Follow Me @Charmedka

10.11.16

Richelle Mead - Indigové kouzlo

Spisovatel: Richelle Mead  
Originální název: The Indigo Spell
Série: Pokrevní pouta  
Díl: 3.
Počet stran: 328
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Brožovaná
Povinnost je jedna věc. A láska druhá. Co když ale jdou proti sobě?

Mladá alchymistka Sydney chrání královninu sestru Jill před zabijáky a spolu s ostatními přáteli v utajení studuje na elitní škole v Palm Springs.
Není to ale zdaleka vše, čím se její mysl zaobírá: nedokáže v sobě potlačit city k Adrianovi. Ví sice, že je naprosto nepřípustné, aby jakožto člověk chodila s vampýrem, ale copak si může v něčem takovém poručit?
Zároveň Sydney pátrá po zběhlém alchymistovi Marcusi Finchovi, který zřejmě střeží veliké tajemství indigového kouzla. A možná má i informace o tom, že alchymisté Sydney celý život lhali a jen ji využívali…

Něco ke knize

Sydney se stále snaží udržet v bezpečí morojskou princeznu Jill. Společně s přáteli se ukrývají v lidské škole v Palm Spring a i když ji přidrzlá strážkyně Angeline přidělává práci navíc, je to to nejmenší, co Sydney trápí. Největší starosti jsou ty milostné a může za ně Adrian, který se ji vyznal ze svých citů a poté, co se políbili, si Sydney udržuje pořádný odstup. Je naprosto nemožné, aby alchymistka a moroj byli spolu.

Jenže co když o úmyslech alchymistů pochybujete? Sydney se snaží najít zběhlého alchymistu Marcuse Finche, který by ji mohl dát odpovědi.

K tomu všemu ji učitelka dějepisu neustále vnucuje studium magie, což je tak trochu proti alchymistickému přesvědčení, stejně jako vztah s morojem. Když ale začnou umírat mladé ženy s předpokladem pro magii, je Sydney jasné, že znalost kouzlení se nejspíše bude hodit.

Moje hodnocení a dojmy

Uběhla pěkně dlouhá doba od doby, kdy jsem měla v ruce druhý díl s názvem Zlatá lilie. Pokračování jsem přitom měla v knihovně, ale asi nějak nebyl na něj prostor, což mě mrzí, jelikož se mi první dva díly Pokrevních pout líbily a Richelle Mead rozhodně můžu označit za oblíbenou autorku.

Chvilku tedy trvalo, než jsem se zorientovala. Některé detaily jsem po takové době zapomněla, ale nakonec jsem se chytla, do příběhu zas krásně vklouzla a čtení si začala užívat.

Hodně jsem četla, že čtenáři považují tento díl za nejslabší. Sice jsem ještě nepřečetla celou sérii, ale oproti prvním dílům mi opravdu slabší přišel. Tím ovšem neříkám, že by to byl špatný díl, to vůbec ne, ale pár připomínek k němu mám.

Velkým plusem jsou pro mě postavy, které mi jsou sympatické naprosto všechny. Ve Vampýrské akademii jsem Adriana nemusela, ale tady se mi opravdu líbí. Zkrátka k Sydney mi sedí daleko víc než k Rose a i jemu to došlo.

Indigové kouzlo je hodně zaměřené na milostný vztah mezi Adrianem a Sydney a tím pádem celkový příběh pokulhává. Spíše tento díl působí jako klid před bouří, nebo jen jako taková vsuvka pro vyplnění celého příběhu.

Nebýt čarodějnice, která zabíjí mladé ženy, byla by kniha naprosto bez akce. Ta čarodějnice se mi ale líbila, jako nápad zajímavé a Sydney tak měla prostor ukázat, co se naučila.

I když kniha neoplývá akcí a pořádným napětím, je čtivá a bavila mě. Přesto musím strhnout hvězdičku, jelikož by to nebylo fér vůči předchozím dílům.

2 komentáře: