Follow Me @Charmedka

23.11.15

Jeaniene Frost - Na půl cesty do hrobu

Spisovatel: Jeaniene Frost
Originální název: Halfway to the Grave
Série: Noční lovci
Díl: 1.
Počet stran: 272
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2007
Nakladatelství: Fantom Print
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Poloviční upírka Catherine Crawfieldová loví upíry s jediným cílem – pomstít se. Doufá totiž, že jednou ze stvůr bez tlukoucího srdce, které nemilosrdně zabíjí, bude její otec. Muž, který zničil život milované matce.
Na jedné ze svých nočních "loveckých" výprav však narazí na upíra, který ji snadno přemůže. Cat netuší, že se pokusila zabít Bonese, profesionálního lovce odměn. Ten jí místo smrti překvapivě nabídne pomoc při pátrání po otci. Má ale zásadní podmínku. Cat s ním musí trénovat a rozvíjet tak své mimořádné schopnosti polovičního upíra - genetický dar nenáviděného otce...
Ale dřív, než Cat dokáže plně využít svých nově nabytých schopností drsné lovkyně démonů, se jí i Bonesovi vydá ve stopách skupina zabijáků. Nyní si Cat musí zvolit, na jakou stranu se přidá. I když o její volbě není pochyb, protože Bones ji přitahuje více než jakýkoli jiný muž s bijícím srdcem…

Něco ke knize
Před dvaadvaceti lety znásilnil upír jednu ženu. Po pár měsících se narodila Cat, napůl člověk a napůl upír. Matka ji od mala vštěpovala, že upíři jsou monstra, ďáblové z pekla. Cat tráví většinu večerů v baru, ale ne za účelem zábavy a popíjení, ale loví zde upíry a doufá, že jednoho dne narazí na svého otce a vrazí mu kůl do srdce.

Cat bije srdce, má tep, dýchá a tudíž nikdo nepozná, že není obyčejný člověk. Proto je pro upíry tolik nebezpečná. Jednoho večera ale natrefí na Bonese, Mistra upíra a lovce, který je mnohem silnější. Cat přemůže a unese jí k sobě do doupěte.

Po řádném výslechu čeká Cat na smrt, ale Bones nemá v plánu ji zabít. Naopak, nabídne jí spolupráci. Bude jí pár týdnů trénovat, pomůže jí zlepšit se a ona mu na oplátku pomůže dostat dalšího mocného upíra. Cat nemá moc na výběr. I přes svoji nenávist musí spolupráci přijmou a přijmout také to, že ji Bones neskutečně přitahuje.


Moje hodnocení a dojmy
Série Noční lovci má naprosto parádní hodnocení, první čtyři díly už mám nějakou dobu v knihovně a strašně jsem se na ně těšila. Konečně nastal čas a já se nadšeně vrhla na první díl. Po tolika skvělých recenzích a vysokém hodnocení jsem čekala opravdu hodně a vůbec mě nenapadlo, že by se mi kniha nelíbila.

O to větší pád na zem mě čekal. Už od prvních stran jsem věděla, že to není úplně ono. Příběh vypadal skvěle, poloviční upírka, která upíry nenávidí a loví je, poměrně originální. Bohužel hned prvním kamenem úrazu je hlavní hrdinka, což je prostě problém, jelikož s hlavní postavou přece trávíte celou knihu.

Cat mi je strašně nesympatická. Bezpochyby je šikovná a chytrá, sama se naučila, čím upíry zabít, jak je lovit. Jenže ona je tak nepříjemně sebevědomá, působí na mě jako kdyby si myslela, že všechno umí, všechno zvládne sama a nepotřebuje ničí pomoc. Přijde mi arogantní a mě to pije krev.

S Bonesem až takový problém nemám, to je typický sexy upír, kterého si většina čtenářek zamiluje. Ostatní postavy, i hlavní záporák jsou spíše na pozadí celé knihy a moc prostoru nemají. Na knize je super to, že není nijak zvlášť tlustá a i když Vás příběh moc nebaví, přečtete ho lehce a během chvilky.

Kniha není vyloženě špatná, čte se dobře, je tu nějaké to napětí, akce a boje a samozřejmě romantika. Přesto jsem si z knihy na zadek nesedla, já fakt čekala mnohem, mnohem více. Co mi také nesedí, tak způsob lovu. Obléct si šaty s co největším výstřihem, zakrývající jen to nejnutnější a nevzít si kalhotky, protože pro upíry je to rajcovnější. Tohle mě fakt nebavilo.

Strašně mě mrzí, že kniha se stala zklamáním, ale nemůžu si pomoct. Hlavně doufám, že další díly budou lepší, nechce se mi věřit a hlavně se smířit s tím, že takhle skvěle hodnocená série je vlastně jen průměrná upířina s nesympatickou hlavní hrdinkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat