pondělí 23. ledna 2017

Spisovatel: Jamie McGuire 
Originální název: Providence
Série: Prozřetelnost
Díl: 1.
Počet stran: 432
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Yoli
Vazba knihy: Brožovaná
Strhující paranormální romance plná napětí. V městečku Providence se studentka Nina Greyová dostane do ohniska války mezi nebem a peklem. Dívka, otřesená náhlou smrtí svého otce, se s Jaredem Ryelem seznámí úplnou náhodou... nebo si to aspoň myslí. Přestože ji ten pohledný a trochu tajuplný mladík přitahuje, Nina je vůči němu podezřívavá. A když se začnou rojit otázky bez odpovědí, Jared riskuje všechno, aby si udržel ženu, nad kterou má bdít – a prozradí jí tajemství, o němž přísahal, že je bude chránit...

Něco ke knize

Nina Greyová pochází z lepších poměrů, avšak stále je to obyčejná a milá vysokoškolačka. Momentálně se ale musí vypořádávat se smrtí svého otce, který pro ni byl vším. Prožívá těžké chvíle, ve kterých ji ale pomáhá škola a hlavně přátelé.

Přesto se naskytne den, kdy je psychicky na dně a právě v tento den potká záhadného Jareda. A od té doby na něj naráží každou chvíli. Nezná ani jeho telefon, ale on se objeví vždy, když je Nina v nebezpečí, což je poslední dobou často, jako kdyby problémy přitahovala. Ninu trápí hned několik otázek - kdo je Jared, sleduje ji a co skrýval její otec?

Moje hodnocení a dojmy

Sérii Prozřetelnost jsem chtěla šíleně dlouho a když jsem si ji konečně pořídila, další dobu trvalo, než jsem se k ní dostala. Konečně ten čas nastal a i když nemá kdoví jaká hodnocení, čekala jsem docela hodně, i když absolutně nechápu proč.

Čekala jsem ovšem něco jiného, než co se mi dostalo. Ještě jsem nenatrefila na andělskou sérii, která by mi sedla a bohužel i tady budu kritická, i když podle anotace zněla kniha vážně lákavě. Je docela znát, že se jedná o prvotinu, kterou Jamie McGuire napsala.

Nora je celkem sympatická postava, i když podle chování a vyjadřování na mě působí mladší, než jako vysokoškolačka. Sem tam jedná nelogicky a hodně naivně, ale je to milá a hodná holka, kterou jsem si celkem oblíbila.  Jared ovšem byl na facku, jeho chování a komunikace mě naprosto vytáčely. Bývá výbušný a má dojem, že může rozhodovat o všem. Postupně se ale polepšuje a tak nekončí na seznamu nesnesitelných postav.

Ovšem mnohem větší problém jsem měla s Ryanem, což je kamarád a zároveň další nápadník Nory. Ryan na mě působil jako schizofrenik. Pokaždé tvrdí něco jiného, co pár minut, to obrat o sto osmdesát stupňů. Výbornou postavou je ale Claire, mladší sestřička Jareda, která ale rozhodně nepotřebuje vodit za ručičku, bez problému si poradí s partou chlapů. Může působit až necitelně, ale rozhodně taková není, navíc její urýpanost a ironie nemají chybu.

Prozřetelnost má být paranormální romance, avšak toho paranormálna tam je naprosté minimum. Příběh je primárně zaměřen na vztah mezi Ninou a Jaredem. Romance mám ráda, ale zde toho bylo až moc a v knize byla absence pořádné akce, napětí a propracovanějšího děje.

Očekávala jsem knihu o boji mezi nebem a peklem a nic takového se mi skoro nedostalo. Čte se ale dobře a i když má přes čtyři sta stran, stránky se otáčejí téměř samy. Doporučila bych ji mladším čtenářům.




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 1/23/2017
reakce 1 komentář
štítky , , , , , , ,


1 komentář: