Follow Me @Charmedka

22.05.17

J. R. Ward - Milenec jen můj

Spisovatel: J. R. Ward  
Originální název: Lover Mine
Série: Bratrstvo černé dýky
Díl: 8.
Počet stran: 640
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2009
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Upírské Bratrstvo černé dýky se rozrůstá o dalšího bojovníka. John Matthew musel urazit dlouhou cestu, než byl nalezen mezi lidmi, kteří nepoznali jeho upírskou podstatu, stejně jako si jí nebyl vědom on sám. Nikdo však nezná ani jeho minulost, ani jeho pravou identitu. Osobní msta zavede Johna do nejzuřivějších bojů. A když se jeho spolubojovnice Xhexania ocitne v ohrožení, vkládá do jejího osvobození celé srdce. Xhex, kterou John přitahuje, však nechce podlehnout citům, protože právě ztratila milence, ale osud ukáže, je jejich spojení nevyhnutelné.

Něco ke knize

Uběhl již měsíc od záchrany Rehvengea a také od doby, kdy při této misi záhadně zmizela Xhex. Bratrsvo společně s Johnem po ní neustále pátrají. John je přesvědčen, že za jejím zmizením stojí Omegův syn Lash a nemýlí se. Lash drží Xhex v zajetí a vybíjí si na ní svoje zvrhlé fantazie.

Fyzicky vyčerpané a psychicky zlomené Xhex se povede z vězení dostat. Již je v bezpečí u Bratrstva, ale čas s Lashem otevřel nejen nové rány, ale i ty staré. Udržet se nad vodou ji pomáhá právě John, který ví, čím si Xhex prochází.

Moje hodnocení a dojmy

Po trošku delší době jsem opět sáhla po sérii Bratrstvo černé dýky, jsem malinko pozadu, tak abych dohnala alespoň ty díly, které ještě mám doma. I po tolika dílech mě série stále baví a já velmi doufám, že postupně nebude kvalita klesat, ale věřím, že ne.

Jako v každém dílu, i zde je hlavní dvojice, které je věnováno nejvíce prostoru. Tentokrát padla karta na němého Johna a sympathku Xhex, mezi kterými to jiskří již několik dílů. Z malého kluka vyrostl v dospělého muže, který si začíná činit nároky na ženu a chová se jako vázaný upír. Xhex naopak vždy byla popisována pomalu jako z ocele a zde se ukáže, že vůbec taková není. Má hodně velké jizvy nejen na těle, ale hlavně na duši a právě i kvůli nim se snaží Johnovi stranit.

Zároveň s tímto příběhem sledujeme i Dariovu minulost, která mě zpočátku moc nebavila, ale velmi brzy čtenář přijde na to, že s příběhem rozhodně souvisí a začne si toto vyprávění užívat. Pozadu nezůstávají ani Johnovi přátelé, Quinn a Blay, kteří se chovají jako naprostí pitomci, ale zas nemůžu říct, že by mi v knize vadili, to vůbec ne.

Pár kapitol je věnováno i lidem, televiznímu týmu, který se zabývá paranormálními jevy. Momentálně natáčí v jednom penzionu, kde se prý po chodbách prohání duch Eliaja Rathboonea. Je to taková menší vsuvka, která zpočátku může vypadat zbytečná, avšak její význam se rozhodně vyjasní.

Kniha se četla jedna radost, i když má přes šest set stran, zvládla jsem ji přečíst za necelé tři dny. Přesto tento díl společně s předchozím považuji za slabší. Možná je to i tím, že John nepatří mezi moje nejoblíbenější postavy. I když je tu již za dospělého muže a bojovníka, stále v něm vidím spíše malého kluka.

Ovšem to nic nemění na tom, že je kniha čtivá a dobrá. Jen trošku slabší než jiné díly.
Eliaha Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):

2 komentáře:

  1. Mám doma celou sérii, před pár měsíci jsem ji koupila od paní, co se zbavovala celé své knihovny, tak jsem neodolala a po sérii skočila (však už se ty první díly nedají nikde sehnat), ale ještě jsem se do ní nepustila. Snad v létě. :)

    OdpovědětVymazat