Follow Me @Charmedka

01.07.18

Knižní hitparáda - Červen 2018

Krásný začátek nového měsíce!
Oficiálně začaly prázdniny a ač se mě netýkají, nemohla jsem se také dočkat. Od pondělí mě čeká týdenní volno a celkově toho volna budu mít v létě poměrně dost, takže i jako nestudent léto vnímám a těšila jsem se. Jaké máte plány na prázdniny/léto? Chystáte se někam?

Během volna, co budu doma, toho tedy moc nepřečtu, vlastně téměř nic, takže přečtené knihy v létě budou určitě slabší, ale počítám s tím, že nejvíce toho přečtu na dovče u moře. Jinak mě stále trápí čtecí krize, fakt je to bída, vše se mi čte pomalu, nebo jsem u knih usínala kvůli práškům na alergii. Nakonec jsem si řekla, že se nebudu do určitých knih nutit a ke konci měsíce jsem sahala už jen po opravdu jednoduchých a tenkých kouscích.


 
Nejlepší kniha  
Šepotání (A.G. Howard) 
Proč: Tohle byla pecka. Miluji pohádky a miluji horory, takže ideální kniha. Nejedná se o klasický re-telling, hlavní hrdinka je praprapravnučkou Alenky, kterou všichni známe a Říše divů je mnohem temnější a děsivější.
Nejhorší kniha
Jsem single a pomstím se (Tracy Bloom)
Proč: Vyloženě špatnou knihu tu za červen nemám, takže těžká kategorie. Jedná se o příjemnou oddechovku, pokud máte rádi jednodušší knihy, které zkrátí nějaké to odpoledne.
Největší překvapení
Espressologie (Kristina Springer)
Proč: Opět těžká kategorie, protože od většiny knih jsem dostala to, co jsem očekávala, žádná nebyla lepší, než jsem doufala. Espressologie není výjimkou, je ale pravda, že jsem možná čekala vyloženě čtení pro mnohem mladší, ale dalo se.
Největší zklamání
Nespavost (Stephen King)
Proč: S ka-tet přátelé nebudeme. Jakmile se v nějaké kingovce objeví spojení s Temnou věží, u které jsem měla pocit, že ji nedočtu, tak kniha u mě bohužel ztrácí čtivost a já se začínám nudit. První půlka byla ale fajn, dokud nepřišlo rozuzlení.
Nejvtipnější kniha
Svatební noc (Sophie Kinsella)
Proč: Sophie Kinsellu mám strašně ráda a její knihy mě neuvěřitelně baví. Je pravda, že ne všechny jsou úplně top, ale i tahle průměrnější je velmi příjemné a hlavně vtipné čtení. Ač přitažená za vlasy, já se bavila.
Nejnapínavější kniha
Nespavost (Stephen King)
Proč: Sice ve výsledku opravdu velké zklamání, ale ta první půlka mě bavila. Pak se ale čtenář dozvěděl, proč tedy vlastně nemůže hlavní hrdina spát, nastoupila spojitost s Temnou věží a šlo to z kopce. Čekala jsem hodně, opravdu hodně a to se mi nedostalo.
Nejromantičtější kniha
Jane Eyre (Charlotte Brontë)
Proč: Teda, přiznávám, že i tady těžká kategorie. Nádherný milostný příběh, ale ne klasický, ve kterém se dvojice dá dohromady a prožívá růžové chvilky, právě naopak. Hrdinové se přitahují, ale vlastně spolu hned nejsou, přesto mě příběh dojal.
Nejočekávanější kniha
Šepotání (A.G. Howard)
Proč: Haha, na knihu jsem se těšila už před lety, když vyšla. Dostala jsem s k ní až nyní a doufám, že se co nejdříve dostanu k pokračování.




Knižní série objevená v tomto měsíci
Šepotání (A.G. Howard)
Proč: Za mě opravdu super a i když další díly nemají tak skvělá hodnocení, moc se na ně těším.
Nejlepší obálka
Šepotání (A.G. Howard)
Proč: Nádhera, vyloženě pohádka.
Nejhorší obálka
Jane Eyre (Charlotte Brontë)
Proč: Tohle vydání od Československého spisovatele není nic moc, nádherné má třeba Omega, ale seženete ho v Levných knihách za pár korun




Hrdina měsíce
Jane Eyre (Jane Eyre - Charlotte Brontë)
Proč: Jane Eyre je typ silné ženské hrdinky a možná i díky tomu mě kniha fakt bavila a jako povinnou četbu klidně můžu doporučit.
Pár měsíce
Jane & pan Rochester (Jane Eyre - Charlotte Brontë)
Proč: Každý z úplně jiného těsta a vlastně i společenského světa, přesto jsem ji to strašně přála.





Čtete klasiku?
Co se povedlo přelouskat Vám?

6 komentářů:

  1. Já Jany Eyrovou miluju a souhlasím, že jako povinná četba i pro nečtenáře je skvělá. :) K sérii Šepotání bych se také ráda časem dostala, vypadá totiž vážně dobře. :) Přeju krásné léto a spoustu skvělých knih.

    OdpovědětVymazat
  2. Kinga miluju, ale Nespavost jsme ještě nečetla. Určitě se na ni ale chystám! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jane Eyre mám už taky přečtenou. Mám ji v hodně starém vydání z antiku, ale láká mě to novější v lk :-D

    OdpovědětVymazat