Follow Me @Charmedka

25.11.15

Jeaniene Frost - Jednou nohou v hrobě

Spisovatel: Jeaniene Frost
Originální název: One foot in the Grave
Série: Noční lovci
Díl: 2.
Počet stran: 240
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2008
Nakladatelství: Fantom Print
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Poloviční upírka Cat Crawfieldová už čtyři roky pracuje pro vládu. Nyní vede vlastní tým, který vycvičila k boji s nemrtvými. Tímto způsobem zužitkovala bojový výcvik, který získaný pod vedením svého bývalého přítele, lovce upírů Bonese.
Toto období jejího života je však i po letech citlivé a Cat se stále nedokáže vyrovnat s faktem, že Bonese byla nucena opustit.
Ona a její muži jsou natolik nebezpeční, že někdo z nemrtvých se rozhodl vypsat odměnu za její hlavu. Cat je v těžkém ohrožení života a její jedinou nadějí na přežití je Bones, který nečekaně opět vstoupil do jejího života. A jakkoli se Cat snaží udržet jejich vztah na profesionální úrovni, pomalu jí dochází, že touha přetrvává a že ji Bones tentokrát už odejít nenechá...

Něco ke knize
Uplynuly již čtyři roky, kdy Cat kývla na spolupráci Donovi a nyní šéfuje svému vlastnímu týmu, který důkladně vycvičila na boj proti upírům. Uplynuly čtyři roky, kdy také opustila svoji lásku, upíra Bonese. Ani po čtyřech letech jí nepřestal chybět a nepřestala ho milovat.

Při jedné nebezpečné akci natrefí na Iana, dávného známého Bonese a právě kvůli vzpomínkám ho nechá jít. To ovšem netuší, že Ian je sběratel vzácných artefaktů a Cat jako poloupírka je pro něj velmi zajímavá. Cat se stala ale ve světě upírů téměř legendou, Zrzavá smrtka vyvolává v upírech strach, proto není divu, že se někdo rozhodl vypsat odměnu za její hlavu.

Na svatbě své kamarádky Denise se nečekaně setká se někým, koho nečekala, vzpomínky se vrátí, city opět vzplanou a i když se Cat snaží Bonese hned nepustit k tělu, není to vůbec jednoduché, miluje ho. A kdo jiný by jí lépe mohl ochránit, než právě on. Jak ale svým kolegům a matce vysvětlit, že postel sdílí s upírem a ke všemu s upírem, o kterém tvrdila, že před čtyřmi lety byl zabit.


Moje hodnocení a dojmy
Po prvním dílu, který mě velmi zklamal, jsem se do pokračování nijak zvlášť nehrnula a vlastně ani netěšila. Docela mě překvapilo, že autorka se v ději přesunula o celé čtyři roky vpřed. To je opravdu hodně velký skok. Možná to ale vůbec není špatně, jelikož hlavní hrdinka za ty čtyři roky vyspěla a nepila mi krev jako v prvním dílu.

Je sebevědomá, ale nepůsobí jak umíněné dítě, které si myslí, že všechno zvládne nejlépe. Líbí se mi, že si stojí za tím, co chce a hlavně brání svůj vztah s Bonesem a nenechá si do něj kecat. Jsou mi sympatické i další postavy, její kolegové. Tate je tedy žárlivý, Bonese nesnáší a dává to jasně najevo, ale překvapivě mi to nevadí a děj tím malinko okořeňuje. Juan je zase sympaťák plný humoru, kterého si nelze neoblíbit. Bonese si sice užijeme až později, ale jelikož Cat na něj furt myslí, tak jsem ho zas tolik nepostrádala.

Už od prvních stránek a kapitol mě kniha bavila mnohem více než díl předchozí. Nejen, že Cat mi zde více sedla, ale i děj mi přišel lepší. Kniha byla plná akce, napětí, s příchodem Bonese i sršela humorem. Nechybí zde romantika a co hlavně, pořádné zvraty a nečekané situace.

Kniha je plná sexu. Mám erotické knihy ráda, Bratrstvo černé dýky, Anita Blake a další série, to já můžu. Bohužel v Nočních lovcích to není úplně ono. Erotické scény jsou sice fajn, ale celkově je kniha taková vulgárnější, Cat i Bones mluví jak dlaždiči a mě to prostě vadí. Není to vzrušující a sexy, za mě je to pouze vulgární. 

Nejvíce knize asi daly ty zvraty. Byla tu spousta nečekaných situací co se týče života Cat. V tomto díle se toho více o ní dozvíme a mě upřímně takový vývoj velmi překvapil, tohle se vážně povedlo. Určitě ale nemohu knihu hodnotit plným počtem hvězdiček, četla jsem lepší série. I když se mi kniha jednoznačně líbí více než první díl, není to úplně stoprocentní.


Žádné komentáře:

Okomentovat