Follow Me @Charmedka

24.02.16

Eric Eliot Knight - Exil

Spisovatel: Eric Eliot Knight 
Originální název: Valentine`s Exile
Série: Země upírů 
Díl: 5.
Počet stran: 312
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2006
Nakladatelství: Triton
Vazba knihy: Brožovaná
Okupace Země Karany trvá již půl století. Po odvážném Valentinově povstání uštědřily spojené armády Texasanů a Jižního velení první významnou porážku upírským mimozemšťanům. Major David Valentin, příslušník Hnutí odporu a velitel Divočáků, se stává hrdinou boje za osvobození USA. Jenže mocný nepřítel ve vlastních řadách proti němu vznese vážné obvinění.

Zraněný William Post požádá Valentina, aby našel jeho manželku, která zmizela v temnotě Karského zřízení. S pomocí starých přátel a nových spojenců Valentin sleduje její stopu do záhadného a silně střeženého zařízení v Ohiu. To, co tam najde, jím otřese až do morku kostí…

Něco ke knize
Jižní velení téměř padlo a dostalo se do rukou Karanů. Na poslední chvíli se ale vzchopilo a pod vedením Davida Valentina se postavilo na odpor a svoje území si ochránilo. David nyní vede Divočáky a daří se mu likvidovat nepřítele. Jenže jeho jednotka je náhle rozpuštěna a on sám obviněn někým z jeho řady.

Proces vede jeho dávný nepřítel a David si je vědom svých nulových šancí na zproštění viny. S pomocí Kočky Duvalieové a a Obrněného Anh-Khy prchá z vězení a automaticky se stává vinným. Před svým zajetím ale dal slib Postovi, který byl při posledním boji zraněn, že najde jeho ženu, která byla již před několika lety unesena renegáty neznámo kam.

Stopy ho zavedou do Ohia, kde se dostane do přísně střeženého zařízení, které skrývá děsivá tajemství a jedna malá chyba může znamenat konec.


Moje hodnocení a dojmy
Může obsahovat spoilery!
Již jsem přečetla pět dílů této série a jsem na sebe pyšná. K přečtení na mě čeká už pouze šestý, který je zatím posledním vydaným dílem u nás. Jinak jich vyšlo už deset, u nás jsme samozřejmě pozadu, jak jinak.

Stále sérii považuji za spíše chlapskou záležitost a i přesto, že se mi předchozí díl líbil a byl zatím nejlepší z celé série, do pokračování jsem se opět musela nutit. Na tuhle sérii musím mít fakt náladu a čtení vyžaduje maximální pozornost.

Hned od první stránky se vrháme do akce a boje na život a na smrt. Těchto bojů už pak v knize moc nenajdeme, vlastně spíše až na konci, ale přesto mi kniha přišla napínavá a tenhle díl mě bavil nejvíce ze všech. Kniha není nijak akční, až na výjimky, přesto mi přišla napínavá.

David Valentin se dostává do přísně střeženého zařízení, kde je mu nabídnutá práce a nocleh, pokud tedy bude dodržovat pravidla a moc se nezajímat o detaily. Zde nachází nové spojence, ale přesto si musí dávat bacha na jazyk, malá chyba a čeká ho smrt.

Samozřejmě David pátrá, co zařízení tají a jeho zjištění je více než děsivé a šokující. Desítka těhotných žen, některé v počátcích těhotenství, jiné už téměř před porodem. Jen pohled na ně značí, že zde není něco v pořádku.

Podobná zařízení či vesnice nebo cokoliv jiného, kde je něco v nepořádku mám v knihách moc ráda. Působí to tajemně, děsivě a nahání to hrůzu. Možná i díky tomu mě tenhle díl tak chytl a hodnotím ho zatím nejlíp ze všech. Mě to překvapivě fakt bavilo a vůbec jsem se do čtení nenutila. Já jen doufám, že i pokračování bude stejně tak zvrácené. Vůbec k čtivosti nepotřebuji hromady Karanů a akčních scén. I když akt, že konec byl naprosto skvělý, napínavý.

1 komentář: