Follow Me @Charmedka

05.02.18

Knižní hitparáda - Leden 2018

Krásný začátek nového týdne!
Leden utekl jako voda a máme tu únor. Co se týče čtení, tak leden je každý rok u mě tím nejúspěšnějším měsícem. Přečtu vůbec největší počet knih a zbylé měsíce už to nepřekonám. Netuším, proč zrovna leden, nemám více času než jindy, naopak v zimě bývám unavenější, ale přesto se mi nějakou záhadou daří.

Ani tentokrát nebyl leden výjimkou, přelouskala jsem krásných jedenáct knih a žádná nová mi nepřibyla, takže mi počet nepřečtených knih opravdu pěkně klesá. Knihy, které jsem měla v knihovně i nějaký ten rok mám téměř přečtené a dostávám se už spíše k těm novějším. No a brzy budu moci začít kupovat nové kousky :D

Jinak Vám dlužím spousty recenzí, jsem neskutečně pozadu. Teprve teď recenzuji knihy, které jsem přečetla v listopadu či prosinci. Vše ale bude. Jedno pozitivum to má, když budu mít čtecí krizi, nebo se u něčeho zaseknu, mrtvo tu rozhodně nebude, protože toho mám v zásobě až až :D


 
Nejlepší kniha  
Ta přede mnou (J. P. Delaney) 
Proč: Jediná kniha, která ode mě dostala v lednu plný počet hvězdiček. Dlouho jsem něco tak dokonalého nečetla, je to fakt bomba. Přečtená během necelých dvou dnů, nemohla jsem se odtrhnout.
Nejhorší kniha
Rendez-vous v Paříži (Deborah McKinley)
Proč: Také poměrně jasný vítěz s pouhými dvěmi hvězdičkami. Čekala jsem romantický příběh a místo toho se mi dostalo vyprávění dvou hlavních postav, kdy jedna je větší ztroskotanec než ta druhá.
Největší překvapení
Ta přede mnou (J. P. Delaney)
Proč: Sama bych si knihu nekoupila, není to úplně můj žánr. Dostala jsem ji od bráchy k Vánocům a fakt jsem mile překvapená, nečekala jsem, že to bude až tak dobré.
Největší zklamání
Pandemonium (Lauren Oliver)
Proč: Ač mě první díl také nechytl tak, jak jsem očekávala, tak bohužel druhý díl je ještě slabší. Celkově mě série šíleně zklamala. Nápad dobrý, ale zpracování už vázne. Od série jsem očekávala hodně a ve výsledku je to průměrná dystopie.
Nejvtipnější kniha
Hledání Aljašky (John Green)
Proč: Příjemná oddechovka, u které se párkrát i lehce zasmějete. Jedná se o young adult žánr, což mě malinko překvapilo, ale když tak nad tím přemýšlím, tak John Green píše opravdu spíše knihy pro mládež či o mládeži. Ale baví mě.
Nejnapínavější kniha
Ta přede mnou (J. P. Delaney)
Proč: Pokud máte, nebo i nemáte, rádi thrillery, rozhodně si knihu přečtete. Má neuvěřitelnou atmosféru, originální a zajímavý příběh, výborné zpracování a garantuji, že se neodtrhnete, jak napínavé to bude.
Nejromantičtější kniha
Kdopak je ta zrzka (Alice Clayton)
Proč: Konečně jsem se dostala i k této sérii, která je sladká tak, až z toho bolí zuby. Jedná se o erotickou sérii, ale té lásky tam je až až a první díl je pořádná orální jízda :D




Nejočekávanější kniha
Šílené výčitky (Liane Moriarty)
Proč: Liane Moriarty jsem si velmi oblíbila, takže je naprosto pochopitelné, že jsem se na její novou knihu moc těšila. A je jak jinak, než povedená. Plná tajemství, která neodhalí autorka hned na začátku, ale až pěkně na konci knihy.


Knižní série objevená v tomto měsíci
Zrzka (Alice Clayton)
Proč: Série obsahuje tři knihy, které jsou velmi tenoučké, takže moc času s ní nestrávíte. Já už ji mám dokonce komplet přečtenou. Poměrně fajn erotické knihy, které se čtou dobře, ale na druhou stranu už jsem četla i lepší. Neurazí, nenadchne, ale čtivé to je, fajn oddechovka.
Nejlepší obálka
Hledání Aljašky (John Green)
Proč: Tady jsem byla trochu na vážkách, protože se mi líbí jak Hledání Aljašky, tak i Šílené výčitky a Ta přede mnou. Jsou to maximálně povedené obálky. Nakonec volím Aljašku, která je zajímavá, hezky veselá a i když jsem na ní četla i negativní ohlasy, mně se fakt líbí.
Nejhorší obálka
Strach z temnoty (Alexandra Ivy)
Proč: Knihy s temnotou jsou z Levných knih a většina těchto knih má bohužel na pohled laciné obálky. Nenechte se ale odradit, zrovna tahle série je moc fajn.


Hrdina měsíce
Lena (Rekviem - Lauren Oliver)
Proč: Ač mě tato série zklamala, tak hlavní hrdinka Lena si tuhle kategorii zaslouží. Byla tu i v prosinci. Vzdala se života, který znala a který ji byl vtloukám do hlavy. Opustila svůj domov, aby bojovala za to, čemu věří - za lásku.
Pár měsíce
Grace & Jack (Kdopak je ta zrzka - Alice Clayton)
Proč: Ty dva se hledali, až se našli a neudržel je od sebe ani věkový rozdíl.






Dařilo se Vám v lednu?
Znáte některou knihu?

4 komentáře:

  1. Pěkná shrnutí, závidím, že dokážeš přečíst tolik knih. Já jsem na šesti a je to asi můj strop. :)) Ps. mě se recenze také začínají nějak podezřele kupit (i když ne tolik) :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je fakt maximum, většinou přečtu také kolem těch osmi :)

      Vymazat
  2. Tak to opravdu krásně vychází... :-) Co se týče toho ledna, obvykle to každý bere jako nový rozjezd, čerstvou výzvu a tak podobně. Taky takže bývá na čtení nejvíc nálada :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to možné, člověk se na začátku pořádně snaží :)

      Vymazat