Follow Me @Charmedka

22.08.17

Eric Eliot Knight - Pátrání

Spisovatel: Eric Eliot Knight 
Originální název: Valentine`s Resolve
Série: Země upírů 
Díl: 6.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Triton
Vazba knihy: Brožovaná
David Valentin je už tři roky v nuceném vyhnanství, odříznut od svých přátel a spojenců ve válce proti Karanům. Nic mu však nezabrání, aby se nepouštěl do dalších bojů i bitev s démony. Stará přítelkyně Duvalierová ho přivede zpět k Jižnímu velení, kde se Valentin dozví, že všichni Osévači, spojenci lidí v celoplanetárním konfliktu, zmizeli. Bez jejich pomoci nedokáže lidstvo čelit Rozparovačům ani dalším nepozemským formám života. Aby je Valentin mohl osvobodit, čeká ho nelehký úkol. Současně musí skrývat a tajit malého Blakea, Rozparovače, který Valentina považuje za svého otce…

Něco ke knize

David Valentin je již tři roky ve vyhnanství, kdyby ho chytili, jeho život by skončil. Pro svůj lid se stal nepřítelem. Sám putuje po Karské zóně pod různými identitami a plní slib, který dal kapitánu Postovi.

Jednoho dne se ale opět setká se starou známou, Kočkou Duvalierovou, která pro něj má nový úkol. Všichni Osévači zmizeli neznámo kam a bez nich není možné bojovat proti Karanům. V Seattlu se ale skrývá ještě poslední svého druhu, který by mohl vědět, kam se ostatní poděli. A právě k němu se musí David dostat a získat nového spojence.

Moje hodnocení a dojmy

Už dlouho na mě z knihovny vykukoval šestý díl série Země upírů. Zatím jsem jeho čtení furt oddalovala, protože pokračování stále nikde. Ale konečně jsem po něm sáhla a docela i s nadšením, protože předchozí pátý díl mě šíleně bavil a neskutečně jsem si ho užila.

Velmi jsem doufala, že ani šestý díl mě nezklame a já si konečně k sérii najdu pořádnou cestu. Po tak povedeném pátém dílu mě ani nenapadlo, že by pokračování mohlo být horší. O to horší pád na zem mě čekal.

Bohužel Pátrání mě už od začátku nebavilo a s každou přibývající stránkou jsem se do čtení stále nutila víc a víc. Tenhle díl mi přišel hrozně nudný a nezajímavý, možná ještě horší než Hromoklín. Vlastně ne možná, bylo to o chlup horší.

Sice David Valentin se neustále někde pohybuje a dostává se k dalším skupinkám lidí. Zajímavé, ale ne dostatečně. Akce v podstatě nulová, Rozparovači se tu vyskytovali naprosto minimálně, posun příběhu to samé, žádný. Tenhle díl mi přišel téměř zbytečný.

To ovšem nic nemění na tom, že bych se ráda pustila do pokračování a zjistila, co se bude dít dál. Bohužel nakladatelství se rozhodnlo další díly nevydat a tak příběh Davida Valentina a osud lidstva mi zůstane asi navždy skryt.

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Knihu neznám, možná by mě bavila, ale nevysloužila si moc pěkné hodnocení, tak se zatím budu věnovat jiným knihám,které tu na mě čekají :)

    OdpovědětVymazat