Follow Me @Charmedka

22.05.20

Cecelia Ahern - Sběratel skleněnek

Spisovatel: Cecelia Ahern
Originální název: The Marble Collector
Počet stran: 248
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Omega
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Zapomenuté dětství. Objevený život. Co kdybyste měli jen jeden den na to, aby zjistili, kým jste doopravdy byli?
Když Sabrina Boggs narazí na tajuplnou věc svého otce, objeví pravdu, které nemůže uvěřit. Známý muž, se kterým vyrůstala, je náhle cizí.
V ten moment nastává nečekaný zlom v jejím monotónním každodenním životě. Má
jen jeden den na to, aby odhalila tajemství muže, o němž si myslela, že už všechno ví. Den, kdy vyplují na povrch vzpomínky, příběhy a lidé, o kterých neměla ani tušení. Den, který navždy změní jí i lidi kolem ní.
SBĚRATEL SKLENĚNEK je provokativní román o tom, jak i naše nejobyčejnější rozhodnutí mohou mít nedozírné důsledky pro náš život. A že někdy musíme nejprve porozumět jinému člověku, abychom byli schopni porozumět sami sobě.


Miluji Cecelii Ahern, společně se Stephen Kingem to byla autorka, díky které jsem si čtení zamilovala ještě více. Pamatuji dobu přibližně před deseti, možná dokonce už dvanácti lety, kdy jsem vyhlížela každou její novou knihu a jakmile vyšla, hned jsem pro ní běžela.

Musím ale uznat, že mám raději ty její starší knžky jako je PS: Miluju Tě, Kde končí duha a moje nejoblíbenější Kdybys mě teď viděla. Z těch novějších jsem si zamilovala Vadnou, i když žánrově je úplně jinde.

Na Sběratele skleněnek jsem byla docela zvědavá, hodnocení má slabší, avšak kamarádce se hodně líbil. Do knihy jsem šla přesto skepticky, i kvůli anotaci, která mě nenalákala až tolik a jsem ráda, nejsem díky tomu zklamaná, ale bohužel kniha moje gusto není.

Sabrina je dospělá vdaná žena se třemi dětmi a prací nad hlavu. Starosti ji dělá i otec, kterého postihla mrtvice a jehož stav mysli je stále jak na houpačce. V jeho věcech objeví krabice plné skleněných kuliček různých barev, materiálů a vše poctivě zdokumentované i s ceníkem, avšak ty nejhodnotnější chybí. Otec se nikdy o skleněnkách nezmínil, což Sabrině vrtá hlavou stejně jako chybějící kuličky.

Kniha je rozdělena na dvě časové linky, které se tak různě střídají. Hlavní linku představuje právě Sabrina a tou druhou se čtenář dostane o pěkných pár let do minulosti, kdy se malý Fergus Boggs zamiluje do skleněněk a hru v kuličky, ve které je opravdu velmi dobrý. Kuličky jsou pro něj nejen útěk z reality od těžkého dětství, ale stává se z nich až obsese.

Příběh je rozhodně originální, můžu zaručit, že je jen velmi malá pravděpodobnost, že byste četli o skleněnkách. Zajímavý nápad, sama si tyhle kuličky z dětství pamatuji a pár jsem jich měla, ale vyloženě hry jsme s nimi nehráli.

Jak příběh zajímavý, tak bohužel strašně nudný. Kniha není vůbec tlustá, ale četla se mi obtížně. Dějová linka se Sabrinou se odehrává během chviličky, za to Fergusova začíná od jeho osmi let a to až do dospělosti.

Časově se chytáte dobře, jelikož kapitoly jsou nadepsané, takže víte, kde zrovna jste, ale já měla hrozný bordel v postavách. Fergus měl hlavně několik sourozenců a ve jménech jsem byla totálně ztracená a to i kvůli tomu se mi hůře četlo.

Kniha mě bohužel nijak nezasáhla, konec sice poměrně nečekaný, ale za mě také žádné wow a považuji tedy knihu za nejslabší dílo této autorky.

2 komentáře:

  1. Od autorky jsem četla PS. Miluju tě a líbila se mi. :) Také jsem slyšela, že tahle kniha patří k těm slabším. Škoda, protože námět není špatný.

    OdpovědětVymazat