úterý 28. února 2017

Spisovatel: Laurell K. Hamilton
Originální název: Incubus Dreams
Série: Anita Blake - Lovec upírů
Díl: 12.
Počet stran: 696
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2004
Nakladatelství: Epocha
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Anitin život ještě nikdy nebyl komplikovanější než teď, kdy má závazky vůči živým i vůči mrtvým. Na svobodě pobíhá upírský sériový vrah, jenž si za své oběti vybírá striptérky. Anita je k tomuto případu zavolána, ale obává se, že by byl její posudek považován za konflikt zájmů. Koneckonců, je družkou Jean-Clauda, okouzlujícího vládce města.

Obklopená podezřeními, unavená pokusy ovládnout svou tužbu, jež ji pomalu ničí, učiní Anita něco dosud nepředstavitelného: požádá o pomoc.

Něco ke knize

Anita je povolána k případu mrtvé striptérky, podle zranění to vypadá na několik upírů. Anita rozhodně ale odmítá, že by za tím stály Jean-Claudovi lidé, i když by se mohlo zdát, že díky jejich milostnému vztahu není Anita objektivní. Mrtvých žen přibývá a stopy téměř žádné. To ovšem není jediný Anitin problém.

Stále je ovládána mocí Ardeur a čas mezi krmením je menší a menší. Leopardodlak Nathaniel je navíc neustále vyznává lásku a Anita má pocit, že když si ho připustí více k tělu, akorát ho zneužije, přitom si neuvědomuje, že svým chováním mu akorát ubližuje. Problémy s muži jsou pořád složitější.

Moje hodnocení a dojmy

Trvalo mi, než jsem se do dvanáctého dílu pustila. Od desátého to totiž za moc nestojí. Bývaly doby, kdy jsem přečetla klidně hned několik dílů za sebou a stále mě to bavilo. Anita Blake byla jedna z mých nejoblíbenějších sérií, ne-li vůbec ta nejlepší. A teď? Musím se hodně nutit, abych po dalším dílů sáhla.

Inkubovy sny mají téměř sedm set stran a upřímně, vůbec se mi do toho nechtělo. Začátek ale vypadal slibně, hned dva případy, ke kterým byla Anita předvolána. Jeden s vyvoláním zombie a další mrtvá striptérka, no prostě lákadlo. U vyvolávání zombie jsem zas viděla tu starou Anitu, kterou jsem tak milovala a tuhle část si vážně vychutnávala.

Bohužel pořádný děj byl dohromady pouze na pár stránkách a zbytek se řešil Anitin milostný život. Jak to vypadalo zpočátku dobře, tak hodně rychle mě zas tenhle pocit opustil.

Anita se mi vždy líbila díky svým názorům a morálním zásadám. Nyní se u ní už o žádné morálce mluvit nedá. Chlapi se jí střídají v posteli takovým tempem, že naprosto ztrácíte přehled. Mám ráda erotiku v knihách a v Anitě vždy byla skvělá, ale čeho je moc, toho je moc.

Děj naprosto nulový, ale naprosto detailně a sáhodlouze popsány milostné scény, které jsou ale ve většině případů naprosto zvrhlé a zvířecí. Anita už není tou Anitou, kterou bývala.

V originále má letos vycházet snad už 26.díl a já si nedovedu přestavit, že dalších patnáct dílů to bude stále dokola o tom samém. Určitě se sérií nehodlám přestat, ale hodně doufám, že se zas Anita dá dohromady.




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 2/28/2017
reakce 4 komentářů
štítky , , , , , , , , ,


4 komentáře:

  1. Taky nad tou serii premyslim, ale trochu me desi ten pocet dilu :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud s ní teprve začínáš, tak těch dílů je opravdu hodně :D

      Vymazat
  2. 700 stran? No páni, to musí být opravdu bichle! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Úplně s tebou souhlasím. Kvůli tomu, co popisuješ, jsem s touto sérií skončila. Posledních pár dílů, které jsem četla, bylo jen o posteli a mimo postel nic zajímavého. Škoda. Do dalších dílů investovat nebudu. Nechce se mi kupovat tak drahé a tlusté knihy, když pak čtu jen o nadpřirozeném bordelu. První díly byly špičkové.

    OdpovědětVymazat