Follow Me @Charmedka

23.03.15

Phyllis C. Cast - Předurčená

Spisovatelka: Phyllis C. Cast, Kristin Cast
Originální název: Destined
Série: Škola noci
Díl: 9.
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Zoey s kamarády už zase chodí na tulskou Školu noci, ale nic není jako dřív, na všechno vrhají stín nedávné tragédie. Neferetiny intriky navíc dál rozsévají neklid mezi studenty i profesory, a zdá se, že dokonce ani ta nejpevnější přátelství před nimi neobstojí. Naštěstí se objevují také nečekaní noví spojenci. Zoey si uvědomuje, že jestli má konečně odhalit světu Neferetinu prohnilost a narýsovat jasnou čáru mezi Světlem a Temnotou, bude k tomu potřebovat i nepřátele svých nepřátel.

Něco ke knize
Zoey a její přátelé se vrací zpět na Školu noci, aby se zapojili opět do vzdělávacího procesu. Spolu s ostatními bude na škole i Rephaim, syn krakouna Kalony. Rephaimovi bohyně Nykta odpustila a v noci mu dala podobu chlapce, který si užívá lásky Stevie Rae. Ve dne se ale mění v krkavce, který si nepamatuje své lidské já a svojí proměnou platí za své dřívější chyby.

Rephaimova přítomnost na škole ale leží v žaludku Drakovi, kterému Rephaim zabil družku Anastacii a s jejíž smrtí se stále Drak nevyrovnal.

Neferet se jen tak nehodlá vzdát, spolčila se s temnotou v podobě Bílého býka a spolu s ním vytvořila za pomocí krvavé oběti Auroxe - stvoření, jenž je chlapec a mění se v minotaura, který oplývá neobyčejnou silou. Před radou upírů ho prezentuje jako dar od Nykty, ale Zoey a ostatní vědí své. Aurox je schránka, která plní Neferetiny rozkazy, ale v přítomnosti Zoey začíná cítit a myslet sám za sebe. Je možné, aby si schránka stvořená pro zlo mohla vybrat mezi temnotou a dobrem?

Moje hodnocení a dojmy
Od přečtení předchozích dílů uběhla hodně dlouhá doba. Ze začátku knihy jsem se moc nechytala a nebyla si schopná vzpomenout, co se stalo v osmém díle. Po pár stránkách jsem se ale chytla a děj se mi celý vybavil, což jsem ani nepředpokládala.

Kniha je vyprávěna hned z několika pohledů. Kromě samotné Zoey tu mají kapitoly i Stark, Neferet, Kalona či Aurox. Díky čemuž děj hezky plyne a nenudí. Knihu jsem přečetla poměrně rychle, jakmile se začtete, tak stránky otáčíte raz dva.

Hodně se v knize řeší vztah mezi Refaimem a Kalonou. Refaim si vybral stranu světla, chce jít po stopách Nykty. Na druhou stranu se mu ale stýská po otci a doufá, že i on si může vybrat mezi dobrem a zlem. Jeho touhu a stesk po otci ovšem Stevie Rae moc nechápe a on tak nalézá pochopení u Shaunee.

Nejvíce sympatická je mi stále Afrodita, která je upřímná, cynická, zkrátka svá. Komu moc nemůžu přijít na jméno je Stark, přítel a bojovník Zoey. Já nevím proč, ale je mi nesympatický a přijde mi, že se občas chová jak sobec.

Roli tu má také Lenobia, upírka, která se stará o koně. K ní je přidělen lidský muž, který jí má pomáhat se stájemi. Lenobia si ihned oblíbí jeho nádhernou klisnu, od něj se ale snaží udržovat odstup. Jejich vztah se mi líbil a obě postavy jsem si oblíbila.

Co mi na knize trošku vadí, tak postava Auroxe. Nemyslím on samotný, to mi naopak přijde, že knize dodává alespoň něco nového, ale celkově pojetí toho. Kluk, který se mění v býka a Neferet, která si za milence vybrala Bílého býka, je to nechutné a zvrhlé a trošku mi přijde, že už autorka vymýšlí stále větší nesmysly.

Kniha se ale čte dobře, v podstatě je na stejné úrovni jako díly předchozí.

1 komentář:

  1. Pěkná recenze. Školu noci jsem kdysi začala číst, ale asi se 4. dílem jsem skončila. Možná ji ale ještě někdy vyzkouším :D

    OdpovědětVymazat