Follow Me @Charmedka

26.02.18

Lauren Oliver - Rekviem

Spisovatel: Lauren Oliver
Originální název: Requiem
Série: Delirum
Díl: 3.
Počet stran: 328
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Lena je v srdci revoluce. Bojuje proti společnosti, která prohlásila lásku za nemoc. Ale Divočina dávno není tím bezpečným přístavem, co bývala, protože vláda se rozhodla rebely zlikvidovat. K tomu má Lena hlavu a srdce vzhůru nohama, protože se vrátil někdo, o kom si myslela, že jej navždy ztratila…

Rekviem vypráví střídavě Lena a
její nejlepší kamarádka Hana. Dívky, které žijí v zásadě vedle sebe, ale dělí je celý podivný svět. Najdou k sobě zase cestu? Jak skončí příběh o lásce, co je zakázaná tím nejhorším možným způsobem?

Něco ke knize 

Nežádoucí již nechtějí jen nečinně sedět a jen občas vyvolatt nevoli ve světě, kde láska je zakázána a léčena. Chystá se revoluce, která může změnit životy všech. Jenže společnost si je toho vědoma a již Nežádoucí neignoruje, ale za ploty posílá skupiny regulátorů, kteří mají Nežádoucí vymítit.

Lena je součástí revoluce, bojuje za svobodu a lásku, i když její city jsou v posledních dnech velmi rozpolcené. Vrátil se někdo, o kom si myslela, že je mrtev a Lena se nedokáže ve svých citech vyznat.
To kamarádka Hana podstoupila léčbu a je zasnoubena s velmi bohatým a vlivným mladíkem. Jenže procedura nepřinesla takové výsledky, které Hana očekávala a stále myslí na to, co bylo a co by mohlo být.

Moje hodnocení a dojmy

Máme tu poslední díl dystopické trilogie o světě, ve kterém je láska ilegální a léčí se. Předchozí díl s názvem Pandemonium mě bohužel moc nebavil a již tehdy jsem věděla, že série se bohužel ne seznam mých oblíbených sérií nezařadí.

Pandemonium bylo rozděleno na dvě časové linky, což byl jednoznačně správný krok. Rekviem je naopak rozdělen na dva pohledy. Jedním z nich je pohled Leny, která stojí v čele revoluce a bojuje za lásku. Druhý pohled je Hany, Leniny nejlepší kamarádky.

Zatímco Lena v Divočině kuje s ostatními Nežádoucími plány na převrat a bojuje o život a životy druhých, Hana postoupila léčbu a čeká ji život v bohatství a bez bolesti. Tedy alespoň by měl.

A právě Hana mě v knize bavila vůbec nejvíce a bylo fakt zajímavé sledovat, jak smýšlí vyléčený člověk. I když je pravda, že u Hany nebyla procedura na sto procent úspěšná. Hana pochybuje. Pochybuje o léčbě, pochybuje o snoubenci a životě, který ji čeká a začíná pociťovat sympatie s Lenou.

Rekviem je určitě nejakčnějším dílem. Přece jen vše se blíží do finále a tak čtenář pořádnou dávku napětí očekává. Autorka se nebojí zabíjet jednu postavu za druhou, což je jedině dobře, k tomuhle žánru to zkrátka patří.

Co mi ale vadilo, tak přelétavost Leny a chování Alexe. Z lásky se stala najednou spíše nenávist a obě postavy se chovaly totálně pitomě.

Co se týče zakončení, jsem poměrně spokojená a to i přesto, že jsem četla dost negativní názory. Mně neuzavřený konec nevadí a jsem jsem na tyhle konce u podobných knih zvyklá.

Jsem ráda, že mám sérii za sebou. Ač se četla dobře, očekávala jsem od ní mnohem více a bohužel musím říct, že jsem zklamaná.

4 komentáře:

  1. Delirium byla pro mě dřív hodně oblíbená série, ale teď už si nejsem tak jistá, musela bych si dát re-reading. I když je pořád Oliver moje oblíbená autorka. :)

    Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě až tak nechatla, ale určitě si chci od autorky přečíst další knihy :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :) Už je to delší doba, co jsem četla první dva díly série :) K závěru jsem se nedostala, ale ráda bych to napravila :) Už jen proto abych měla dočtenou sérii :)

    OdpovědětVymazat