Follow Me @Charmedka

12.10.14

Stephen King - Prokletí Salemu

Spisovatel: Stephen King  
Originální název: Salem`s Lot
Počet stran: 464
Rok vydání: 2008
Vydání originálu: 1975
Nakladatelství: Beta
Vazba knihy: Brožovaná
Jerusalem's Lot je poklidné městečko v Nové Anglii. Jenže pod jeho starosvětskou slupkou se skrývá zlo, které jen čeká na to, aby je někdo probudil. Každý něco skrývá, všichni tu mají na duši škraloup. Duchovní, otec Callahan, nezřízeně pije a v Bohu už nevěří, sedmnáctiletá Sandy McDougallová bije své roční dítě, když zlobí, Bonne Sawyerová je muži nevěrná prakticky s každým, koho potká. A k tomu všemu na město z kopce shlíží opuštěný a strašidelný Marstenův dům, který zničehonic začal někdo obývat. A nikdo netuší, že právě odtud v podobě upíra, pana Barlowa, a jeho pomocníka Strakera přichází apokalyptická zkáza. Nejméně ze všech pak průměrný spisovatel thrillerů Ben Mears, jenž se do Salemu po letech vrací, aby tu našel ztracený klid.

Nový Dracula
Ben prožil v Jerusalem`s Lotu dětsví, poklidné dětství až do onoho dne v Marstenově domě, kde se setkal s něčim, co v sobě skrývalo temnotu. Od toho dne uplynulo již několik let, odstěhoval se, studoval a začal se živit jako spisovatel.

Teď se ale vrací, aby dokončil svou knihu a už při cestě do městečka, kde strávil dětství cítí, že ona temnota tam stále číhá.

Během prvníéch dní se Ben zamiluje, pozná nové lidi a lidé začnou umírat a mizet. A jen pár lidí společně s Benem si přiznají a poznají,že zlo se skrývá v panu Barlowovi.


Moje hodnocení a dojmy
Jestliže máte rádi upíry, tahle kniha je pro Vás ta pravá. Stephen King pojal upíry, dnes již dá se říct, okázale. Strach z křížů, česneku a světla. Ale i tak z nich občas šel strach. Prokletí Salemu je Kingova druhá kniha, je daleko propracovanější než prvotina Carrie. Setkáváme se tu ale s řadou postav, ve kterých není tak docela problém se ztratit. Občas jsem četla o někom a pak mi došlo, že tahle postava už tam vlastně byla, ale kde vlastně...

Stephen zde jako ve většině knih poukazuje na to, že zlo není vlastně zlo samotné, ale že to největší zlo se skrývá přímo v lidech a městečko je vlastně zatracené už dávno před příjezdem Barlowa.
Můžete ale trochu mít dojem, že čtete Draculu od Brama Stockera, nebo spíše budete srovnávat. Stephen King totiž knihu napsal s nápadem, co by se stalo, kdyby se Dracula vrátil do 20. století.

Co se ještě  týče obálek. Mám doma první vydání z roku 1994. Odmítala jsem nové brožované, které se mi absolutně nelíbí a netýká se to pouze Prokletí Salemu, ale i dalších nové vydaných Kingových knih.

V roce 1979 a 2004 byly podle knihy natočené stejnojmenné filmy. Pokud filmy chcete vidět, doporučila bych spíše ten z roku 1979, mě osobně se líbil více. 2004 byl nekoukatelný a herecké výkony raději nezmiňuji.

Stephen King má tendence popisovat vše do podrobna, ať už se jedná o postavy, jak hlavní, tak i ty vedlejší, historii města, ale i všemožné detaily. Ani v téhle knize se tomu nevyhne. Ale zrovna tady mi to nevadilo, kniha se četla dobře a přiznám se, že pro mě hororová opravdu byla. Pro mě klasický King. Kniha pro mě patří mezi nejlepší, nejoblíbenější.

1 komentář: