Follow Me @Charmedka

30.12.15

Justin Gustainis - Žena černé magie

Spisovatel: Justin Gustainis
Originální název: Black Magic Woman
Série: Quincey Morris a Libby Chastainová 
Díl: 1.
Počet stran: 264
Rok vydání: 2010
Vydání originálu: 2008
Nakladatelství: Polaris
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Paranormální vyšetřovatel Quincey Morris a jeho partnerka, bílá čarodějka Libby Chastainová, jsou povoláni, aby pomohli zoufalé rodině od smrtící kletby, jejíž původ se datuje až do dob salemských honů na čarodějnice. Aby rodinu zbavili nebezpečí, musí nalézt původce kletby - ženu praktikující černou magii, která svou strašlivou záští drží rodinu ve své moci.
Pátrání po protivnici, která naprosto nemá v úmyslu se nechat odhalit, je zavede do tajemného podsvětí Bostonu, San Franciska, New Orleansu a New Yorku. Poté, co se jim podaří odvrátit několik hrozivých útoků, při kterých jim jde o život, je to neochvějně táhne do Salemu - a k samotnému srdci temnoty.

Něco ke knize
Quincey Morris pracuje jako vyšetřovatel paranormálních jevů. Pro spoustu lidí bude určitě podivínem a jeho práce také, ovšem ne pro ty, kteří se sami potýkají s nadpřirozenem. Jednoho dne za Quinceym přijde zoufalý muž, který prosí o pomoc. Už pár měsíců jeho dům něco terorizuje a v posledních dnech jde členům rodiny už vážně o pomoc.

Quincey si na pomoc zavolá svoji kamarádku a parťačku Libby Chastainovou, která je bílá čarodějka. Jejich vyšetřování je navede až do dob starého Salemu, kdy se čarodějnice ještě upalovali a vypadá to, že potomek jedné z čarodějnic má s touto rodinou nevyřízené účty. Čarodějnici je třeba najít a zarazit její kletbu.

Naproti tomu agent Dale Fenton a Van Dreenan vyšetřují záhadné vraždy malých dětí, které mají rituální koncept a je jasné, že vražd bude přibývat. Tato dvojice detektivů spolupracuje poprvé, zatímco jeden ve vraždách nehledá nic víc než šílené vraždy a odmítá jakoukoliv magii, druhému je jasné, co za tím stojí a že ho k vyřešení nevede pouze pracovní povinnost, ale i osobní důvody.


Moje hodnocení a dojmy
Celou tuhle sérii, tedy alespoň ty tři díly, co u nás zatím vyšly, jsem kupovala za pár korun v Levných knihách. V knihovně už mi ležely pěknou dobu pod nánosem prachu (samozřejmě čistě metaforicky) a mě se do nich zrovna moc nechtělo. Nakonec jsem se hecla a po prvním dílu sáhla.

Série má moc fajn hodnocení a i když se mi do ní nechtělo, očekávala jsem kvalitní čtení, které mě strhne a já si budu nadávat, že jsem ji tak dlouho odkládala. Bohužel žádné boom se nekonalo, spíše přišlo zklamání.

Začátek knihy, vlastně možná celá první půlka, pro mě byla katastrofální. Strašně moc postav a jmen, která jsou navíc tak pitomá, že je člověk pomalu ani nevysloví, si prostě nešlo zapamatovat. A upřímně, nepamatovala jsem si je ani ke konci příběhu.

Podle názvu knihy by člověk očekával fantasy plné čarodějek a kouzel, ale mě přišlo, že z větší části je kniha spíše detektivkou okořeněnou o nějakou tu magii. Autor Vás seznámí s voodoo rituály a některými pravidly kleteb a kouzlení, ovšem ne úplně šťastně. Mě to zrovna dvakrát nebavilo.

Postavy mi jsou ale celkem sympatické, Quincey i Libby jsou skvěle sehraní, pracují na čistě profesionální úrovni a dokonale jim to sedí. Dialogy jsou čtivé i humorné. I druhá dvojice detektivů mi nepřišla špatná, možná i díky tomu, že každý z nich je úplně jiný a při jejich rozhovorech docházelo často k ironii a sarkasmu a jeden z nich ukrýval temné tajemství.

Některé pasáže byly čtivé, zajímavé. Jiné ovšem spíše trapné a nepředstavitelné, že jsem až kroutila hlavou. Pokud máte rádi detektivky a fantasy, tak věřím, že se Vám tato kniha bude líbit. Já ale čekala více toho fantasy.

1 komentář: