Follow Me @Charmedka

07.03.20

Richelle Mead - Rubínový kruh

Spisovatel: Richelle Mead  
Originální název: The Ruby Circle
Série: Pokrevní pouta  
Díl: 6.
Počet stran: 336
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Brožovaná
Bývalá alchymistka Sydney se svým vampýrským novomanželem Adrianem nachází útočiště na morojském královském dvoře. Vytoužený klid se ale nedostaví: oba je ničí soužití s Adrianovou matkou a nenávist okolí. Nejhorší je ale vědomí, že kdosi unesl jejich kamarádku Jill, a oni s tím nemůžou nic dělat. Vlastně můžou... pokud se odhodlají riskovat vše, na čem jim záleží.

Touha po spravedlnosti nakonec převáží. Sydney a Adrian se vydávají hledat ztracenou kamarádku, na jejímž životě závisí osud všech Morojů. Kdyby totiž Jill jakožto jediná královnina příbuzná přišla o život, musela by královna odstoupit. A právě o to nepřátelům jde.

Svět, jak ho ještě donedávna znali, se mohutně otřásá v základech. A oni dva jsou jediní, kteří tomu můžou zabránit.


Co se týče fantasy světů a young adult, tak Richelle Mead patří meti moje top autorky. Její Vampýrskou akademii zbožňuji a stále považuji za jednu z nejlepších sérií, co jsem kdy četla a Pokrevní pouta jsou na tom kvalitně též velmi dobře a zamilovala jsem si je od prvního dílu.

Protože jsem dlouho nemohla sehnat pátý díl, tak jsem se k dočtení série dostala až nedávno. Jsem ráda, že už ji mám konečně komplet, příběh mám uzavřený, ale zároveň mě to i velmi mrzí, protože svět Rose, Dimitrije, Adriana a Sydney mi bude chybět. Svět plný Dhampýrů, Strigojů a Alchymistů.

Na poslední díl jsem byla hodně zvědavá, o to více po dokonalém pátém dílu, který jsem zhltla jak malinu. Ovšem děj mě tady hodně zklamal.

Sydney se provdala za Adriana a ukrývá se na královském dvoře, kde je v bezpečí před Alchymisty. Ale ani tady to není zrovna dokonalé, žijí s Adrianovou matkou a Morojové jejich vztahu samozřejmě moc nepřejí.

Když je unesena Jill, zas tak dlouho neváhají a opouští zdánlivé bezpečí dvora, aby Jill našli. Kdyby se Jill něco stalo, Lisa by přišla o trůn.

Začátek byl docela pomalý a bohužel musím říct, že i docela nudný, stále dokola o tom samém. To se spravilo hned poté, co Sydney vyklouzla ze dvora a vydala se po stopách Jill. Kniha byla plná cestování, protože stopy skupinku vedly sem a tam. Nechyběla spousta magie, kterou Sydney ovládá a která mě vážně bavila.

Naopak mě moc nebavil romantický vztah mezi Adrianem a Sydney, tedy ne přímo jejich vztah, ale neustálé kňourání a pochybnosti o manželství. Tohle mi vážně nesedlo a trošku kazilo dojem z celé série.

Čím to ale kniha zachraňovala, tak humorem a velmi jsem ocenila docela velký prostor pro Rose a Dimitrije. Tuhle dvojici zbožňuji. Ono i celkové zakončení stálo za to. Všechny ty informace, novinky a nastíněný osud postav, palec hore.

Kniha se mi líbila, samozřejmě líbila a to i přes menší výtky, které prostě mám, ale to nic nemění na tom, že série je skvělá, jen oproti pátému dílu se jedná o trochu slabší kousek.

3 komentáře:

  1. Pěkná recenze. :) VA od autorky mám moc ráda a sérii Pokrevní pouta mám už opravdu dlouho na seznamu... :)) Je vidět, že autorka YA knihy prostě psát umí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji také přečti, je moc fajn a objevují se v ní stejné postavy, takže pěkné vrácení se do VA :)

      Vymazat
  2. Zdravím, nikde nemohu sehnat poslední díl..nevíte, kde by se dal sehnat? Jsem z toho šílená, potřebuju znát konec příběhu..:(

    OdpovědětVymazat