Follow Me @Charmedka

20.06.18

Kristina Springer - Espressologie

Spisovatel: Kristina Springer 
Originální název: The Espressologist
Počet stran: 192
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2009
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. Tak si vyzkouší dát dohromady zamlklé černé presso s jiskřivou mocha. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne.

Něco ke knize

Zdroj
Jane je studentka posledního ročníku na střední, která si vydělává jako baristka v malé kavárničce Coffee Joe. Brzy začne hádat, co si který člověk dá za kávu a zjistí, že její teorie poměrně funguje. Dejte si kafe a já Vám řeknu, jací jste. Nejen, že dokonale odhaduje osobnost, ale začne i dávat dohromady lidi, kteří se k sobě podle kávy hodí.

Když se to domákne její protivný šéf, změní se Jane život. V Coffe Joe se otevře oficiální seznamka a hlavní hvězdou je Jane. Zatímco nachází lásku zákazníkům, sama ve vztazích trochu tápe.

Moje hodnocení a dojmy

Jelikož mě v poslední době trápí čtecí krize, sahala jsem teď spíše po nenáročných knihách. K tomu únava z prášků na alergii a dokonalá kniha je jasná. Ta o kávě.

Když jsem před lety viděla v edičním plánu Cooboo knihu Espressologie, tak mě strašně lákala a to z toho důvodu, že kafe prostě miluji. S čajem u mě neuspějete, ale káva, to je něco jiného, tu si dopřávám denně.

Zdroj
Nakonec ale nadšení trochu ochladlo, jelikož kniha se jevila spíše jako čtení pro náctileté. Nic proti, young adult čtu ve velkém, ale přece jen si už u některých knih říkám, že jsem na ně stará. Espressologie šla tedy do pozadí a já se po knize nesháněla. Když jsem na ní ale narazila v Levných knihách za pár korun, s nadšením jsem ji vzala a konečně se k ní dostala.

Kniha má necelých dvě stě stránek, k tomu poměrně velká písmenka a odstavce, takže se jedná o jednohubku na jedno odpoledne se šálkem kávy v ruce, ideální kombinace.

Do knihy jsem šla s tím, že se jedná opravdu o čtení pro mladší kategorii a nečekala jsem kdovíjaký zázrak. Díky tomu nejsem zklamaná a čtení jsem si celkem užila. Kniha má originální námět, což oceňuji, jelikož je to něco jiného a příběh jste už nečetli x krát někde jinde.

Přesto je třeba brát příběh trochu s rezervou. Je to romantické a líbivé, ovšem celkem nereálné, ale věřím, že romantické duše si na své přijdou. Občas je třeba snít.

Mě to bavilo, jak jsem psala, je to originální, postavy ztřeštěné, nechybí humor a romantika.

4 komentáře:

  1. Mě kniha docela zklamala. Neby špatná, ale čekala jsem od ní víc tipů, charakter - káva. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Knihu jsem před pár lety četla a byla to milá oddechovka :) Hlavně mě překvapovalo, kolik je druhů kávy :D

    OdpovědětVymazat