Follow Me @Charmedka

18.11.20

W. Bruce Cameron - Psí poslání

Spisovatel:
W. Bruce Cameron
Originální název:
A Dog`s Purpose
Série:
Psí poslání
Díl:
1.
Počet stran:
280
Rok vydání:
2017
Vydání originálu:
2010
Nakladatelství:
Ikar
Vazba knihy:
Brožovaná


Všichni psi jednou přijdou do nebe… Ale nejprve musí splnit své poslání. Autor románu Psí poslání, který si zamilovali čtenáři po celém světě, Bruce W. Cameron je přesvědčený, že jeden pes se může narodit několikrát za sebou, aby se mohl zdokonalovat v rozličných dovednostech a aby mohl čím dál tím lépe chápat člověka. I hlavní hrdina knihy se na svět vrací znovu a znovu. Jeho první pokus dopadá tragicky. Potom hledá smysl života jako neposedný retrívr malého chlapce Ethana. Ani tenhle pokus nemá dlouhé trvání. Když se narodí znovu, nosí v srdci jediné přání – znovu spatřit Ethana, kterého nadevše miluje…

 



Psí poslání jsem prvně viděla jako film, který se mi opravdu hodně líbil, to zpracování bylo krásné a nepůsobilo to nijak hloupě či dětinsky ani přesto, že psí hrdina ve filmu mluví. Až po zkouknutí filmu jsem zjistila, že je natočen podle knihy a že se jedná rovnou o sérii.

Já jsem dostala první tři díly od kamarádky a nedávno vyšel čtvrtý díl, který budu muset určitě dosehnat. S touto sérii souvisí i další a to Psí dobrodružství, které sleduje život právě hafanů, do kterých se hafani v knihách reinkarnovali. Vypadá to spíše na dětské čtení, ale uvidím, určitě dám také šanci.

Psí poslání je podle mě naprostá povinnost pro pejskaře, neskutečně milý a dojemný příběh. Tím, že je knížka vyprávěna právě z pohledu psa, tak působí úplně bezelstně, upřímně a vlastně i komicky, jelikož pes nechápe všechny lidské myšlenky a všemu se učí.

Bailey je štěně, které dostane malý chlapec Ethan k narozeninám. Spolu vyrůstají a jsou to parťáci na život a na smrt, doslova. Když Bailey zemře, znovu se narodí a pamatuje si svůj předchozí život a Ethana, ke kterému se chce znovu vrátit.

Myšlenka, že se k Vám Váš psí kamarád vrátí, protože Vás miluje a cítí vůči Vám nějaké to poslání, je nádherná a neskutečně dojemná. Co bych za to dalo, kdyby to bylo skutečně možné. Na druhou stranu mám i za to, že třeba záchranou pejska z útulku nezrazujete svého zesnulého parťáka.

Knížka je plná humorných scének a vtipných myšlenek psího hrdiny. Zároveň je ale i dojemná a smutná. Sice se Bailey stále vrací, ale ta smrt a ztráta tu zkrátka je.

Ač je to dojemné, tak ale musím přiznat, že film mě za srdce chytl více. Obecně brečím spíše u filmů, než knížek a tady to platí na 100%.

2 komentáře:

  1. Taky to mám tak, že brečím spíš u filmu, než u knihy. :) Psí poslání a i další díly mě lákají už nějakou dobu. Hlavní myšlenka se mi moc líbí, ale obávám se, že to pro mě bude emocionálně těžké čtení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty filmy jsou vážně dojemnější a knihy jsem zvládala docela ok.

      Vymazat