Follow Me @Charmedka

27.08.20

J. R. Ward - Král

Spisovatel: J. R. Ward  
Originální název: The King
Série: Bratrstvo černé dýky
Díl: 12.
Počet stran: 644
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Wrath, syn Wrathův, po staletí odmítal převzít po svém otci trůn krále upírů, ale nakonec se ho ujal - s pomocí své milované ženy Beth. I když ho koruna tíží neméně než královské povinnosti, vykonává svou funkci poctivě a zvládá i svou slepotu. Jenomže válka s Vyhlazovací společností neustává, upíří aristokracie spolu s Bandou bídáků plánuje převrat a Wrathovi nezbývá, než všechno riskovat a nebezpečím čelit. K tomu ještě čelí osobním problémům - Beth chce dítě, ale Wrath reaguje úplně jinak, než by si přála. Zvítězí spravedlnost a pravá láska? Další část románové ságy Bratrstvo černé dýky si nezadá s předchozími díly - čeká vás napětí, láska, vášeň i skvěle vykonstruovaný příběh.



Miluji tuhle sérii od prvního dílu, ale s jedenáctým dílem jsem docela dost bojovala. Ve výsledku se četl poměrně dobře, J. R. Ward zkrátka psát umí a celý tenhle svět mě opravdu baví, ale zrovna příběh Vytouženého milence mi nesedl.

Do dalšího dílu se mi tedy upřímně nechtělo a nejraději bych Krále odložila na delší dobu někam dozadu do knihovny. Nakonec jsem se hecla s tím, že sérii mám ráda a chci se v ní více posunout a kdyby mě to opět nechytlo, tak holt si dám pauzu pak.

Nelituji, že jsem se do Krále pustila, byl to opět výborný díl, přesně takový, jaký od Bratrstva čekám a který mě bavil od začátku do konce.

Už podle názvu knihy je jasné, že hlavním aktérem tentokrát bude samotný král Wrath a vlastně  jeho milá Beth. Wrath nikdy po moci nijak netoužil,  ví, co kralování obnáší a že vladař je nucen přinášet i oběti. Svoji úlohu ale zvládá dokonale a to i přes svoji slepotu. 

Wrath je král oblíbený, ale glymera vymýšlí s bastardy plán, jak ho svrhnut a nasadit svoje lidi. A do toho Beth přišla s tím, že touží po dítěti, o čemž Wrath nechce ani slyšet. Upíří ženy totiž často porod nepřežijí a co by dělal bez své drahé manželky.

Kniha ovšem nezačíná v současnosti, ale přeneseme se o několik století dozadu, kdy vládne Wrath, syn Wrathův a otec současného krále. Dostáváme se do dní, kdy se seznámí s Anhy, Wrathovou matkou. Tenhle skok a nahlédnutí do minulosti bylo hrozně fajn, celý příběh to udělalo zajímavějším a události z minulosti jsou důležitou součástí přítomnosti.

Docela důležitou linku tu má XCor, který se snaží přebrat Wrathovi moc a který se tajně stýká s vyvolenou Laylou, která v něm možná trošku budí světlejší stránku jeho osobnosti.

V tomhle dílu se neustále něco dělo, něco řešilo a rozhodně to nebyl jen vyplňující díl, naopak a já se strašně těším na další pokračování.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjH1n8Lk6ZE0HauRbx9-1hCMpWaATQHzAnwhXKmpl5QT65lOrvbTKHVS7wz2mmgdpCFtWO6lW1pJf8VK_6wpy5Q-TiWBd4GqnTZNfuxg58YMet_zZvBLQzYsZ7M3iXZSjZvROgi4vd95bM/s200/Nepojmenovan%25C3%25BD+9.jpg
Eliaha Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):

4 komentáře:

  1. To zní fakt dobře. Bratrstvo černé dýky stojí opravdu za přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ta série hrozně chytla hned od prvního dílu :)

      Vymazat
  2. Série mě už nějakou dobu láká. Je fajn že i xtý díl je stále stejně dobrý. :)

    OdpovědětVymazat