Follow Me @Charmedka

04.04.20

Knižní hitparáda - Březen 2020

Krásný duben!
První čtvrt rok máme za sebou a že to zatím nijak povedený rok není. Jak zvládáte aktuální situaci? Jste doma na homeofficu, nebo chodíte do práce? Já jsem už třetí týden doma, budu začínat čtvrtý a do Velikonoc určitě do práce nepůjdu a pak se uvidí, ale spíše to vidím tak, že mě chtít nebudou, což jsem ale ráda.

Ráno si v klidu dám kafe, zkouknu film, během dne sleduji seriály, fotím, píšu, vařím, peču, dopřávám si horkou vanu a stíhám si v týdnu umýt vlasy. Vlastně stíhám to, co jindy, kdy chodím do práce, nedávám. Takže já si volno celkem užívám, ale málo čtu a mám takový dojem, že přes čtyři knihy za měsíc se snad už nikdy nedostanu. A vůbec poprvé jsem nebyla schopná vyplnit celou hitparádu a dosadit do ní přečtené knihy.



 
Nejlepší kniha  
Žár (Kiersten White) 
Proč: Tady to je úplně bez debat, já tuhle sérii prostě miluju a ač jsem se posledního dílu nemohla dočkat, tak mi zároveň bylo líto ho dočíst. Skvělá YA historická sága, která se opírá o reálné základy a má skvěle propracované charaktery postav.
Nejhorší kniha
Horečka (Megan Abbott)
Proč: Naopak tohle bylo peklo po všech směrech. Kniha nudná, mdlá, postavy nijaké, puberťáci hloupí bez znalosti gramatiky a nejlépe na tom všem zní jen anotace, která je ve výsledku docela mimo.
Největší překvapení
Proč: Sem by se dalo zařadit jedině překvapení ve špatném slova smyslu. V tom dobrém tu žádné překvapení nemám, buď to bylo zklamání, nebo jsem dostala přesně to, co jsem očekávala.
Největší zklamání
Mezi námi lháři (Caroline England)
Proč: Na tuhle novinku z Joty jsem se moc těšila. Nádherná obálka, super anotace a ve výsledku docela táhlá kniha, která vlastně postrádala jak pořádný příběh, tak i konec.
Nejvtipnější kniha
Proč: Původně jsem myslela, že sem zařadím Mezi námi lháři, ale ona to vlastně vtipná kniha nebyla a víc už by sem snad seděl Žár svými hláškami.
Nejnapínavější kniha
Žár (Kiersten White)
Proč: Napnutá od začátku do konce a to i přes to, že oproti předchozímu dílu zde bylo tempo takové vláčnější. Přesto jsem byla zvědavá na osud všech postav.
Nejromantičtější kniha
Proč: Nic romantického jsem nečetla. Až mě tochu dostává, že v dnešní době čtu většinu knih o konci civilizace, nemocích apod, asi čas se možná trochu zamyslet.
Nejočekávanější kniha
Žár (Kiersten White)
Proč: Jsem ráda, že jsem se ke knize nedostala až po letech, jak to občas u mě bývá zvykem, ale sérii jsem přečetla brzy po vydání. Za mě vážně výborná a chci další, pokračování, nebo něco na tento způsob.


Nejlepší obálka
Mezi námi lháři (Caroline England)
Proč: Obálka je maximálně povedená a zaujala mě na první pohled, palec nahoru.
Nejhorší obálka
Horečka (Megan Abbott)
Proč: Vyloženě nic proti této obálce nemám, ale neslabší je, i když osobně mě zaujala prvně na této knize právě obálka.



Hrdina měsíce
Lada (Žár - Kiersten White)
Proč: Tohle snad ani nepotřebuje komentář. Postavu Lady jsem si zamilovala od prvního dílu a i když není vůbec moje krevní skupina, tak je to za mě jedna z nejlepších knižních postav.
Pár měsíce
Radu & Cyprián (Žár - Kiersten White)
Proč: Nooo, prvně jsem chtěla tuhle kategorii také vynechat, ale když už celou sérii na Radua nadávám, tak ať si užije aspoň malou chvilku slávy.






Čtete teď více, nebo méně?
Znáte některiu knihu?

4 komentáře:

  1. Žádnou z knih jsem nečetla, ale knihu Žár (celou sérii) bych si ráda přečetla. :) Pokud jde o mé březnové čtení, jednalo se z velké části o knihy do školy (některé vážně nic moc), které musím načíst, dokud je čas. :)
    Přeju mnoho pěkných knih i v dubnu a hlavně duševní pohodu a zdraví, což je teď opravdu potřeba. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sérii si určitě pořiď, je úžasná a já si ji zamilovala od prvního dílu :)
      Knihy k maturitě? Přiznávám, že těch jsem přečetla minimum a povinnou četbu začala část až v době, kdy už nebyla povinná :D

      Vymazat
  2. Žár mám taky na seznamu, ale spíš 'na někdy' :-)
    A jinak chodím do práce, ale i tak mi z toho už hrabe...

    OdpovědětVymazat