Follow Me @Charmedka

09.09.19

Movie tip: To Kapitola 2


Anotace: V pokračování nejúspěšnějšího hororu všech dob, se do města Derry vrací zlo a členové Klubu smolařů spojují své síly na místě, kde to všechno začalo. Uběhlo dvacet sedm let. Nyní již dospělí přátelé se dávno rozešli a žijí vlastní životy. Mike, jediný, který zůstal v jejich rodném městě, ale svolává ostatní členy klubu domů. Přestože jsou poznamenaní hrůznými zážitky z minulosti, musí každý z nich překonat svůj nejniternější strach… a čelit klaunovi, který je nyní mnohem nebezpečnější než kdy jindy.

Může obsahovat spoilery!
Jeden z nejočekávanějších filmů letošního roku, pokud nepočítám všechny ty komiksy, tak je rozhodně druhá kapitola To. Po dvou letech konečně druhá část, nemohla jsem se dočkat. V kině jsem byla v sobotu a ještě teď vstřebávám dojmy.

Já jsem to psala již u jedničky, zfilmované kingovky bývají až na výjimky tragédie a to z toho důvodu, že práva jsou prodána brakových režisérům. Nový Řbitov zviřátek ale není vůbec špatný, na to mrkněte, ale co tedy To?

První část se mi poměrně líbila, i když nějaké ty nedostatky jsem našla a něco mi fakt kazilo filmový dojem, ale nenudila jsem se. Kdybych už v té době viděla druhou část, asi bych všechny ty nedostatky přešla a byla nadšená, jak se film maximálně povedl.

Kapitola 2 má naprosto úžasné herecké obsazení, což mě zaujalo jako první. Výborný James McAvoy je dle mého sázka na jistotu a díky němu natěšení ještě vzrostlo. Jedinou ženskou postavou je Jessica Chastain, kterou jsem již v pár filmech viděla a kouká se na ní dobře. Kdo se povedl, tak Bill Hader coby Richie, jeho postava oplývala humorem již v jedničce coby chlapec a na humoru neztrácí ani v dospělosti.
Nejen herecké obsazení mi přišlo na jedničku, ale také trailer. Po shlédnutí traileru jsem pomalu odpočítávala dny do uvedení filmu do kin, protože upoutávka vůbec nedala důvod k pochybám, že by se nemělo jednat o jeden z nejlepších hororů za poslední dobu. Fakt jako bomba.

A tím končí asi veškerá pozitiva. Na CSFD nemá To nijak velké hodnocení, přesto jsem se nenechala odradit a do kina šla v podstatě s jistotou, že to bude pecka. Téměř tři hodiny nudy a kroucení hlavy. V podstatě se tady po*ralo, co mohlo.

Jak mi v jedničce přišly strachy až parodické, což je právě to, co mě rušilo, tak tady je to snad stokrát horší. Zombie jsou vyloženě směšný, zvětšující se babka tragikomická a vše to vypadá přinejlepším jak z béčkového hororu. Ty triky jsou tak neskutečně laciné, až je to k pláči. Úplným vrcholem, kdy jsem film už fakt jako odsoudila a měla dojem, že si tvůrci dělají srandu, bylo to směšné zombie perverzně kmitající jazykem, to jako vážně?!

Četla jsem, že Pennywise je ve filmu minimálně, to mi zas nepřišlo a zrovna jeho scény stály za to. Opět super kostým, herecký výkon a děsivost sama o sobě. Párkrát jsem se i lekla a u něj jsem seděla s napětím.

U tohoto filmu by dle mého platilo, méně je někdy více. Pryč s perverzní zombie a triky, co patří úplně do jiné kvality filmů. Více klasického Pennywise, více budování obyčejného strachu bez trapných efektů.

Hrozně mě to mrzí, ale upřímně musím říct, že jsem z kina odcházela velmi zklamaná a ještě teď je mi pomalu do breku z toho, co se s filmem stalo. Ano, možná to nebýt To, možná nemít taková vysoká očekávání, tak možná hodnotím trochu pozitivněji. A možná při druhém shlédnutí (které zatím rozhodně neplánuji), změním názor.

Když ještě pominu ty béčkové triky, tak na horor to mělo málo děsivé atmosféry a naopak hodně humoru, který ve výsledku snad jako jediný stál vlastně za to.
Hodnocení 2*


Viděli jste již druhou kapitolu?
Co na film říkáte, nebo chystáte se?

8 komentářů:

  1. Hmm... to je smutný. Horory ráda nemám, protože jsem se vždycky bála (a to ráda nemám :D), o Kingových filmech si taky myslím, že kromě Zelené míle je to všechno docela tragédie, ale to haló kolem vypadalo dobře. Já se loni či kdy těšila na Temnou věž, kterou jsem před filmem přečetla, a bylo mi z toho taky do breku. Kinga zfilmovat prostě neumí, protože se buď moc snaží zachovat až příliš, nebo si naopak přidají něco nového, co pak ale nedává moc smyslu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Temná věž se mi nelíbila ani v knižní podobě, u toho jsem trpěla a film radši nekomentovat, to nemělo se sérií nic společného.
      Zelená míle je top, dokonce lepší jak kniha, ale také se povedlo Osvícení či Vykoupení z věznice Shawshank.

      Vymazat
  2. Já jsem film zkoušela, ale asi jsem moc velký strašpytel :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na mě je To moc velký horor. Stačí mi ukázky. :)) Jsem ale překvapená z toho co píšeš, čekala bych, že se bude jednat o pořádně propracovaný a děsivý film a ne něco béčkového...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trailer byl super, film už tak děsivý ve výsledku není.

      Vymazat
  4. Nad tímhle filmem přemýšlím, zda se vyplatí jít do kina či si schválně počkat. Takže ještě uvidím, zda opravdu bude stát jít do kina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ráda, že jsem v kině byla, viděla jsem i jedničku v kině a zas myslím, že v tom kině je lepší atmosféra na horor.

      Vymazat