středa 10. května 2017

Spisovatel: Elizabeth Rudnick
Originální název: Beauty and the Beast Novelization 
Počet stran: 264
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2017
Nakladatelství: Egmont
Vazba knihy: Brožovaná

Belle chce od života víc, než jí může malé městečko
nabídnout. Svými názory, nezávislostí a láskou ke
knihám vyčnívá z davu. Touží po dobrodružství, po
životě vzrušujícím jako příběhy, které čte. Když Bellina
otce uvězní netvor na svém zakletém hradě, její
osud se navždy změní. Zaujme otcovo místo a tajně
si přísahá, že uteče. Ale jak se Belle o zvířeti a jeho
záhadném sídle dozvídá více, uvědomuje si, že příběh,
který prožívá, skrývá větší tajemství, než jaká si kdy dokázala představit.

Něco ke knize

Zdroj
Bylo nebylo...v obrovském zámku a přepychu žil kdysi princ. Krásný princ, pro něhož krása byla vším, soucit mu ale chyběl. Na plese se objevila ve dveřích ošklivá, na kost promrzlá a promoklá žebračka s žádostí o přístřeší, výměnou nabídla rudou růži. Princ se akorát rozhněval a žebračku vyhnal. Ta se ale v mžiku proměnila v čarodějku a prince i s celým královstvím proklela. Jedna naděje ale zůstala, princ, zakletý ve zvíře, se musí naučit milovat a někdo musí milovat jeho, než odkvete poslední lístek růže.

Belle odjakživa toužila po něčem víc, než je jednotvárný život na malém francouzském městě, kam vůbec nezapadá. Touží cestovat, poznávat nové věci a zažít lásku, o jaké čte v knihám. Právě díky knihám je její život alespoň o něco zajímavější. Jednoho dne se Bellin otec při cestě do města ztratí v lese a najde tajemný zámek. Zde ho uvězní netvor, avšak statečná Bella otce zachrání a výměnou za jeho svobodu sama v zámku zůstane. Přísahá si, že určitě uteče, ale jak dny plynou, přestává se cítit jako vězeň...

Moje hodnocení a dojmy

Zdroj
Kdo by neznal příběh o krásné a sečtělé dívce jménem Belle a zakletém princi v podobě zvířete, který žije v zámku se svým služebnictvem coby nádobím a nábytkem. Miluji tuhle pohádku od mala, ani nespočítám, kolikrát jsem viděla animovaný film od Walta Disneyho, jehož pohádky jsou do teď moje srdcovka.

Letos do kin vstoupila zfilmovaná verze, na kterou jsem se těšila snad rok dopředu. Ze sálu jsem odcházela naprosto okouzlená a dojatá. Hned na to jsem zjistila, že se chystá knižní podoba, román podle filmu. Moje srdce zaplesalo a po knížce zatoužilo.

Román přesně kopíruje film, takže pokud jste ho viděli, ničím Vás nepřekvapí. Až na jednu maličkost. Díky psané formě je čtenáři umožněno nahlédnout i lehce do myšlenek hlavních postav, což bylo příjemné. Já jsem ovšem ráda, že se jinak kniha držela předlohy a mohla jsem se tak znovu přenést do tohoto kouzelného světa.

Kniha je jednoduchá a i podle velikosti písma je jasné, že se jedná spíše o dětské čtení. Je ale napsána velmi poutavě, čtivě, překlad je moc povedený a během jednoho odpoledne se jí bez problému prolouskáte.

Pokud patříte mezi milovníky tohoto příběhu, který je starý jako sám čas, určitě Vám v knihovně bude kniha dělat parádu, neváhejte. Je to krásný příběh, něžný a plný lásky.

Moc děkuji internetovému knihkupectví Martinus za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde.



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 5/10/2017
reakce 6 komentářů
štítky , , , , , ,


6 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Na tuhle knížku se těším, ale plánuji nejdříve zkouknout film :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka je čtivá a překlad je opravdu velmi povedený.

    OdpovědětVymazat
  3. tahle verze se mi bohuzel jeste do ruky nedostala :-/ ale ta druha je moc filmova, s moc obrazky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ta druhá kniha mě vůbec neláká.

      Vymazat