Follow Me @Charmedka

17.03.16

E. L. James - Grey | RC review

Spisovatel: Erika Mitchell James
Originální název: Grey
Počet stran: 560
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: XYZ
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Život Christiana Greye je čistý, disciplinovaný, plně pod kontrolou, plný bohatství a… naprosto prázdný. Až do dne, kdy do jeho života vstoupí Anastasia Steele. Snaží se na ni zapomenout, vytěsnit ji, ale místo toho ho strhne bouře emocí, kterou nedokáže pochopit a které nedokáže odolat. Dá mu Ana zapomenout na hrůzy dětství, které Christiana pronásledují každou noc? Nebo ho jeho temné sexuální touhy a snaha kontrolovat vše včetně téhle dívky donutí zničit křehkou naději, kterou mu Ana nabízí?

Něco ke knize
Christian Grey je mladý, velmi pohledný a bohatý muž. Jenže ani tyto vlastnosti mu nezajistí plně spokojený život. Stále ho provází děsivé sny z dětství, které nebylo vůbec růžové a udělalo z něj to, čím je. Kontrolou posedlého chlapa, který si potrpí na poslušnost a tu žádá i od svých sexuálních partnerek. Vše musí být po jeho, pokud ne, následuje trest.

Ana je naopak mladá, nezkušená studentka, která s muži nemá téměř žádné zkušenosti. Seznámí se během interview, které s Christianem dělá. Od té doby na ní Christian neustále myslí a nedokáže ji vytěsnit z hlavy, je mu ale jasné, že Ana je příliš plachá a pravděpodobně to nebude fungovat.

Přesto se jí nedokáže vzdát a seznámí jí se svým životem. Zasvětí Anu do tajů svých sexuálních choutek, které zahrnují svazování, tresty a naprosté podřízení partnerky. ojí se, že ji tímto ztratí, Ana ale neuteče, naopak zůstává a nachází v tom zalíbení. Přesto touží po něčem víc a Christian se díky ní stává lepším člověkem a jeho temné já ustupuje do pozadí. Ovšem celý tenhle vztah je velmi křehký.


Moje hodnocení a dojmy
Už je to pěkná doba, kdy odstartovala mánie Padesát odstínů šedi. Celá série má svoje příznivce, ale i hodně odpůrců, kteří nemohou knize přijít na jméno. Já je chápu, na druhou stranu se k nim ale neřadím, jelikož patřím k první skupině.

Celá série se mi líbila a poslední díl úplně nejvíce. Viděla jsem i filmové zpracování a upřímně se nemůžu dočkat dalšího dílu. Sice film si vysloužil cenu Zlaté maliny, ale za mě to je po dlouhé době maximálně povedený, romantický film.

Na knihu Grey jsem se hodně těšila a netrpělivě očekávala její vydání. Bez ostychu to přiznávám. Samozřejmě to není žádné inteligentní čtení, ale to se přece od erotického románu ani nedá očekávat.  Naopak čekám romantiku a spoustu sexu a přesně to kniha nabízí.

Kniha je přepisem prvního dílu, což je samozřejmě pochopitelné, jelikož se jedná o stejný příběh, jen z pohledu mužského hrdiny. Čili stejné dialogy, stejné vzájemné emaily a smsky. Rozdíl je pouze v myšlenkách, které tentokrát nejsou Any, ale Christiana a volný čas také čtenář tráví s ním.

Zároveň se díky jeho nočním můrám dozvídáme něco z jeho dětství, které nebylo vůbec hezké a doteď ho děsí noční můry. Už od začátku mě tahle kniha bavila více než původní série. V Padesáti odstínech byl Christian tajemný, sexy a zkrátka velmi záhadný a to působilo určitě dobře, ale Grey je lepší. Sice ztrácí onu tajemnou stránku, ale to mi vůbec nebylo.

Očekávala jsem, že Grey bude více sprostý a ostřejší, ono je to ale právě naopak. Kniha je mnohem víc romantičtější než když byla psána z pohledu Any. Je to zvláštní, ale je to tak. I když Christian působí velmi sebevědomě, uvnitř je to nejistý chlap. Vždy měl nad vším kontrolu, ale Ana v něm vyvolává zvláštní pocity, které nikdy nezažil a on je zmatený.

Kniha se mi četla moc dobře, trošku jsem se bála, zda mě nebude nudit, když děj už znám, ale nenudila mě ani maličko. Sice jsem hodně četla, že přijde spoustě lidem zbytečná, ale tenhle pocit nesdílím. Christianům pohled je zajímavý a za mě i lepší. Docela doufám, že autorka přepíše i další díly.

Pokud nejste fanoušky této série, nemyslím, že Grey by to spravil. Já jsem ovšem nadšená. Jelikož jsem Padesát odstínů hodnotila plným počtem hvězdiček, zde nemůžu jinak.

Moc děkuji Albatros media za poskytnutí recenzního výtisku.

2 komentáře:

  1. Na tuhle knihu jsem fakt zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  2. I já jsem na tuhle knížku zvědavá, mám v plánu si ji pořídit, sice ne hned, přeci jen nikam neuteče, ale určitě si ji chci jednou přečíst, když už někteří říkají, že je to lepší jak celé ta série :)

    OdpovědětVymazat