Follow Me @Charmedka

06.02.19

Patricia Briggs - Jasným plamenem | RC review

Spisovatel: Patricia Briggs  
Originální název: Burn Bright    
Série: Alfa a Omega
Díl: 5.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2018
Vydání originálu: 2018 
Nakladatelství: Fantom Print
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Jsou divocí a zlomení. Vlkodlaci příliš narušení, než aby mohli žít mezi ostatními svého druhu. Pro své vlastní dobro byli vyhoštěni na okraj Aspen Creeku v Montaně. Dost blízko Marokovy smečky na to, aby měli její podporu; dost daleko na to, aby nikomu neublížili.

Jejich alfa odcestoval ze země, na volání o pomoc faeského druha jedné z divých proto odpoví Charles s Annou. Zamíří do horské divočiny, kde překazí únos – krveprolití však zabránit nedokážou. Charles a Anna tak nyní musí využít svých schopností vymahače a mírotvorkyně k vypátrání útočníků, otevřou tím ale bolestivou kapitolu minulosti napsanou nejtemnější magií těch, kdo se narodili s čarodějnou mocí…

Něco ke knize

Vlkodlaci se sdružují ve smečkách, až na výjimky. Jsou mezi nimi i tací, kteří jsou natolik narušení, že musí žít v izolaci, přesto v dosahu marokovy moci, jsou diví. A několik jich žije v přírodě poblíž Aspen Creeku, kde nebudou nebezpeční ostatním.

Bran, marok, odjel, telefony nebere a na jedno nouzové volání odpoví Charles, který se musí vydat do hor. Akce to nebude jednoduchá, volání o pomoc přišlo od divé vlkodlačice a jejího faeského druha, proto bere svoji družku Annu, omegu.

Vypadá to, že oblast dlouho někdo sledoval, někdo, kdo o divých věděl a vyznal se v temné magii. Mrtvol přibývá a marok nikde. Co to Bran hraje za hru?

Moje hodnocení a dojmy

Alfa a Omega je jedna z mála sérií, u které jsem u aktuálního dílu a tudíž jsem se nemohla dočkat pokračování s názvem Jasným plamenem, které navíc láká na naprosto boží obálku, která je dle mého zatím vůbec nejhezčí a po přečtení knihy i odpovídá příběhu, což je super.

Pokud se na sérii teprve chystáte, tak určitě doporučuji prvně přečíst Mercedes Thompson, tedy alespoň první díly a pak nejlépe číst tak, jak knihy vycházely, jelikož série k sobě patří a děj se lehce prolíná. Jelikož jsem v Mercedes pozadu, tak díky tomuhle dílu vím, co se bude dít. Ono to vyloženě nevadí, v příbězích se dá zorientovat i bez znalosti druhé série, ale je podle mě fajn mít přehled o postavách a hezky si ty světy spojit.

Asi hned na začátek povím, že se jedná o nejslabší díl, i když rozhodně ne špatný, to vůbec ne, ale příběh měl strašně pomalý rozjezd a následně si myslím, že se z něj dalo vytřískat krapet více, i když uznávám, že samotná zápletka byla skvělá a až do jejího rozuzlení mě nenapadlo, kdo je vlastně ten hlavní padouch.

Hodně jsem se musela na děj soustředit, jinak jsem celkem ztrácela nit, což se mi u této autorky nestává, ale tady mi přišel příběh dost matoucí a opravdu vyžadoval plnou pozornost.

Abych ale jen nekritizovala, velmi mě upoutali diví, což je novinka a vlastně o nich neměli ponětí ani někteří členové smečky. Doufám, že v dalších dílech se o divých ještě něco více dozvíme a bude jim věnováno více prostoru.

Stejně tak se každým dalším dílem čtenář více dozvídá o magii Charlese, jak funguje, kde k ní přišel a snad i tohle téma se bude rozvíjet.

Ač tedy zatím nejslabší, tak konec byl akční, napínavý a rozhodně nečekaný. Moc se těším na pokračování.

Moc děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete zakoupit zde.

6 komentářů:

  1. Zní to dobře, ale obávám se, že by to nebylo nic pro mne. Zkoušela jsem číst Mercedes, ale bohužel mě nebavila. Možná za pár let ji znovu zkusím i s touto sérií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je velká škoda, ale je jasné, že se nemůže líbit všem :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze. :) Věř nebo ne, o sérii jsem vůbec neslyšela.... ale jak to tak vidím, brzy to napravím. :)

    OdpovědětVymazat
  3. tuhle serii bych si chtela precist, moc me laka... mamka ji slupla dokonce prede mnou :-D

    OdpovědětVymazat