Follow Me @Charmedka

07.06.21

A. G. Howard - Zrcadlení

Spisovatel:
A. G. Howard
Originální název: Ensnared
Série: Šepotání
Díl: 3.
Počet stran: 432
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
Po zdrcující bitvě na školním plese přijala Alyssa své divé šílenství a rozhodla se bojovat za oba světy, které miluje – za svět lidí i za Říši divů. I když to znamená, že musí vyzvat Červenou na závěrečný souboj plný podvodů a intrik. A protože je králičí díra, jediná cesta do Říše divů, zasypaná, musí Alyssa projít zrcadlovým světem do Kdekolijinde, prostoru obydleného mutanty a podsvětnickými vyvrheli.
V třetím díle ságy Šepotání se Alyssa a její otec vydávají do srdce magické země a chaosu, aby našli Alyssinu matku, její rytíře a napravili vše, co se stihlo pokazit. Společně se Zachem a Morfeem musí zachránit Říši divů a odvrátit rozklad i zkázu, jež se zrcadlí v každém zrcadle na světě. Ale pokud uspějí a přežijí, opravdu je všechny čeká šťastný konec?



Finále se blíží, poslední bitva je na spadnutí a to znamená, že se Alyssa vydává na nebezpečnou výpravu, hodlá zachránit nejen Říši divů, ale neplánuje se vzdát ani své lidské stránky. Králičí díra je ovšem zasypaná a jediná cesta vede skrz zrcadlo, do světa Kdekolijinde, světa plného mutantů a vyvrhelů.

Právě v tomto světě uvízli i Morfeus a Zach. Alyssa doufá, že díky vzájemné pomoci přežili a hlavně, že se nepozabíjeli navzájem. Ještě než se ale vydá do světa za zrcadlem, musí svému otci vrátit vzpomínky na jeho dětství a na svět před Alison, matkou Alyssy.

Na konci druhého dílu se toho pokazilo tolik, že bylo naprosto jasné, jak třetí a zároveň závěrečný díl bude napínavý a nabušený jednou akcí za druhou.

Svět Kdekolijinde je okouzlující, pokud se to vůbec o hororovém místě dá říct, ale za mě zas přišlo to kouzlo z prvního dílu, kdy série měla strašidelný nádech, což mě hodně bavilo a právě Kdekolijinde je opět takový. Děsivý, nečekaný, dechberoucí...

Čtenář se hodně dozvídá o minulosti rodičů Alyssy. Musím ale bohužel říct, že to bylo tolik zamotaných informací najednou, že jsem byla poměrně zmatená a vlastně jsem pak už vzdala větší snahu vše pochopit a zorientovat se v souvislostech a příbuzenských vztazích.

Zrovna tenhle díl, ač je velmi akční, strašidelný a dokonale propracovaný, tak chvílemmi mě bohužel i přesto nudil a některé pasáže mi přišly zdlouhavé.

Přesto se za mě jedná o skvělý retelling a velmi originální sérii, kterou jsem si oblíbila a čtení jsem si i přes drobné výtky užila.

4 komentáře:

  1. Jsem ráda, že díky tobě vím, co od toho očekávat. Už se těším, až se do série pustím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně tahle série úplně minula, ale ráda bych se k ní dostala... vypadá hodně zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat