Follow Me @Charmedka

29.12.17

S. J. Kincaid - Diabolik | RC review

Spisovatel: S. J. Kincaid   
Originální název: The Diabolic
Série: Diabolik
Díl: 1. 
Počet stran: 376
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2016
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Stvořená chránit. Předurčená ničit...
Vypadá jako člověk, ale není člověk. Je nemilosrdná, je neporazitelná, je oddaná. Jmenuje se Nemesis a je diabolik. Bytost, jejíž existence má jediný smysl: zabíjet či zemřít pro tu, jejíž život má ochraňovat: Sidonii – dceru galaktického senátora… Nemesis a Sidonie jsou spolu od malička a
jsou na sebe napojené jako sestry. Když se Sidoniin otec přidá na stranu rebelů a je Imperátorem žíznícím po moci prohlášen za kacíře, přichází odplata. Sidonie je povolána na galaktický dvůr jako rukojmí. Její přítomnost má zajistit senátorovu poslušnost a držet ho tak v šachu. Je jisté, že Sidonii hrozí smrt a proto existuje jen jediná možnost: Nemesis se musí stát Sidonií a odjet na dvůr místo ní. Nemesis, stroj na zabíjení bez emocí a schopnosti citu, se ocitá uprostřed politických intrik a úskoků. Musí hrát roli člověka, kterým ale není. Nesmí dát najevo, kým vlastně je. Jenže nepokoje v různých částech Impéria nepřestávají. Imperátor nemíní tolerovat neposlušnost a tak je čas zapojit do hry své rukojmí…

Něco ke knize

Galaktická budoucnost, svět plný robotů, politiky a pravidel. V Impériu je uznáváno helionistické náboženství, za kterým si stojí Imperátor, který je v čele. Ne všichni s Imperátorem souhlasí. Jsou tací, kteří uznávají vědu a pokroky. V tomto případě jsou prohlášeni za kacíře a upadají v nemilost. To je i případ senátora von Impyrean.

Za velezradu je jeho dcera Sidonie povolána na galaktický dvůr, kde jako rukojmí má zajistit poslušnost svého otce. Všem je jasné, že na dvoře ji čeká smrt a to její matka nehodlá dopustit. Místo Sidonie odletí Nemesis, diabolik, který má chránit svého majitele, v tomto případě Sidonii. Během pár dnů se musí stroj dokonale naučit lidská gesta a reakce, aby každý uvěřil, že právě ona je Sidonia von Impyrean.

Moje hodnocení a dojmy

Diabolik je další z řady knih, okolo které se strhl neuvěřitelný humbuk. Každou chvíli na mě vyskočí tahle nádherná obálka, která mě tedy vážně upoutala a kniha se mi dostala do podvědomí.

Přiznávám, že když kniha vyšla, tak mě vlastně ani moc nelákala, lépe řečeno jsem váhala. Nejsem totiž fanoušek sci-fi. Nebaví mě příběhy z vesmíru, kosmické lodě a už vůbec ne roboti. Obávala jsem se toho, že se u knihy budu trápit a akorát ji pak zhatím kvůli svému vkusu. Nakonec mi to nedalo, anotace vypadala dobře a já si řekla, že Diabolikovi dám šanci.

Začátek pro mě byl dost obtížný, byla jsem totálně ztracená ve všech funkcích a jménech. V tomto světe se hodně dbá na postavení a každý zde má svoje místo. Spousta jmen si je navíc tak podobná, že mi zkrátka chvilku trvalo, než jsem si je dokázala přiřadit k dané postavě.

Diabolici byli stvořeni, aby za každou cenu chránili své majitelé. Jenže jejich chladnost a bezcitnost nakonec vedly k tomu, že se zakázali. Sidonie se ale Nemesis nedokázala vzdát, není pro ni jen stroj, ale kamarádka. Ač Nemesis tvrdí, že nedokáže cítit, postupem času se ukazuje, že to nebude úplně pravda.

Diabolik je opravdu jasné sci-fi. Spousta vesmírných lodí a roboti, kteří Vám vzhled upraví přesně podle Vašich představ. Je to ale především kniha plná politiky, intrik, zrad a samozřejmě i lásky, která má ovšem prostor spíše až v druhé části knihy a rozhodně tu není úplně prvořadá.

Ač mě kniha bavila, hlavně mě zajímalo, co bude dál, jak se příběh vyvine, tak se mi četla velmi obtížně. Strávila jsem u ní víc jak týden, stránky vůbec neubývaly, četla se mi pomalu a bohužel nejhorší je, že ač jsem chtěla vědět, jak příběh dopadne, neměla jsem tendenci ji otevřít při každé volné chvilce a pokaždé mi dělalo problém navázat.

Rozhodně ale kniha není špatná, naopak. Příběh je zajímavý, navíc naprosto nepředvídatelný, absolutně netušíte, kdo je ten opravdový padouch, nedá se nikomu věřit, přesto jsem občas měla pocit, že to nedočtu. Pokračování si ale určitě přečtu ráda, jsem zvědavá, co se bude dít dál.

Moc děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. a to se o knize tak basnilo... aneb dalsi prumer, jo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to úplně můj žánr, ale kniha špatná není :)

      Vymazat