Follow Me @Charmedka

19.01.17

Karen Chance - Proklej svítání

Spisovatel: Karen Chance 
Originální název: Curse the Dawn
Série: Cassandra Palmer
Díl: 4.
Počet stran: 432
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Cassandra Palmerová už sice možná je všemocnou Pýthií, to ale neznamená, že se ji už lidé nepokoušejí zabít. Většina hráčů z oboru nadpřirozených sil nechce za hlavní jasnovidku nezávisle smýšlející Cassii, a nezastaví se před ničím, aby ji viděli pod zemí.

Upírský Senát Cassii v její pozici podporuje, ale svou ochranu poskytuje za určitou cenu: spojenectví se sexy upírským mistrem Mirceou, který si na Cassii dělá nárok jako na svůj majetek.

Jenomže teď, když po ní ve velkém stylu vystartoval i samozvaný bůh Apollón, který je zdrojem Pýthiiny energie, budou mít potíže udržet Cassii naživu i upíři. Aby si zachránila život – i tento svět svět – musí se Cassie svému stvořiteli postavit jednou provždy...

Něco ke knize

Cassie zdědila titul Pýthie, stala se z ní hlavní věštkyně nadpřirozeného světa. Jenže ne každému je to po chuti, Cassie nebyla pro tento úkol cvičena a má vlastní hlavu. Polovina komunity se jí snaží dostat na svoji stranu, ta druhá zlikvidovat. Momentálně to ale vypadá, že po krku ji jde snad každý. A co hůř, dokonce samotný bůh Apollon, proti kterému se Cassie snaží bojovat, ale mágové jsou přesvědčeni, že je s Apollonem spolčena a to by mohl být konec.

Ochranu ji poskytuje pohledný upír Mircea, který ji střeží jako svůj majetek a právě to se Cassie moc nelíbí. Záleží mu pouze na Pýthii, nebo jde i o samotnou Cassie? I přes přísnou ochranu se Cassie v jednom kuse dostává z jednoho problému do druhého a společnost ji vždy dělá válečný mág Pritkin.


Moje hodnocení a dojmy

S touhle sérií jsem měla od začátku problémy. Podle kladných recenzí a vysokého hodnocení jsem očekávala hodně a dostalo se mi snad jedné z nejhorších knih. První díl byl naprostá katastrofa a druhý mu značně konkuroval. Bohužel ani u třetího jsem nemohla říct, že by se z Karen Chance stávala oblíbená autorka, i když malé zlepšení nastalo.

Po čtvrtém jsem sáhla spíše z donucení a s tím, že alespoň to budu mít za sebou. A jaké překvapení mě čekalo, konečně čtivá kniha, díky které bych i řekla, že série začíná za něco stát.

Autorka téměř vynechala cestování časem, které mi v předchozích dílech tak vadilo a které akorát čtenáře mátlo. Tentokrát Cassie cestuje spíše jen z místa na místa, navíc je to tak dobře napsáno, že jsem se vůbec neztrácela. Už tahle malá změna pro mě měla obrovský význam.

Celkově má příběh hlavu a patu. Již od první stránky Vás příběh vtáhne do akce a nepustí. Jedna akce stříhá druhou a Vy se nestihnete nudit. Cassie jako by problémy přitahovala, i přes veškerou ochranu, kterou ji poskytuje upír Mircea, se dostává z jedné šlamastyky do další.

Společnost ji dělá válečný mág Pritkin, který je asi nejlepší postavou v celé sérii. Je prudérní, ironický a knihu skvěle odlehčuje. Překvapivě jsem se vážně bavila a několikrát se i zasmála, což bylo způsobeno právě Pritkinem.

Pokud jste sérii začali a chtěli to vzdát stejně jako já, vytrvejte, Proklej svítání konečně nabízí to, co jsem alespoň z části očekávala a konečně můžu říct, že mě kniha jistým způsobem chytla. Proto mě hodně štve, že se nakladatelství Baronet rozhodlo další díly nevydat. Nesnáším nedokončené série a bohužel jejich počet se neustále rozrůstá. Opravdu mě to mrzí, protože tentokrát bych po dalších dílech sáhla i ráda. Konečně to začne za něco stát a vydávání se utne.

Žádné komentáře:

Okomentovat