Follow Me @Charmedka

13.03.21

Jojo Moyes - Sama sebou

Spisovatel:
Jojo Moyes
Originální název: Still Me
Série: Než jsem tě poznala
Díl: 3.
Počet stran: 456
Rok vydání: 2018
Vydání originálu: 2018
Nakladatelství: Ikar
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Louisa Clarková z bestellerů Než jsem tě poznala a Život po tobě se vrací v novém románu Jojo Moyesové! A hodně toho ví…

Tak například ví, jak daleko je z jejího nového domova v New Yorku do Londýna, kde žije její přítel Sam. Ví také, že její nový zaměstnavatel je dobrý člověk a že před ním jeho manželka skrývá tajemstv
í. Co ovšem Louisa ještě netuší, je to, že nová práce v novém městě jí rozhodně nezaručí idylický život, ve který tolik doufala, a že bude její vztah se Samem z obou stran podroben zkoušce ohněm. A neví také, že lidé, s nimiž se ve své nové životní etapě setká, ji možná postrčí dost nečekaným směrem…



Kdo by neznal příběh Louisy a Willa, snad každá romantická duše uronila slzu a knihu, potažmo film, považuje za jeden z nejromantičtějších příběhů. I já podlehla, miluji obě zpracování. Film jsem viděla několikrát a možná i díky nádherné Emilii Clark je stejně báječný jako knižní předloha.

Druhý díl s názvem Život po tobě se mi líbil a hodnotila jsem ho vysokým hodnocením, avšak několik výtek jsem měla. Zkrátka nedosahoval takových kvalit jako díl první, spíše to na mě působilo jako úplně jiný příběh a ne plnohodnotné pokračování.

Ke třetímu dílu jsem přistupovala dost skepticky, ta pokračování jsou zkrátka někdy spíše na škodu. Jasně, nechce se nám loučit s oblíbenou postavou, ale na druhou stranu lepší, než když přijde dalšími knihami o své kouzlo.

Jak už název napovídá, i když má Lou milujícího přítele Sama, musí najít hlavně sama sebe. Odjíždí do New Yorku, přímo do jeho centra, kde bude pracovat v jedné rodině jako asistentka manželky jejího zaměstnavatele. Ač má rodina své mouchy, její šéf je správný chlap a Lou brzy zjistí, že jeho žena před ním něco tají, což se Lou samozřejmě příčí.

Celkově život ve velkoměstě není tak idylický, jak doufala. K tomu velká vzdálenost od domova a vztah se Samem prochází těžkou zkouškou. Přesto Lou bojuje a chce setrvat, nevzdává se, jak své práce, tak ani vztahu, jen prostě najít sama sebe.

Pokud si nepamatujete úplně jasně předchozí díly, tak to vůbec nevadí. Lou hodně vzpomíná a události zmiňuje, takže věřím, že se brzy chytnete.

Opět si stojím za tím, že se díl nemůže rovnat jedničce, avšak rozhodně je lepší jak druhý díl. Působil více emotivně. Lou je stále stejná, upovídaná, praštěná a velmi hodná, což se ne vždy v životě vyplácí.

Prostředí New Yorku si tolik neužijete, je nastíněno jen sporadicky a rozhodně nečekejte poznávací výlet. Za to Vás čeká spousta myšlenek, pádů, emocí, ale i komických situací. Hezké zakončení série, Lou mi bude chybět, ale v nejlepším se má přestat...

6 komentářů:

  1. Mám ji jako e-knihu, ale zatím jsem ji ještě nečetla. :) Docela se těším na knihy od autorky. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Od Jojo jsem zrovna jednu knihu dočetla a klidně bych se hned pustila do další :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já zatím skončila prvním dílem. :) Měla jsem obavy, že další knihy už nebudou takové a pokazí mi zážitek z první knihy. :/

    OdpovědětVymazat