Follow Me @Charmedka

12.06.20

J. R. Ward - Vytoužený milenec

Spisovatel: J. R. Ward  
Originální název: Lover At Last
Série: Bratrstvo černé dýky
Díl: 11.
Počet stran: 640
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
V jedenáctém svazku sledujeme příběh Qhuinna, „syna nikoho“ – rodina se ho zřekla, aristokracie se ho straní; nalezl svůj osud mezi bojovníky ve válce proti Vyhlazovací společnosti. Teď má na dosah i možnost založit vlastní rodinu, přesto je ale uvnitř prázdný, protože jeho srdce patří jiné bytosti než krásné Vyvolené… A je tu Blay, který se rozhodl zapomenout na svou neopětovanou lásku ke Qhuinnovi. Příběh zvláštní lásky se prolíná s dobrodružným bojem upířích vojáků o přežití jejich rasy; na scéně se totiž objevuje nový nepřítel, který pro Bratrstvo představuje smrtelné nebezpečí.


Je to docela už dlouho, co jsem četla desátý díl. Jsem v této sérii neskutečně pozadu a trošku jsem se sekla i kvůli tomu, že některé díly byly v podstatě nesehnatelné, naštěstí jsem byla trpělivá a postupně se mi povedlo dosehnat a chybí mi vlastně už jen ty nejnovější, hurá.

Musím přiznat, že pauza zapříčinila to, že jsem spoustu toho pozapomněla a několikrát jsem během čtení pročítala recenze předchozích dílů, abych se více chytla. V něčem jsem se chytla, v něčem jsem plavala až do konce a nebyla schopná se rozpomenout.

Jak mám sérii Bratrstvo černé dýky ráda a všechny díly jsem slupla jak malinu, tak u tohohle jsem se docela trápila, vůbec mě to nebavilo a hodně jsem se nutila, abych to dočetla. Neustále jsem počítala stránky do konce a teď jen doufám, že další díly budou zas tak super jako předchozí.

Vytoužený milenec se zaměřuje na Qhuinna, který patří do řad Glymery, ale rodina se ho zřekla a Qhuinn má v hlavě a srdci furt tak nějak bordel. Žije v sídle bratrstva a jeho úkolem je chránit Johnna.

Kniha má několik dějových linek a právě ty mi přišly matoucí, prostě jsem fakt pozapomněla. Ta hlavní ale tedy zůstává u Qhuinna, který posloužil Vyvolené Layle. Vzájemně k sobě nic necítí, avšak její těhotenství je přece jen menší zádrhel. Qhuinn totiž stále něco cítí k Blaylockovi. Vztahy tady jsou hodně zamotané, spousta těch hlavních postav je s někým, koho vlastně ani nemilují a když už to vypadá dobře se spřízněnou duší, tak něco pokazí.

Nemám nic proti gayům, vůbec ne, ale že bych musela zrovna číst o homosexuálním vztahu, to ne. Hodně jsem se tedy bála, jak to v knize bude pojato, jak to bude působit a jak mě to vlastně bude bavit. Překvapivě mi přišlo, že autorka se toho chopila se ctí a bylo to super.

Jen mi hlavní hrdinové přišli na facku, sami si házeli klacky pod nohy, neustále se litovali a šlapali si po štěstí. To věčné fňukání a sebehacení mi lezlo krkem.

Ten vztah, erotické scény atd, vše bylo super popsáno, ale problém jsem měla spíš celkově s knihou. Chyběla mi větší akce, posun děje, napětí. Naopak neustálé omílání jejich vztahu/nevztahu bylo až až.

Eliaha Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):

2 komentáře:

  1. Někdy se prostě kniha nepovede podle představ... Snad bude další díl lepší. :)

    OdpovědětVymazat