Follow Me @Charmedka

28.12.16

Richelle Mead - Žár

Spisovatel: Richelle Mead
Originální název: Succubus Heat
Série: Sukuba
Díl: 4.
Počet stran: 312
Rok vydání: 2012
Vydání originál: 2009
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Brožovaná
Některá přání se splní až ve chvíli, když už nám jsou k ničemu… Nadpřirozená svůdkyně Georgina nese rozchod se spisovatelem Sethem jen velmi těžce. Propadá starým zlozvykům a nesmrtelní kamarádi už nemůžou její věčné nářky vystát. A pak provede Georgina něco tak hrozného, že ji její šéf, arcidémon Jerome, vykáže za trest z města. Provinilá sukuba se ocitá ve Vancouveru, kde má pomáhat tamnímu démonovi s problematickou skupinou satanistů. Její vyhnanství skončí stejně náhle, jako k němu došlo: mezi nesmrtelnými v Seattlu se děje cosi podivného a vše nasvědčuje tomu, že Jeroma někdo unesl a uvěznil. Jeho nesmrtelní podřízení rázem ztrácejí nadpřirozené schopnosti. Všichni se společnými silami pouštějí do pátrání po Jeromovi, aby všechno bylo jako dřív. Jediná Georgina v daném stavu nachází i kladnou stránku: když teď při sexu nebere mužům životní energii, mohla by se zase dát dohromady s milovaným Sethem. Jenže jak to udělat, když je zadaný?

Něco ke knize

Rozchod s milovanou osobou nenese snad nikdo dobře a nejinak je tomu u sukuby Georginy. Jenže její nářky, protivnost a naprosto nesnesitelné chování již nemůže vystát ani její arcidémon Jerome a tak za trest pošle Georginu do Vancouveru, kde má pomoci místnímu démonovi se satanistickou sektou.

Ve Vancouveru se ale moc dlouho neohřeje a vrací se zpět. Vypadá to, že Jeroma někdo unesl a někde ho vězní. To znamená, že všichni jeho podřízení ztrácejí své schopnosti. Upíří jsou nadšení, jelikož vidí denní světlo a Georgina brzy zjišťuje, že i přesto, že nemůže měnit podobu, nekrade již mužům roky života. Tohle přece řeší její problém se Sethem. Problém ovšem je, že Seth již chodí s Maddie.

Moje hodnocení a dojmy

Čtvrtý díl se mi líbil snad zatím ze všech dílů nejvíce. Postavy se tedy chovají naprosto pitomě a jejich jednání je na facku, ale já si čtení neskutečně užívala.

Georgina je poslední dobou nesnesitelná, rozchod nese těžce, takže na všechny štěká a také se chová jako pravá sukuba. Spí s každým na potkání a nemá žádné výčitky. Změna možná hrozná, ale mě bavila. Jak v předchozích dílech samozřejmě sex byl, tak v Žáru si ho teprve užijete ve velkém.

Seth mi vadí stále, k mojí nelibosti se ale přidala i Maddie, která ač je hodná, působí na mě jako hloupá a naivní ženská, která nevidí, co se kolem ní děje, i když se jí to děje přímo před očima.

Pokračování Sukuby je nejen za mě nejlepším dílem, ale řekla bych, že i nejakčnějším. Sekta ve Vancouveru tedy byla spíše úsměvná, ale svoji roli v příběhu plní na jedničku. Na knihách Richelle Mead je skvělé to, že jsou opravdu čtivé a slupnete je během dvou dnů.

Celé rozuzlení příběhu mě neskutečně překvapilo a moc autorku chválím, jelikož jsem to opravdu nečekala a četla se zatajeným dechem. Ale nejen vyřešení případu bylo na jedničku. Zdá se, že máte všechno, po čem jste toužili a najednou zjistíte, že horší to snad ani už být nemůže. Hořké zakončení čtvrtého dílu, u kterého jsem pomalu přestala dýchat.

Žádné komentáře:

Okomentovat