Follow Me @Charmedka

09.02.23

Marc Elsberg - Blackout - Zítra bude pozdě

Spisovatel: Marc Elsberg
Originální název: Blackout – Morgen ist es zu spät
Počet stran: 376
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Omega
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Jednoho chladného únorového dne zhasnou světla v Itálii. A nejen tady. Chvíli nato ve Švédsku, pak v Německu, Francii, Rakousku, Belgii a Holandsku. Všude v Evropě se hroutí elektrická síť, přestanou fungovat výtahy, metra uváznou v tunelech...

Italský bývalý hacker a programátor Piero Manzano věří, že ví, kdo je za to zodpovědný,
a tak se to snaží sdělit odpovědným orgánům. Ale nikdo mu nevěří. Až francouzský komisař Europolu François Bollard je ochoten ho poslouchat.

Ale když mladá a atraktivní novinářka Lauren Shannon objeví, že z Pierova počítače byly odeslány podezřelé emaily, začne klást nepříjemné otázky, a Bollard jej začne podezřívat. Manzano má proti sobě mazaného a neviditelného soupeře a je z něj lovná zvěř.

Mezitím se situace v ulicích stává stále více dramatičtější. Zdá se, že v Evropě nic nefunguje. Několik evropských jaderných elektráren je v kritickém stavu a ohrožují životy milionů lidí. Závod s časem začíná. Závod, který lze jen stěží vyhrát.



Na tuhle knihu jsem se hodně těšila, i když nemá kdovíjaké hodnocení, je v modrých číslech, tak jsem byla dost zvědavá. Miluji katastrofické filmy a podobná témata samozřejmě mám ráda i na stránkách knih. Evropa, ve které najednou přestane jít elektřina? To zní skvěle.

Být pár hodin bez elektřiny není nic tak dramatického, občas se to stává, obzvlášť za špatného počasí, ale co když výpadek je masivnější, po celé Evropě a několikadenní...

Kapitoly jsou poměrně krátké a rozdělené na dny a také postižená města. Příběh sledujeme z pohledu několika postav, těmi hlavními jsou komisař Bollard, bývalý hacker a programátor Piero Manzano a cílevědomá novinářka Lauren Shannonová. Právě Manzano má důležité informace o tom, kdo může být viníkem, avšak vůči hackerovi je vláda skeptická.

Příběh sám o sobě by byl super. Vlastně Vás ani nenapadne, co všechno je závislé na elektřině. Nejen Vaše lednice, topení, výtah či operační sál v nemocnici, ale co když přestane jít chlazení v jaderné elekrárně?!

Jenže mě kniha vůbec nesedla. Bylo v ní šíleně moc technických a odborných termínů a vysvětlování, ale také velké množství postav, které mi přišly až zbytečné. Až do konce jsem nevěděla, která bije. Navíc jsem očekávala více napětí a akce a to se mi nedostalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat