Follow Me @Charmedka

01.08.18

Jamie McGuire - Sladké nic

Spisovatel: Jamie McGuire, Teresa Mummert
Originální název: Sweet Nothing 
Počet stran: 336
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2015 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná

Život se může změnit ve vteřině ...
Každý zažívá zklamání a ztráty. Patří to k životu a brzy se naučíme vážit si těch několika málo vzácných okamžiků, co jsme prožili předtím, než jsme o všechno přišli. Možnost, že něco ztratím ještě před tím, než mi to patřilo, jsem si nikdy neuměl ani představit. Pohled na to, jak vám něco uniká dřív, než jste to drželi v ruce, stačí člověka zlomit. Ale taky mi to poskytlo příležitost vykoupit se, získat v jejích očích cenu pro případ, že by naše chvíle nakonec přece jen přišla…
Všimla jsem si ho na semaforech. Seděl v autě ve vedlejším jízdním pruhu. Když se naše pohledy setkaly, věděli jsme, že ten naproti je ten pravý. Už nikdy nebudu jako dřív. Bylo mi jasné, že to je ON, kterého budu milovat celý život. Byl to mžik, ve zlomku vteřiny jsme se zamilovali a začal náš společný život a ve zlomku vteřiny všechno skončilo ...
Další román Jamie McGuire, tentokrát napsaný spolu s Teresou Mummert je chytrý vtipný, dojemný a plný lásky. Skutečná lahůdka pro náruživé čtenářky!

Sladké nic

Dnešní recenze bude trošku jinačí. Žádné rozdělení na Něco ke knize a Moje hodnocení a to z jednoho prostého důvodu. Anotace knihy je velmi lákavá, prozrazuje vše, ale zároveň naprosto nic a já určitě nechci psát, o čem kniha je, přišly by jste tím o zážitek ze čtení.

Jamie McGuire je oblíbená spisovatelka, alespoň mi to tak přijde ze všech těch recenzí. Já četla všechny knihy, které u nás vyšly a většinu bych označila za průměrnou. Tolik chválená série Katastrofa pro mě byla opravdu katastrofou a já se u ní trápila. Naopak za nejlepší považuji Červený vrch, ten mi sedl hodně.

Zajímavý název, který upoutá, ale pokud jste knihu nečetli či jste teprve v průběhu čtení, moc ho nepochopíte. A po přečtení budete zírat, jak dokonale výstižný název to vlastně je.

Sladké nic je opět průměrná kniha, která mi od začátku neskutečně připomínala právě Katastrofu, jako bych četla ten samý příběh, jen lehce upravený. Až pak se začal děj odlišovat. Stále si stojím za tím, že je to průměr, možná trochu lepší průměr, ale ten konec? Konec je naprostá bomba, u které se mi chtělo začít ječet.

Knihu jsem četla na dovče, ležela na pláži a když jsem se dostala k posledním pár kapitolám, byla jsem fakt zdrcená, zmatená, smutná, ale zároveň plná obdivu k autorkám. Příběh nemá jasný konec, což nesnáším, ale zároveň se tomu nedá upřít kouzlo a že tady je sakra velké.

Právě díky konci dávám čtyři hvězdičky a knihu doporučuji k přečtení. Je to opravdu silný a doteď vstřebávám dojmy.

Žádné komentáře:

Okomentovat