Follow Me @Charmedka

19.10.14

Gabriella Poole - Vyvolení | RC review

Spisovatel: Gabriella Poole
Originální název: Secret lives
Série: Temná akademie
Díl: 1.
Počet stran: 256
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2009
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.


Něco ke knize
Darkova akademie, škola, která se každý semestr stěhuje na jiné místo. Studují zde pouze krásní a převážně bohatí studenti. Pak se tu najde pár
tacích, kteří jsou zde na stipendium. To je i případ Cassie Bellové, která dětství trávila v dětských domovech a život neměla jednoduchý, teď se jí ale naskytla jedinečná příležitost, ale ani na Darkově akademii nebude život procházkou růžovým sadem. Už jen to, že je stipenditka ji bude stěžovat život. 
Zvlášť skupinka studentů, kteří si říkají Vyvolení, respekt z nich mají i učitelé, bez problémů opouštějí hodiny a pořádají tajné schůzky a mají snad největší moc na škole. Cassie se ale spřátelí s Isabellou, také krásnou a bohatou, ale nepatřící do klubu Vyvolených. Pak tu máme Jakea, také stipendistu, který ale na škole není vlastním přičiněním.

Vztahy mezi studenty jsou docela složité, Vyvolení jsou něco více, ostatní docela ponižují, i samotnou Cassie, přitom někteří z nich o ní projeví zájem. Například Richard, arogantní a namyšlený krasavec a Cassie neví, zda se jí líbí, nebo se ho má spíše bát. Richard chodil s dívkou, která před rokem záhadně zemřela a Cassie se jí až nebezpečně podobá.

Cassie začíná odhalovat tajemství skupinky studentů, ale jediná možnost, jak zjistit vše, je přidat se mezi samotné Vyvolené. Jenže jakmile se stanete Vyvoleným, není cesty zpět a cena může být vysoká.

Moje hodnocení a dojmy
Nad přečtením Temné akademie jsem docela váhala, až tak skvělé hodnocení a recenze nemá. Nakonec jsem si řekla, že ji dám šanci a utvořím si vlastní obrázek, přece jen jsem byla zvědavá, o čem série vlastně má být.

Kniha má zajímavý námět, anotace mě upoutala a napsaná je taky dobře. Je to něco na způsob Upířích deníků a opravdu patří do kategorie Young adult. I přesto mě ale bavila a nenudila jsem se. I když hlavní postava Cassie mi úplně k srdci nepřirostla, alespoň zatím ne. Přijde mi taková nijaká, šedá myška, která se ale do všeho vrhá po hlavě a ne vždy přemýšlí.

Kniha je docela napínavá, autorka píše stručně, bez zbytečného vysvětlování a pitvání se v určitých věcech. Co mi ale nesedlo, tak byla jména postav. Jména jako Ranjit a Keiko jsou docela krkolomná a pak je tu najednou Kateřina, za to ale může řekla bych překladatel, který jméno asi počeštil.

Kniha začla být hodně zajímavý ke konci, kde se začalo něco málo vyjasňovat a Cassie přichází na hrůzy, které Vyvolení skrývají. Avšak dočkáme se otevřeného konce a já jsem neskutečně zvědavá na další díl.


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat