Follow Me @Charmedka

25.03.15

Phyllis C. Cast - Skrytá

Spisovatelka: Phyllis C. Cast, Kristin Cast
Originální název: Hidden
Série: Škola noci
Díl: 10.
Počet stran: 320
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Neferet konečně ztratila důvěru upíří rady a byla sesazena z pozice velekněžky tulské Školy noci. Její moc to však téměř neoslabilo, a svými kouzly a krásou navíc dokáže snadno oklamat lidské obyvatele města a strhnout je na svou stranu. Zoey a její přátelé proti tomu bojují všemi možnými prostředky, ale v jejich vlastních řadách se objeví trhliny a kruh moci, na nějž spoléhají, není úplný. Další Neferetiny intriky, které ohrožují Zoeyinu nejbližší rodinu, by mohl překazit záhadný býčí chlapec Aurox, velekněžčin zdánlivě poslušný nástroj – pokud dokáže odolat Temnotě, která ho proti jeho vůli stále ovládá. Dostane šanci zvolit si správnou stranu?

Něco ke knize
Aurox, nástroj pro páchaní zla, zklamal a Neferet byla zbavena funkce velekněžky tulské Školy noci poté, co upírka Thanatos, členka nejvyšší rady upírů, spolu se Zoey a ostatními nadanými mláďaty, odhalila, kdo stojí za smrtí Zoeyiny matky.

Zbavení funkce ale nebrání Neferet v tom, aby dále páchala zlo. Je velmi mocná, na její straně stojí Temnota a Neferet má v plánu Zoey zničit a začne tím, že lidské obyvatelé se pokusí poštvat proti upírům. To si ovšem tulská Škola noci nenechá líbit a Neferet u lidí označí jako zhrzenou zaměstnankyni, což ji ještě více podráždí.

Podaří se tentokrát Neferet zníčit? Zapotřebí bude určitě síla celého kruhu, ale ten, jak se zdá, trošku rozpadá. A co Aurox, zaslouží si důvěru, nebo se jedná opravdu jen o prázdnou schránku, která se nedokáže ovládnout?

Moje hodnocení a dojmy
Může obsahovat spoilery!

Už desátý díl a stále to nevypadá, že by série měla skončit. Trošku mi to připomíná Upíří deníky, které podle mě měly skončit už u čtvrtého dílu, ale to ne, pokračovaly až do 16 knih. Většina knih nebyla čtivá, byla to jedna blbost za druhou a jen pár dílů se povedlo. Škola noci je na tom podobně, jen s tím rozdílem, že jedna kniha je jako druhá a všechny se mi slejvají do jedné a já netuším, který díl byl o čem.

V Upířích denících se alespoň furt něco dělo, i když to byly nesmysly, Škola noci je ale stále dokola o tom samém a nepřijde mi, že by přinášela mnoho nového. Podle mě se měli Neferet zbavit už dávno a zbytečně to neprodlužovat.

Ovšem ale musím říct, že tenhle díl měl alespoň docela dost akce, spoustu zvratů a já ho četla se zaujetím. Hodně prostoru zde má opět Aurox, který bojuje se zlem, které ho stvořilo a s něčím uvnitř, co mu napovídá, že si může vybrat, na čí stranu se přidá. Jak se mi tahle myšlenka v předchozím díle nelíbila, tak postava Auroxe v podstatě dodává knize něco nového a zajímavého.

Skvělé také bylo narušení kruhu, které vzniklo kvůli hádce dvojčat, Shaunee a Erin a Erin se od ostatních vzdaluje. Přichází na řadu ale nová postava, nově označená upírka, která je také obdařená darem od Nykty a která mi začíná být docela sympatická.

Za mě je tenhle díl asi jeden z nejpovedenějších, na druhou stranu ale mám za to, že už dávno měli Neferet nakopat zadek a sérii skončit.

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze!:) Série Upířích deníků je podle mě katastrofa. Četla jsem tři díly a pořád jsem doufala, že se to konečně obrátí k lepšímu, ale tak se nestalo. Jestli je Škola noci stejná a možná ještě horší, určitě bych po ní nesáhla.

    OdpovědětVymazat