charlie je velmi sympatická a vlastně i všichni její bratři, taková praštěná, humorná rodinka, kterou si ihned oblíbíte. 

Kniha je příjemná oddechovka, je tedy naprosto jasné, jakým směrem se bude ubírat a jak to ve výsledku všechno dopadne, ale čte se jedna radost a na léto je to dokonalé čtení, které jsem si užila a přelouskala během dvou dnů.

Za mě kniha, která nikoho neurazí a užijí si ji jak mladší, tak i starší čtenáři a já díky ní určitě mrknu i na ostatní knihy autorky, ať zjistím, co na ní všichni vidí. 

Moc děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.  
Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Od Kasie West jsem též nic nečetla, ale zrovna jsem pokukovala po této knize. :D Jakožto určitě ji zkusím. :)

    OdpovědětVymazat