Follow Me @Charmedka

28.11.16

Lauren DeStefano - Past

Spisovatel: Lauren DeStefano 
Originální název: Wither
Série: Zahrada nesmrtelnosti
Díl: 1.
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2011 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná

Co kdybyste se dozvěděli, kdy – na den přesně – zemřete?
Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře.
Tento osud čeká i šestnáctiletou Rein Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rein je útěk – chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rein se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty…

Něco ke knize

Zdroj
Vítejte ve světě po třetí světové válce. Svět není takový, jaký ho znáte, ze všech kontinentů přežila jen Severní Amerika. Vědcům se povedlo najít lék na rakovinu a vlastně všechny nemoci, které lidstvo sužovalo. Avšak cena byla vysoká.

Dopadlo to tak, že muži umírají v pětadvaceti letech a ženy v pouhých dvaceti. Aby lidstvo nevymřelo, jsou mladé dívky unášeny bohatými muži, aby sloužili jako stroj na děti. Tento osud se nevyhne ani šestnáctileté Rein, která je během shánění práce unesena. Společně se dvěma dalšími dívkami je vybrána jako manželka mladým Lindenem. I když je nyní obklopena luxusem a Lindem k ní chová upřímné city, Rein nemyslí na nic jiného, než na útěk. Brzy ale zjistí, že Lindem není to pravé zlo v její zlaté kleci.

Moje hodnocení a dojmy

Miluji dystopie, je to žánr, který mi je hodně blízký a baví mě. Ani vlastně nevím proč, zkrátka mě tyhle světy svým způsobem fascinují. Zahradu nesmrtelnosti jsem v knihovně měla docela dlouho a dost se na ní těšila. Zvlášť po všech těch pozitivních recenzích, co jsem na první díl četla.
Zdroj
Lauren DeStefano vytvořila úžasný svět v budoucnosti, kdy se lidé dožívají nízkého věku a to díky výzkumům, které měly za úkol zbavit svět nemocí. Původní generace obyvatel zapříčinila, že jejich děti umírají a aby lidstvo nevymřelo, unášejí se mladé dívky.

Hlavní postavou je Rein, která mi od začátku opravdu sedla. Nechce se smířit se svým únosem a i když si momentálně žije v pohodlí a díky své oblíbenosti u Lindena má velká privilegia, chce utéct. Neměla jsem problém ani se zbylými dvěmi manželkami a to i přesto, že jsou každá z naprosto jiného těsta. Třináctiletá Cecily je nadšená, že byla vybrána jako manželka a rodit děti bere jako svoje poslání. Naopak Jenna odmítá úplně všechno a spíše se uzavírá.

Past rozhodně není kniha nabitá akcí, boji a napětím. Spíše se hodně zaměřuje na pocity a myšlenky hlavní hrdinky. Rein sice touží pouze po tom, aby utekla, ale k činům se moc nemá, nechce nic uspěchat. Pomalu ale poodhaluje tajemství, která dům skrývá a že jsou hodně děsivá.

I když kniha není tak akční jako například Hunger Games či Divergence, od první stránky mě příběh naprosto pohltil a já hltala každou další stranu. Slupla jsem ji jako malinu během dvou dnů a řadím ji mezi nejlepší knihy, které jsem letos přečetla.

1 komentář:

  1. Vypadá to moc zajímavě, díky za tip, hned putuje do seznamu k přečtení :)

    OdpovědětVymazat