Follow Me @Charmedka

01.06.19

Knižní hitparáda - Květen 2019

Hezký červen!
Další měsíc za námi a před námi poslední školní. Máte již plány na léto? Mě čeká spousta volna, na což se strašně těším, i když zatím nemám v plánu vůbec nic, to se vše teprve uvidí, ale co minimálně plánuji, tak odpočinout si.

Konečně jsem se zas trochu rozečetla a zvládla přelouskat krásných pět knih, což sice není žádné vysoké číslo, ale pět knih jsem nezvládla dát ani v předchozích třech měsících dohromady, takže nyní úspěch. Ani jsem se tolik nenutila, vlastně vůbec a šlo to tak nějak samo.
Nejlepší kniha  
Pan Mercedes (Stephen King) 
Proč: Jednoznačně vede Stephen King a Pan Mercedes, který na přečtení čekal doma šíleně dlouho a stálo to za to. Ač miluji spíše horory od Kinga, tak tahle detektivka neměla chybu a těším se na další díly.
Nejhorší kniha
Losing It (Cora Carmack)
Proč: Vyloženě špatnou knihu jsem nečetla žádnou a váhala jsem, zda sem zařadit právě Losing It, nebo Mauglího, ale přišlo mi blbé sem dávat klasiku, takže tak, i když tahle kategorii je za květen taková pochybná.
Největší překvapení
Losing It (Cora Carmack)
Proč: Nejhorší kniha a zároveň milé překvapení. Losing It se totiž četlo výborně, kniha mě bavila, byla čtivá, vtipná a i když jsem na tohle téma už docela stará, tak jsem si ji užila.
Největší zklamání
Mauglí (Rudyard Kipling)
Proč: Miluji filmy Knihy džunglí a za mě mají větší kouzlo než jejich knižní předloha.
Nejvtipnější kniha
Smrtka (Neal Shusterman)
Proč: Společně s Lonsing It je Smrtka nejvtipnější knihou měsíce. Citra je sympatická hrdinka s úžasným nadhledem a smyslem pro ironii, což mě baví a stejně tak skvělá je i Bliss z Losing It.
Nejnapínavější kniha
Nenechám tě odejít (Chevy Stevens)
Proč: Téma domácího násilí je napínavé a temné samo o sobě a celou dobu jsem četla s napětím, co se stane. A i když bych ocenila více pocitu bezmoci, běhat mráz po zádech Vám bude i tak.
Nejromantičtější kniha
Losing It (Cora Carmack)
Proč: Tahle kategorie je opět bez debat.
Nejočekávanější kniha
Smrtka (Neal Shusterman)
Proč: Ač jsem jiné knihy autora nečetla, tak Smrtky jsem se nemohla dočkat a jsem ráda, že jsem se k ní na moje poměry dostala celkem brzy. Tak teď co nejdříve pokračování.

Knižní série objevená v tomto měsíci
Smrtka (Neal Shusterman
Losing It (Cora Carmack)
Bill Hodges (Stephen King)
Proč: Rovnou tři nové série. Billa Hodgese mám v plánu dočíst co nejdříve, stejně tak bych se ráda dostala k další Smrtce. Co jsem koukala, tak Losing It vyšlo snad jen ve slovenštině a to jen druhý díl, zbytek nic, škoda.

Nejlepší obálka
Pan Mercedes (Stephen King)
Proč: Propracovaná, vystihující.
Nejhorší obálka
Losing It (Cora Carmack)
Proč: Kniha to docela neprávem schytává :D




Hrdina měsíce
Holly Gibneyová (Pan Mercedes - Stephen King)
Proč: Snad nikdy se mi nestalo, že bych za hrdinu označila vedlejší postavu, ale Holly je trochu mentálně opožděná, dospělá čtyřicátnice, která žije s matkou, nikdy neměla kluka a matka se o ní stará jak o malé dítě, navíc Holly je dost introvertní a psychicky nemocná, o to více v knize překvapí.
Pár měsíce
Bliss & Garrick (Losing It - Cora Carmack)
Proč: Láska na první pohled a dva sympatičtí hrdinové.






Kolik knih jste přelouskali Vy?
Znáte některou?

6 komentářů:

  1. Přečetla jsi tedy pěkný počet knih. :) Z tvých knih mám v plánu Pana Mercedese a pokukuji i po Smrtce. Hodně totiž na ni slyším dobré ohlasy, tak uvidím, zda ji zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pet knih je nahodou pekne cislo... A ono to neni ani o poctu knih, spise stranek, protoze to se tak jako tak neda srovnavat... Smrtku vsochni chvali, ale ja cetla autorovo Bez sance a to me hodne zklamalo, takze Smrtku zatim prehlizim...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez šance si chci určitě přečíst, ale štve mě, že pokračování nebude.

      Vymazat
  3. Já jsem v květnu přečetla 9 knih a vůbec netuším jak. Velký čas a prostor jsem v květnu věnovala Šelmě, která mě teda příšerně zklamala. :/
    Následně na to jsem si sedla ke knihám z knihovny, které jsem už musela do knihovny vrátit, a ty mi neskutečně zvedly náladu. Četli se naprosto samy. Ale ta nejlepší kniha za minulý měsíc pro mne byla Lov od Elle Kennedy.
    Z tvých knih, Losing It jsem četla v době kdy vyšla, a mě se to líbilo. Škoda, že nevyšel zbytek dílů. A Smrtka, já mám doma oba díly, myslela jsem si, že si je přečtu hned za sebou, ale to bylo v době, kdy jsem si myslela, že série je duologie, což není. Takže si asi počkám ještě na tu trojku a pak to sjedu rovnou. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Devět knih je krásné číslo, snad se k němu také zas dostanu:D

      Druhé pokračování Losing It vyšlo slovensky, zbytek bohuže..

      Vymazat