Follow Me @Charmedka

14.06.17

J. R. Ward - Znovuzrozený milenec

Spisovatel: J. R. Ward  
Originální název: Lover Reborn
Série: Bratrstvo černé dýky
Díl: 10.
Počet stran: 672
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Od smrti jeho shellan už by v Tohrmentovi nikdo nepoznal toho upířího vůdce, jímž kdysi býval. Fyzicky sešlého a beznadějně zoufalého, se zlomeným srdcem ho přivádí zpět k Bratrstvu padlý anděl, který chce prospět především sám sobě. Teď znovu bojuje, nelítostný a pomstychtivý, nepřipravený čelit nové, jiné tragédii. Když Tohr začne ve snu vídat svou milovanou – uvězněnou ve studené, izolované zemi-nezemi daleko od klidu a míru Stínu – obrací se k andělovi s nadějí na záchranu té, kterou ztratil. Protože mu ale Lassiter říká, že se musí naučit milovat jinou, chce-li osvobodit svou dřívější družku, Tohr ví, že už jsou všichni předem odsouzeni… Jenomže pak se mu začne dostávat pod kůži žena s temnou minulostí. Na pozadí běsnící války s bezduchými a s novým klanem upírů, který usiluje o trůn Slepého krále, potýká se Tohr se svou pohřbenou minulostí a velmi žhavou budoucností plnou vášně… ale dokáže popustit uzdu svému srdci a všechny osvobodit?

Něco ke knize

Uplynulo již několik měsíců od doby, kdy člen bratrstva Tohrment přišel o svou shellan Wellsie. Ztráta je to o to větší, že čekala jeho dítě. Po její smrti se Tohr na nějakou dobu ztratil a když všichni už pomalu přestali doufat, že je naživu, přivedl ho zpátky anděl Lassiter.

Tohr se začíná opět zapojovat do bojů proti bezduchým, ale dávno je pryč bojovník plný sil. Stále myslí na svou mrtvou shellan a to zapříčilo, že Wellsie nepřešla do Stínu, zůstává někde mezi a pomalu se ztrácí. Jediná možnost, jak ji zachránit a nechat ji přejít do Stínu, je právě na Tohrmentovi. Musí se posunout a začít milovat někoho jiného. V tom by mu mohla pomoci Nijaká, se kterou má společnou minulost.

Moje hodnocení a dojmy

Na desátý díl jsem se hodně těšila, Tohra a Wellsie jsem si okamžitě oblíbila a byla jsem zvědavá, jak to nakonec s Tohrem dopadne. Přece jen, hodně se změnil, sil mu ubylo a zas tolik prostoru mu v předchozích dílech věnováno nebylo.

Tenhle díl se lehce liší, jelikož pořádný děj zde moc není. Tedy ani ne tak děj, jako nějaká zápletka. Velká část je samozřejmě věnována Tohrmentovi a Nijaké, které to sice k sobě přitahuje, ale Tohr má stále pocit, že svými city podvádí Wellsie a Nijaká zas trpí komplexem méněcennosti, vůbec si nevěří a myslí si, že si lásku nezaslouží.

Oba dva byly kolikrát na facku, chvilku to vypadalo, že konečně se dají dohromady a pak úplně obrátili. Příběh se odehrává celý rok, takže celkem dlouhé rozmezí. Kniha mi tím pádem přišla chvílemi i docela zdlouhavá, možná bych ji pár stran zkrátila a bylo by to ideální. Přesto nemůžu říct, že by mě nebavila či jsem se nudila, to vůbec ne.

Kromě Tohrmenta a Nijaké nezapomněla autorka ani na vedlejší postavy. Sleduje i narůstající krizi mezi Johnem a Xhex. Bohužel tahle dvojice mi od začátku moc nesedí, nepasují mi k sobě, takže jejich krize mě nechávala celkem chladnou.

Nesmí se zapomínat ani na politické trable a válku z nepřáteli. Bastardi v čele s Xcorem se snaží podkopat Wrathovo kralování. Bastardi pro mě byli milým zpestřením a scény s nimi mě bavily.

Kniha je dost emotivní, hraje hodně na city a právě ty emoce jsou zde prioritní. Ač obsahuje samozřejmě i nějakou tu akci, není ji mnoho a je to spíše jen vsuvka mezi vztahovými problémy. Nepostrádá ovšem humor, anděl Lassiter je výborný.
Eliaha Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):

Žádné komentáře:

Okomentovat