Follow Me @Charmedka

20.11.17

Lauren Graham - Rychleji mluvit nedokážu | RC review

Spisovatel: Lauren Graham
Originální název: Talking as Fast as I Can: From Gilmore Girls to Gilmore Girls, and Everything in Between
Počet stran: 208
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2016
Nakladatelství: Omega
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
V této knize se herečka Lauren Graham pokusila na chvíli zastavit a ohlédnout se zpět za svým životem. Podělí se s vámi o úsměvné zážitky ze svého dětství, dospívání a přiblíží své herecké začátky až po dobu, kdy si pouštěla trailer k seriálu Famílie a ptala se sebe sama: „Jak jsi to vlastně dokázala?“ Otevřeně mluví o tom, jak je složité žít v Hollywoodu single („kdekdo se o mě bál, protože jsem byla sama tak dlouho“), o nabídce dublovat zadek i o zkušenosti coby porotce v projektu Runway .

V pasáži Jaké to bylo, část první se autorka vrací k maratonu zvanému Gilmorova děvčata a popisuje svou roli „rychle mluvící“ Lorelai Gilmorové. Esej Jaké to bylo, část druhá odhaluje, jak se cítila, když se k této postavě po devíti letech vrátila a co to pro ni znamenalo.
Ale o Lauren Graham se dozvíte i další věci: třeba to, že se jednou snažila stát se vegankou nebo že tříhodinové líčení před udílením cen nebylo rozhodně jejím šálkem kávy.

Kniha je doplněna osobními fotografiemi a výňatky z deníku, který si psala při nedávném natáčení pokračování Gilmorových děvčat.
Tato kniha obsahuje některé příběhy z mého života: rozevláté dětství, první randění, nabitý pracovní život a v neposlední řadě historky z natáčení dvou seriálů, které mi přirostly k srdci a v mé duši zanechaly nesmazatelnou stopu. K tomu se ještě dozvíte, jak se mi žilo na hausbótu, o setkáních se zajímavými lidmi na předávání cen i o tom, jak jsem byla požádána, abychve filmu dublovala zadek jiné herečky.“

Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům (a všechno mezi tím)

Když jsem viděla, že má vyjít kniha Lauren Graham, hlavní představitelky Lorelai z Gilmorových děvčat, byla jsem naprosto nadšená a bylo jasné, že knihu rozhodně musím mít. Okamžitě se pro mě stala knihou, která mi letos udělala jednoznačně největší radost.

Na Gilmorových děvčatech jsem vyrostla, celou pubertu jsem je sledovala a seriál viděla hned několikrát. Do teď je bezmezně miluji a seriál se po celá léta drží v mých nejoblíbenějších seriálech a s jistotou můžu říct, že i navždy bude.

Knížka má pouhých dvě stě stran, bez potíží ji přelouskáte během jednoho odpoledne. Na takto málo stránek se ale dokázal vtěsnat téměř celý život Lauren. Ač Lauren Graham zná dnes snad každý, její cesta k filmu byla velmi dlouhá a náročná. Popisuje svůj život ještě před tím, než začala hrát i to, jak se dostala ke své životní roli.

Gilmorovým děvčatům je věnována tak půlka knížky. V rychlosti popíše každou sérii, nejzajímavější momenty, módu a nevynechá ani nejnovější díly A Year in the Life. Myslím, že knihu ocení opravdu jen fanoušci. Pro někoho, kdo seriál nezná to zkrátka nebude a v knize bude ztracen. Lauren se hodně zmiňuje o svých kolegách a zážitkách během natáčení, pokud nemáte přehled o postavách, bavit Vás to nemůže.

Rychleji mluvit nedokážu není ale pouze knihou o Gilmorkách a filmu, ale něco málo Lauren prozradí i ze soukromí. Třeba to, jaké to je, když se Vás každý ptá na partnera, kterého stále nemáte, ale svůj věk již ano.

Snad na každém řádku jsem viděla Lorelai. Knížka je napsána velmi odlehčeně, humorně, upřímně a působí velmi mile a chvílemi i dost dojemně. V podstatě máte pocit, jako kdyby jste s Lauren sedli a ona Vám v kostce vyprávěla o svém životě.

Během čtení občas narazíte i na pár fotografií, což mě potěšilo. Na druhou stranu mě mrzí, že fotky nebyly velké a barevné, určitě by to vypadalo lépe a radost by byla ještě mnohem větší.

Pro mě bylo čtení taková nostalgie, v žádném případě mě kniha nezklamala a jsem strašně moc ráda, že můžu mít knížku v knihovně. Nejen, že je krásný obsah, ale ta obálka, ach, to je nádhera.

Velmi děkuji internetovému knihkupectví Martinus za poskytnutí recenzního výtisku.
Kihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Souhlasím s tebou :) Rychleji mluvit nedokážu je skvělý návrat ke starým dobrým Gilmorovským časům :)

    OdpovědětVymazat