Follow Me @Charmedka

27.01.16

Justin Gustainis - Špatné způsoby

Spisovatel: Justin Gustainis
Originální název: Evil Ways
Série: Quincey Morris a Libby Chastainová 
Díl: 2.
Počet stran: 264
Rok vydání: 2010
Vydání originálu: 2008
Nakladatelství: Polaris
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Poté, co se okultní detektiv Quincey Morris po svém vypořádá s černým mágem, dostane na vybranou: buďto přistoupí na spolupráci s FBI, nebo se bude muset do konce života mít na pozoru před mágovou pomstou. Rozhodnutí mu ztěžuje fakt, že se někdo zjevně rozhodl vyvraždit všechny bílé čarodějky a jeho přítelkyně Libby je zjevně další položkou na seznamu.

V Iráku je ukradena kniha, o jejíž existenci ví málokdo – a skoro nikdo nevěří, že je skutečně tím, co se říká, že je: klíčem k nepředstavitelné moci pramenící ze zla v jeho nejryzejší podobě. Stopa vede do Spojených států a všechny indicie ukazují na excentrického miliardáře Waltera Grobia. A někdo už zase vraždí děti.

Poté, co Morris a Chastainová odhalí souvislosti mezi těmito případy, zjistí, že před sebou mají svůj dosud nejnebezpečnější případ a pokud ho nevyřeší dřív, než o Valpružině noci vyjde úplněk, rozpoutá se apokalypsa vpravdě biblických rozměrů...

Něco ke knize
V Iráckém muzeu je ukradena Kniha stínů. Kniha o které většina lidí neví a ta co ví, v ní nevěří. Kniha, s jejíž pomocí získáte nepředstavitelnou moc.

Quincey Morris má za sebou případ s černým mágem, který ale nedopadl vůbec dobře. Proto je donucen ke spolupráci s FBI. Agent behaviorálních věd Dale Fenton, známý z předchozí knihy, má novou parťačku, agentku FBI Colleen O`Donnellovou, která je mimochodem bílá čarodějka. Quincey má na tohle nos, ale vypadá to, že agent Fenton nic netuší a tak si tuhle informaci nechá zatím pro sebe.

Spolupráce s FBI se ale ihned komplikuje, našli se další zavražděné děti, ale tentokrát je to mnohem horší. Navíc někdo zabíjí bílé čarodějky a o Libby je velký zájem. Jak se Quincey a Libby stále více dostávají více do středu případu, zjišťují, že oba případy jsou propletené a pokud ho nevyřeší dřív než o Valpuržině vyjde měsíc, rozpoutá se peklo.


Moje hodnocení a dojmy
Po obrovském zklamání z prvního dílu se mi do druhého vůbec nechtělo. Opravdu jsem knihu otevírala s velkou nechutí a začala číst se sebezapřením. Ono to ale tak zlé nebylo a místo dalšího zklamání přišlo milé překvapení a poměrně čtivý příběh.

Žena černé magie byla hodně detektivkou, mnohem více než fantasy a to mě nebavilo. Ve Špatných způsobech se autor ale už více zaměřil i na různé rituály a kouzla. Detektivní zápletka samozřejmě zůstává, ale už jen z toho důvodu, že někdo vraždí bílé čarodějky, se tu magie objevuje více.

Kniha mě překvapivě chytla a dost bavila, vůbec se to s prvním dílem nedá srovnat. Quincey i Libby jsou sympatické postavy, kterým jejich spolupráce svědčí. Ani další postavy nebyly špatné, Dale Fentom či nová agentka Colleen nezůstávají pozadu. Těch postav je v knize ovšem více, se žádnou jsem neměla ale sebemenší problém.

Kniha byla napínavá, velmi čtivá a neobsahovala snad žádné zbytečnosti, které by akorát nudily. Konec byl naprosto perfektní, obrovská napínavá akce, kterou jsem četla se zaujetím a nechtěla knihu odložit. To se mi u prvního dílu nestalo.

Na série je ale poznat, že jí píše chlap. Erotické fantasy mám ráda - Anita Blake, Bratrstvo černé dýky - to jsou série, kterým erotika dává ještě něco navíc a tím je staví na samý vrchol. Zde je ta erotika ale jiná, jak jsem psala, je v tom stopa chlapa. Schovat si kouzelnou hůlku do vagíny, to opravdu vymyslí jen chlap. Neříkám, že je to vyloženě špatné, nejsem puritán, ale mě to sem tam ruší.

2 komentáře:

  1. Na tuhle sérii jsem se dívala, ale pořád nevím, jestli si ji přečíst nebo ne :).

    OdpovědětVymazat
  2. O sérii jsem nikdy neslyšela,musím se po ní mrknout :)
    Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat