Follow Me @Charmedka

08.10.14

Jaime Reed - Osudová přitažlivost | RC review

Spisovatel: Jaime Reed
Originální název: Living Violet
Série: Kronika kambionů
Díl: 1.
Počet stran: 275
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.
Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí.

Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití.
Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.

Něco ke knize
Samara pracuje v knihkupectví a její pohled na svět je poměrně sarkastický. Rodiče jí měli ještě na střední škole, dávno spolu nejsou a otec má novou rodinu. Je míšenka, takže nikam nezapadá. Všude kolem sebe vidí, že láska akorát způsobuje problémy a tak sama žije v přesvědčení, že se nikdy nechce zamilovat. Nestojí to za to.
Spolu s ní v knihkupectví pracuje Caleb. Záhadný mladík, na které se vrhá snad každá žena, která kolem něj projde. Samara to nechápe, není to až takový fešák, ale něco na něm ty ženy musejí vidět. A určitě to nejsou jen ty nezvykle fialové oči. Právě díky jejímu přístupu k životu a lásce se Sam odlišuje od všech ostatních žen a kouzlo Caleba na ní nepůsobí.
Caleba naopak Sam hrozně přitahuje a je to právě tím, že ona si udržuje odstup a jasně mu dává najevo, že ona mu k nohám nepadne. Zvědavost jí ale nedá a ona přistupuje na návrh schůzky. Čim dál více se sbližují a Caleb jí odhaluje své tajemství...


,,Často jsem dumala nad tím, proč holky přitahují nebezpeční, tajuplní chlapi. A odpověď byla jednoduchá. Je to vzrušující a provokativní. Žijete na hraně, nikdy se nenudíte a nebezpečí je sexy." 

Moje hodnocení a dojmy
Docela dlouho jsem váhala nad tím, zda si knihu chci vůbec přečíst. Anotace vypadala slibně, že by zas něco trochu jiného než upíři?! Co mě ale odrazovalo, tak obálka, která je laciná. Obzvláště ty fialové oči, já vím, že Caleb je má a jsou důležitou součástí, ale na obálce zkrátka vypadají zle. Evokovala ve mně pocit, že se bude jednat o fantasy spíše pro dvanáctileté slečny a na tohle já už jsem opravdu stará. YA mám samozřejmě stále ráda, ale přece jen něco už je opravdu pro mnohem mladší.
Nenechte se obálkou odradit, kniha rozhodně stojí za přečtení a jsem ráda, že jsem si jí nakonec vybrala. Sice se jedná o lehčí čtení, děj je poměrně předvídatelný, ale kniha se četla moc dobře. Bavila mě a já se nemohla odtrhnout. 
Nejvíce mi na knize možná líbila Samara. Je to postava, kterou jsem si okamžitě oblíbila. Není pitomá, jako některé jiné hlavní postavy, které jednají absolutně iracionálně. Samara je opatrná, nad vším přemýšlí, nejedná zbrkle. Je sarkastická a vtipná. Pokud máte rády podobné žánry, doporučuji.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat