Follow Me @Charmedka

04.07.17

Knižní hitparáda - Červen 2017

Krásný den!
Včera oficiálně začaly školákům prázdniny, ale i pro tvrdě pracující léto znamená většinou nějaké to volno a dovolenou. Co plánujete na následující dva měsíce? Chystáte se někam za hranice, nebo budete cestovat třeba po krásách naší republiky? Knihomolové určitě ocení i více volného času na čtení. U mě to bude ale naprosto opačně.

Ač se mě škola netýká, včera mi začala pěkně dlouhá dovolená. Celý červenec se v práci neukážu, což ale také znamená, že nic nepřečtu. Potřebuj chodit do práce, abych četla, jestliže jsem doma, knížku neotevřu. Takže za červenec určitě nečekejte žádnou hitparádu :D Znamená to tedy i méně recenzí, ale několik jich mám ještěnachystaných, tak pusto tu určitě nebude.

Ale k dnešnímu článku. Červen byl na přečtené knihy celkem bída a do díky knize Danse Macabre, kterou jsem myslela, že snad nikdy nedočtu. Byla příšerná a strávila jsem s ní rovnou dva týdny. Takže výsledné číslo je bohužel pouhých pět knih.

 
Nejlepší kniha  
Čtyři po půlnoci II (Stephen King) 
Proč: Jediná kniha, které jsem dala čtyři hvězdičky. Ostatní jsou tříhvězdičkové, až na tu nejhorší Danse Macabre. Knihu jsem četla již před lety a nelíbila se mi. Tentokrát jsem si ji ale opravdu užila.
Nejhorší kniha
Danse Macabre (Laurell K. Hamilton)
Proč: Jak jsem se už zmiňovala, s knihou jsem strávila dva týdny a že byly pěkně dlouhé. Autorka se rozhodla, že na pořádný příběh už naprosto kašle a celých šest set stran věnuje pouze sexu. Rozhodně zatím nejhorší díl celé série.
Největší překvapení
Čtyři po půlnoci II (Stephen King)
Proč: Knihu jsem poprvé četla před téměř deseti lety a vůbec se mi nelíbila. Ona oproti první části nemá ani kdovíjaké hodnocení. Avšak změnila jsem názor. Fakt jsem si obě povídky užila, čtení mě bavilo a rozhodně mi přijde lepší jak první část. Jsem ráda, že jsem ji dala druhou šanci.
Největší zklamání
Jáma a kyvadlo a jiné povídky (Edgar Allan Poe)
Proč: Na tuhle knihu jsem se neskutečně těšila. Edgar Allan Poe je prostě klasika a po téhle sbírce povídek jsem pokukovala už dlouho. Bohužel za mě obrovské zklamání. Povídky mají být hororové, což mi nepřijde. Čekala jsem o dost víc.
Nejvtipnější kniha
Smrtící duchové (Stacia Kane)
Proč: Vyloženě vtipnou knihu jsem nečetla. Hlavní hrdinka Chess je ovšem plná sarkasmu a trefných poznámek. Podobné typy hrdinek mám ráda a příběh vždy oživí. Uvidíme, jak se bude projevovat dál.
Nejnapínavější kniha
Ahoj z nebe (Laurie Frankel)
Proč: Kniha není nějak extra napínavá, přece jen, jedná se o průměrnou oddechovku. Ale neskutečně mě zajímalo, jak bude celý příběh pokračovat a jak to dopadne. I když průměrná, tak velmi čtivá a čtení mě vážně bavilo.
Nejromantičtější kniha
Ahoj z nebe (Laurie Frankel)
Proč: Opět kategorie, která se těžko vybírá, jelikož romantickou knihu jsem žádnou nečetla. Ovšem dvě hlavní postavy měly mezi sebou krásný vztah. Navíc kniha je o počítačovém algoritmu, díky kterému můžete stále komunikovat s mrtvou osobou, kterou počítač vytvoří ze starých mailů.


Nejočekávanější kniha
Smrtící dichové (Stacia Kane)
Proč: Knihu jsem si chtěla přečíst strašně dlouho. Ale znáte to, někdy zkrátka trvá, než se k dané knize dostanete. To znamená, že u nás vyšly již další dva díly. Ale urban fantasy s duchama, to je přesně pro mě.



Knižní série objevená v tomto měsíci
Downside (Stacia Kane)
Proč: Poměrně zajímavá a i když knihu hodnotím jako průměr, určitě se moc těším na další díly, protože věřím, že budou rozhodně lepší a tohle byl spíše jen takový rozjezd. Rozhodně bych si je ráda pořídila co nejdříve, jelikož mě zajímá, jak se bude série vyvíjet.

Nejlepší obálka
Jáma a kyvadlo a jiné povídky (Edgar Allan Poe)
Proč: Jsem strašně ráda, že vlastním zrovna tohle nádherné vydání.
Nejhorší obálka
Ahoj z nebe (Laurie Frankel)
Proč: Obálka mi nepřijde ošklivá, ale zas oproti ostatním mi přijde asi nejméně propracovaná.

Hrdina měsíce
Sam Elling (Ahoj z nebe - Laurie Frankel)
Proč: Génius, který vymyslel již zmiňovaný algoritmus. Rozhodně nejzajímavější postava za červen.
Pár měsíce
Chess & Postrach (Smrtící duchové - Stacia Kane)
Proč: Nejedná se o pár, ale nedá se popřít, že to mezi nimi jiskří. Doufám, že se v dalších dílech dají dohromady, protože se mi k sobě opravdu hodí.






Znáte některou z knih?
Co se povedlo přečíst Vám?

2 komentáře:

  1. Kromě Poea jsem nic nečetla... Pro mě byl tenhle měsíc vyloženě slabounký, přečetla jsem jenom 4 knihy. Ale jak říkáš snad to teď v létě bude lepší. :)) PS. přeju příjemnou dovolenou... :))

    OdpovědětVymazat