Follow Me @Charmedka

07.02.18

Laurell K. Hamilton - Pohlazení soumraku

Spisovatel: Laurell K. Hamilton
Originální název: A Caress of Twilight 
Série: Meredith Gentryová
Díl: 2.
Počet stran: 285
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2002
Nakladatelství: Epocha
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Druhé pokračování příběhů losangeleského soukromého očka Meredith Gentryové, která není jen tak obyčejnou smrtelnicí.

Meredith Gentryové se podařilo uniknout neúprosným pokusům o atentát ze strany prince Cela, jejího bratrance a soupeře o korunu Říše kouzel, ale teď ji čeká celá řada nových problémů.
Aby se mohla stát král
ovnou, musí porodit dítě dřív, než Cel zplodí vlastního potomka. Ale na obzoru je další velká hrozba: lidé umírají záhadným, děsivým způsobem a samotná existence Říše kouzel je ve vážném ohrožení.
A tak, zatímco si užívá největší rozkoše svého života, když se snaží počít dítě s válečníky ze své královské stráže, musí Merry zastavit starodávné zlo, které by mohlo zničit samotnou podstatu reality. Prostě zaměstnání jako každé jiné…

Něco ke knize

Meredith již neskrývá svůj původ, snad každý ví, že se jedná o priceznu a možnou následnici trůnu Temného království, pokud počne dítě dříve, než její bratranec a druhý možný následník Cel. Přesto se stále skrývá ve světě lidí, kde ji chrání několik bojovníků. Atentát na její osobu je více než pravděpodobný.

Ač většinu času tráví se svými bodyguardy v posteli se snahou počít dítě, neustále funguje jako soukromé očko a práce začíná být nad hlavu. Policie řeší tři vraždy a neví si s nimi rady. S podobným problémem ji vyhledá i fae, která byla kdysi z říše vyhoštěna a žádá o pomoc. Do světa lidí proniklo mocné zlo.

Moje hodnocení a dojmy

Je to už pár let, kdy jsem četla první díl této série. Jak jsem dříve Laurell K. Hamilton milovala, tak bohužel v poslední době mě zklamává. Anita Blake je od desátého dílu téměř nečitelná a Meredith Gentry? Tam mě odradil rovnou první díl. Obě série jsou založené už jen na sexu a pořádný příběh nikde.

Vůbec jsem se do druhého dílu nehnala, ten první mě fakt nebavil, hlavní hrdinka v jednom kuse jen s někým spala a tak zvědavost, co bude dál, o té vůbec nemohla být řeč. Již nějakou dobu se mi ale doma pokračování válelo, takže jsem se hecla a konečně po něm sáhla.

Narovinu říkám, že to bylo peklo. Kniha se mi četla velmi obtížně, díky bohu, že se nejedná o žádnou bichli, takže se dá v klidu přečíst během pár dnů. A dopředu Vás žene pouze touha mít to rychle za sebou.

Příběh by nebyl špatný, téma fae mám docela ráda a hlavní hrdinka je mi i sympatická a kombinace fantasy s detektivní zápletkou, to je moje. Jenže autorka se vážně zaměřuje spíše jen na ten sex. Merry v jednom kuse má někoho v posteli, snaží se otěhotnět a zbytek jde poměrně do pozadí a nehraje v knize prim.

Tohle bylo ještě mnohem horší jak jednička. Sice jsem knihu měla téměř hned přečtenou, ale přesto jsem si u ní říkala, že akorát ztrácím čas.

Já se akorát modlím, aby se série rozjela. Nemám ráda nedočtené série, vždy chci vědět, jak to dopadne, ale více takových dílů asi nezvládnu.

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, od autorky jsem nic nečetla, ale na Anitu Blake se v budoucnosti chystám. :)) I já ráda dočítám série, ale někdy to prostě nejde. :)

    OdpovědětVymazat