Follow Me @Charmedka

25.12.14

Sophie Jordan - Návrat

Spisovatel: Sophie Jordan
Originální název: Hidden
Série: Drakie
Díl: 3.
Počet stran: 260
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
V druhém díle Drakie se Jacinda rozhodla vydat za svou matkou, kterou drakijský kmen vykázal z města. Předtím ale ještě chce zachránit Miriam, mladší Cassianovu sestru, z enkroské pevnosti, protože cítí určitou odpovědnost za to, co se jí stalo. S Jacindou chce opustit město i Tamra, která se jednou provždy utvrdila v tom, že o ni Cassian nestojí a nikdy stát nebude, obzvlášť poté, co uzavřel svazek s Jacindou. Záchrannou skupinu nakonec ale tvoří čtyři osoby: Jacinda, Tamra, Cassian a Will. Všichni, i když s výhradami, ve finále odsouhlasí nebezpečný plán, v rámci kterého se má Jacinda dostat do pevnosti jako zajatec, najít Miriam a pak se jen nechat zachránit zbývající trojicí. Cassian by ji totiž díky poutu, které mezi nimi vzniklo po uzavření svazku, měl bezpečně najít. Jenže jedna věc je plán a druhá věc je realita…

Něco ke knize
Ještě předtím, než se Jacinda rozhodne definitivně opustit kmen kvůli Willovi, chce zachránit Cassianovu sestru z enkroské pevnosti. Na záchranou misi se vydává i společně se sestrou Tamrou, která u kmene nechce nadále zůstat. Pochopila, že ani teď, když se proměnila v drakie, o ní Cassian neprojeví zájem. Zvlášť, když se spojil s Jacindou.

Spojení Cassiana a Jacindy je trnem v oku Willovi. Spojení  umožňuje vycítit pocity toho druhého. Všichni čtyři se vydávají zachránit Miriam. Jediná možnost, jak dostat Miriam z rukou enkrosů, je dostat se do jejich pevnosti. Jacinda se tedy nechá zajmout a odvést k enkrosům. Na ne příliš velkou vzdálenost jí dokáže Cassian vycítit. Z Jacindy se stává zvíře lapené v kleci.

Moje hodnocení a dojmy
Třetí opět navazuje na druhý. Bez zbytečného opakování se opět vrháme rovnou do děje plného akce a napětí. Tuhle sérii jsem si opravdu oblíbila, avšak třetí díl je pro mě docela zklamáním a nejslabším dílem ze série.
I když je kniha nabitá akcí a je poměrně napínavá, mě nebavila tolik jako dva předchozí díly. Přitom prostředí pevnosti, kde jsou vězněni drakie působí skvěle. Tedy skvěle v tom smyslu, že je ponuré, děsivé..Jacinda se tu seznamuje s pár dalšími svého druhu, například i s velkým šedivým draki Daghenem. Ten do děje vnáší trochu tajemna, je jiný než ostatní, ale nikdo pořádně neví, co je zač.
 
V tomhle mi přijde, že je spousta děr. Hlavní postavy mají až moc velkou kliku, když se z pevnosti vůbec dostanou. Plány troskotají, ale přesto se vždy nějak z každé šlamastiky vyvléknou. V enkroské pevnosti jsou všem draki za ucho voperovávány železné destičky. Snad každému čtenáři hned dojde, k čemu tohle zařízení slouží. Našim hrdinům to trvá tak dlouho, až je skoro pozdě.

Jacindu jsem měla ráda, za mě to byla jedna z nejlepších postav. V tomhle díle se mi ale tak znechutila. Je sobecká, myslí převážně na sebe, jedná zbrkle a myslí si, že ví všechno nejlépe. Šíleně mi vadila, bohužel. To samé Will, ani on mi nepřišel nijak sympatický. Mnohem více jsem si oblíbila Tamru a Cassiana. Z Cassiana se stal opravdu formát. I když mu Jacinda ublížila, jde mu hlavně o její spokojenost a aby byla šťastná, na svoje štěstí myslí až v poslední řadě.  

Nejlepší na knize byl až konec, kdy jsem hrůzou a napětím pomalu přestala dýchat. Nebudu prozrazovat o co jde, na to jistě přijdete samy, až budete knihu číst. Bohužel na konci se nedočkáme mnoha odpovědí, na které jsme se ptali snad celou sérii a vlastně ani určitá chování některých postav nejsou pořádně vysvětlena.

Třetí díl Návrat je slabší než dva předchozí, trošku ztratil to kouzlo, ale přesto si drží nadprůměrné hodnocení, stejně tak celá série.


Žádné komentáře:

Okomentovat